علمی و پزشکی

توزیع دندانپزشکان در مناطق محروم از ۱۴۰۱/ ارائه خدمت در ۳۴۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه دندانپزشکان،‌ گفت: در حال حاضر ۲۸۸۳ دندانپزشک در مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند اما قصد داریم با ادامه اجرای طرح عدالت آموزشی، تعدادی دندانپزشک برای ارائه خدمت در مناطق محروم کشور تربیت و وارد سیستم کنیم.

دکتر زهرا سید معلمی در گفت‌وگو با دانا نیوز، با تاکید بر لزوم توزیع مناسب نیروی دندانپزشکی، گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت حرکت به سمت توزیع عادلانه‌تر و بهتر خدمات است تا در کلیه مراکزی که خدمت ارائه می‌دهیم بتوانیم دندانپزشک داشته باشیم و دسترسی مردم به دندانپزشک تامین شود.

اکنون در ۳۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی در نقاط شهری و روستایی به طور متوسط حدود پنج خدمت در هر شیفت کاری در روز ارائه می‌شود و اگر برنامه‌هایی که مد نظر داریم و ابلاغ شده است به شکل بهینه اجرا شود، خدمات هم از نظر کمی افزایش و هم از نظر کیفی بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۸۳ دندانپزشک در مراکز خدمات جامع سلامت کار می‌کنند، بیان کرد: البته این عدد متغیر است؛ چون بخش عمده این دندانپزشکان به عنوان نیروی طرحی فعال هستند. این تعداد دندانپزشک اکنون ۲۲ ردیف خدمتی دهان و دندان را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در کل این تعداد دندانپزشک از تعداد مراکز فعال که خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند، کمتر است و از این رو در برخی از مراکز مثلا دو روز در هفته دندانپزشک وجود دارد. اما به سمت افزایش حضور دندانپزشکان پیش می‌رویم و حتی بر روی فعال سازی شیفت بعدازظهر و حتی شب در برخی مراکز هم تمرکز کرده‌ایم.

او به طرح عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: در این طرح تعدادی دندانپزشک برای ارائه خدمت در مناطق محروم کشور تربیت شدند که به تدریج از سال قبل وارد سیستم شده‌اند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا