علمی و پزشکی

خطر کرونای جهش‌یافته برای سنین زیر ۲۰ سال/ نگرانی از نبود واکسن موثر برای کودکان

یک متخصص اطفال با بیان اینکه کودکان زیر 20 سال در معرض بیماری عروق ویروس کرونا قلب هستند ، گفت: متأسفانه کودکان تحت آزمایش های بالینی و واکسیناسیون قلبی قرار ندارند و این یکی از نگرانی های ما است. اگر ویروس اصلاح شده گسترش یابد ، ما با گروهی از افراد واکسینه نشده کار خواهیم کرد.

در مصاحبه ای با دانا نیوز ، دکتر علیرضا ناتیشیان وی با اشاره به اینکه بیماری قلبی عروقی جدید در کودکان کاهش یافته است ، گفت: “به نظر می رسد مسائل شریانی نگران کننده است ، اما متأسفانه ما مشکلات عروقی دیگری نیز داریم.” ما این مشکل پیچیده در کودکان را بیماری عروقی می دانیم و مسائل مهمی داریم.

وی افزود: نوزادان مبتلا به این بیماری معمولاً بسیاری از بیماری ها را منتقل نمی کنند ، اما خود آنها در معرض مشکلات قلبی ، کبدی ، کلیوی و سایر مشکلات هستند. در نتیجه ، ما بخشهای بیمارستان را برای این کودکان در نظر خواهیم گرفت.

به راحتی نمی توان گفت که چند درصد از کودکان مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب چنین مشکل جدی دارند ، زیرا تحقیقات بیشتری لازم است ، اما ممکن است بحث هایی در مورد ژنتیک و ژنتیک و پاسخ های ایمنی کودکان وجود داشته باشد. به نظر می رسد شیوع آن در دوران بارداری تشدید می شود. اکثر کودکانی که این عوارض جانبی را دارند و به پزشک مراجعه می کنند اغلب سابقه آلرژی و آلرژی های مختلف دارند.

ناتاشیان ادامه داد: “برای اولین بار طی ماه ها ، در انگلیس در مورد این نوع نوزاد صحبت شد و ما می بینیم که کودکان در بسیاری از نقاط جهان دارای مشکلات عروقی هستند که بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد.

وی گفت: طی چند ماه گذشته ، ما در پزشکی ویروس کرونا تجربیات خوبی داشته ایم. شما از دست داده اید. البته از آنجا که این بیماری می تواند اثرات طولانی مدتی بر روی قلب یا پانکراس بگذارد ، این بیماران باید بتوانند به این س answerال پاسخ دهند که آیا بیماری عروق ویروس کرونا از سال ها قبل با کودکان ارتباط دارد یا خیر.

یک متخصص اطفال می گوید: “کودکان زیر 20 سال و کودکان در معرض خطر ابتلا به وبا هستند.” در صورت بروز مسائل جدید ویروس کرونا ، باید این مسئله را با کمک ویروس شناسان تعیین کنیم.

برای پاسخ به این سوال که در چه سنی می توان واکسن کورتیزون تزریق کرد؟ اگر این تغییر برای گسترش ویروس باشد ، ما با یک گروه آسیب پذیر روبرو هستیم که حتی واکسن هم ندارند. مطالعات واکسیناسیون تاکنون برای بزرگسالان انجام شده است و باید دید آیا مطالعات ایمن سازی در سال آینده در دسترس خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا