علمی و پزشکی

پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش پرتکرار درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پاسخ به ابهامات موجود در روند واکسیناسیون کرونا در کشور ، بر حذف برخی واکسن ها از شبکه بهداشت و درمان کشور و فروش آنها به افراد سودآور تأکید کرد.

در مصاحبه با دکتر جعفر صادق تبریزی وی گفت: “ما مجبور بودیم واکسن کافی برای تحقق این امر دریافت کنیم.” در گذشته ، بسیاری از افراد در برابر اولین دوز واکسینه شده بودند. از سوی دیگر ، تعداد افرادی که باید اولین دوز را دریافت کنند باید به اندازه کافی باشد.

وی تأکید کرد: ما بدون ثبت نام اولیه ، واکسیناسیون را برای مشتریان انجام نمی دهیم. صف طولانی برای واکسن بدون ثبت نام افراد وجود دارد و اگر واکسن نداشته باشیم آنها مشکلاتی خواهند داشت. در نتیجه ، به گروه سنی جدید نیز امکان ثبت نام و واکسیناسیون داده شده است.

تبریزی که می گوید هنوز واکسن کرونا از سیستم بهداشتی کشور حذف نشده است ، می گوید: “من هرگز چنین چیزی نشنیده ام.”

وی افزود: “ما واکسن را مستقیماً به هیچ کارخانه ، کارگاه یا هر شغل ، مرکز یا موسسه دیگری که واجد شرایط دریافت واکسن باشد نداده ایم ، اما واکسن طبق لیست مشخص شده از افراد واجد شرایط و در صورت وجود تزریق می شود. نقض ، عضو محافظت می شود. یا کارخانه ای که اسامی خود را اعلام می کند. طبق لیست ، ما واکسیناسیون ها را اولویت بندی و زمان بندی می کنیم و واکسن یکی از عوامل اجرایی وزارت بهداشت است که این واکسن ها را در سیستم های مربوطه ثبت می کند.

تبریزی ادامه می دهد – هنگام ثبت نام انژکتورها ، لیست ذکر شده قبلی با نامهایی در سیستم علامت گذاری می شود. در صورت مشاهده موارد نقض در زمینه ایمن سازی ، از شما می خواهیم که این مورد را به 190 سیستم گزارش دهید. اگر کسی خارج از لیست مشخص واکسن را دریافت کند ، نقض شده است و این مسئولیت هر سازمان ، موسسه یا کارخانه ای است که قبلاً نام خود را به ما داده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت گفت: “این واکسن بر اساس پرونده پزشک خانواده در یک منطقه تهیه شده است. در حال حاضر نه منطقه زیر 1350 سال واکسینه شده اند و فقط کسانی که دارای سابقه سلامت در آن ایالت هستند واکسینه خواهند شد.

وی در مورد دوز دوم سوالات خود را مطرح کرد: سوزن را بردارید و واکسن را بگیرید. البته اگر فرد برای کار یا اورژانس به ایالت دیگری نقل مکان کرد ، با ارائه مدارک مربوطه می توان دوز دوم را دریافت کرد.

تبریزی در مورد واکسیناسیون معلمان در بخش های غیردولتی گفت: اگر مراکز تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش نباشند ، واکسیناسیون انجام می شود. در غیر این صورت ما واکسینه نمی شویم.

وی درباره نحوه مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای دریافت دوز دوم توضیح داد: در کارتی که افراد اولین دوز را دریافت می کنند ، دوز دوم موعد مقرر است و می توانند با آن کارت به مرکز مراجعه کنند. آنها واکسینه شده اند. “بنابراین پیام کوتاه برای کسانی که ملاقات دوم دارند ارسال نمی شود ، اما برای کسانی که در کارت خود تاریخ ندارند ، آنها ارسال یا پیامک می کنند.

تبریزی ادامه می دهد – در صورت جابجایی یا پیوستن اولین مرکز تزریق ، اعلام می شود که افراد به مرکز جدیدی منتقل می شوند. بهتر است برای دریافت دوز دوم به مرکزی که در آن اولین دوز را دریافت کرده اید مراجعه کنید. در غیر این صورت ، آنها می توانند به مرکز پزشکی با حمایت دانشگاه پزشکی دیگری در همان شهر مراجعه کنند.

“شش ماه پس از دوز دوم ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش می دهد که دوز ممکن است شش ماه بعد افزایش یابد.” تیم پزشکی اکنون 6 ماهه است و اگر دوز سوم برنامه ریزی شده باشد ، احتمالاً برای تیم درمان شروع می شود. نوع سوم واکسن توسط کمیته فنی اعلام می شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا