علمی و پزشکی

افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان سمنان تا هفته دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان سمنان از بخش‌های مختلف بیمارستان کوثر سمنان و همچنین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان که در این بیمارستان در حال ساخت و تجهیز است، بازدید کرد.

به گزارش دانا نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان سمنان از رایگان کردن درمان سرطان به عنوان یکی از راهبردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: زیرساخت های درمان سرطان در کشور توسعه و تقویت شده است. 

وی پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان را یکی از بهترین و مجهز ترین مراکز کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در این مراکز همه درمان ها و داروهای مربوط به سرطان، ارائه می شود. این مرکز از سال ۹۰ که عملیات ساخت آن آغاز شده تا دولت مردمی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در دولت مردمی، علاوه بر تکمیل ۵۰ درصد مابقی، تامین تجهیزات مورد نیاز نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

وزیر بهداشت با اشاره به تامین دستگاه ها و خدمات بسیار پیشرفته در درمان سرطان از جمله غربالگری سرطان، رادیوتراپی، آزمایش های تخصصی، شیمی درمانی، MRI، سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی، دستگاه های شتاب دهنده و پزشکی هسته ای از بهره برداری از این طرح مهم درمانی استان سمنان تا هفته دولت امسال خبر داد. 

دکتر عین اللهی ادامه داد: در مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان سمنان ۵۲ تخت در فضایی با زیربنای ۶ هزار و ۱۸۰ متر مربع در نظر گرفته شده که در کشور بی نظیر است. 

وی از اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سال جاری یاد کرد و گفت: بسیاری از سرطانها مانند سرطان پستان و یا پروستات تا قبل از رسیدن به مراحل پیشرفته، قابل تشخیص، پیشگیری و درمان هستند که اجرای این پویش بعد از پویش ملی سلامت کودکان انجام می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا