علمی و پزشکی

از “سوداگران واکسن کرونا” تا “بارقه‌های امید و لبخند میان کادر درمان”

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا ، تبلیغات مربوط به فضای سایبری و ثبت بازدیدهای گردشگری برای دریافت واکسن کرونا ، وضعیت فعلی مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان ها ، دامنه سنی بیماران مبتلا به این بیماری و … را توضیح داد.

دکتر مسعود مردانی در مصاحبه با دانا نیوز وی با استناد به روند نزولی در این کشور ، خواستار محدودیت های بیشتر شد: «پس از حدود 10 ماه برای مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، اولین کارگران بهداشتی خسته و پیر بودند و اکنون پس از محدودیت های جدید بار بیماری را کاهش داده اند. لبخندها و لبخندهایی وجود دارد که از مردم می خواهیم به ما کمک کنند تا این لبخندها را به اشک و ناامیدی تبدیل نکنیم.

احترام به بهداشت یکی از حقوق بشر است

من بعنوان یک مددکار اجتماعی ، فکر می کنم باید جریمه های جنایتکاران در نظر گرفته شود: مجازات کردن همه منطقی نیست ، حتی کسانی که درک نمی کنند. افزایش آگاهی عمومی و آگاهی از توصیه های بهداشتی از حقوق بشر است. اگر شخصی ماسک نزند یا نکات بهداشتی را رعایت نکند ، علاوه بر آسیب رساندن به خود ، به دیگران آسیب خواهد رساند که این یک گناه بزرگ است.

افراد میانسال ، سالخورده و افراد مبتلا به بیماری های اساسی. بیماری قلبی عروقی اولیه

مردان در مورد گروه سنی عروق گفتند: “میانگین سنی بیماران عمدتا در افراد متوسط ​​و مسن است ، اگرچه این میانگین در مقایسه با تابستان کاهش یافته است.” بیماری عروقی هنوز هم در افراد مبتلا به بیماری مزمن بسیار شایع است. حدود 70 تا 80 درصد از کسانی که به دلیل بیماری قلبی می میرند غیر قابل درمان هستند و بیماری های زیادی دارند.

تاج را نمی توان از بین برد

این متخصص اپیدمیولوژی با تأکید بر اینکه کلمه “منقرض شده” در مورد تاج قابل استفاده نیست ، گفت: بیماری کنترل می شود و سپس به بیماری های بومی مانند ذات الریه آلوده می شود. اما از بین نخواهد رفت. “

وی درباره تبلیغات اینترنتی برای ثبت بازدید گردشگر از واکسیناسیون کرونا گفت: “چنین چیزی کاملاً نادرست است.” بسیاری از کشورهای جهان هنوز نمی دانند چگونه مردم خود را واکسینه کنند ، بنابراین چگونه می خواهند این واکسن را به شخص دیگری منتقل کنند؟ از طرف دیگر ، حتی اگر چنین اطلاعیه ای صحت داشته باشد ، چگونه می توان اطمینان داشت که زنجیره سرد واکسن ظاهر شده است؟ به عنوان مثال ، واکسن Pipizer باید در دمای 70 درجه سانتیگراد نگهداری شود. آیا هتل ها و تورها می توانند در این دما زنجیره سرد را فراهم کنند؟ این تبلیغ از نوع تجاری است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا