اقتصادی

ادعای مصرف مواد غذایی برای مقابله با کرونا ریشه در باورها دارد/۷ فناوری مؤثر در ایجاد امنیت غذا

رئیس انستیتوی علوم و صنایع غذایی در زمینه خوردن برخی غذاها برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا در بدن ، گفت که ثابت نشده است که از آن در غذا و محصولات غذایی به عنوان ویروس کرونا استفاده می شود. وی اصرار داشت که کدام یک سیستم امنیتی را ارتقا می دهد.

در یک مصاحبه با ISN ، دکتر Kadir Rajazah وی برخی ادعاها را در رابطه با استفاده از برخی غذاها برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب ذکر کرد و توضیح داد که استفاده از مواد غذایی و غذایی به عنوان دارو یا ضد ویروس ثابت نشده است. خوردن محصولات غذایی بر اساس اعتقادات و سنت های جامعه بشری قرن ها در زمینه پزشکی کویدی صورت گرفته است.

لین

وی گفت: ویروس ها در سیستم ایمنی بدن یافت می شوند و عوامل بیماری زای محدودی هستند. برای کمک به

رجازاده در ادامه گفت: بنابراین ، تا زمانی که درمان م effectiveثر برای CVD-19 دریافت نکنیم ، باید به سیستم ایمنی بدن خود کمک کنیم تا از مواد غذایی سالم و مغذی و در این مورد از سبزیجات و میوه های واقعا سالم استفاده کند. اخیراً ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شوند.

وی چالش های پیش روی کشور را از نظر امنیت غذایی عنوان کرد: “کاهش منابع آب و خاک” ، “آلودگی محیط زیست” ، “تغییر آب و هوا و عدم مدیریت صحیح” و “افزایش فشار بر این منابع” عمده ترین مشکلات امنیت غذایی است. اگرچه “توجه به تنوع زیستی” ، “سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی” ، “افزایش ضایعات” و “استفاده بیش از حد از کودها و سموم دفع آفات نمی تواند به راحتی انجام شود ، اما آنها در سراسر جهان و محلی مورد توجه قرار می گیرند. از “ماده شیمیایی” غفلت شده است.

رئیس م Instituteسسه علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه یکی از مهمترین جنبه های امنیت غذایی سیاست صحیح در تولید مواد اولیه است ، خاطرنشان کرد: باید به سوال اساسی این که کشور چقدر می تواند نیازهای اساسی مواد غذایی کشور را تأمین کند پاسخ داده شود. ؟ برای این منظور لازم است که به آمار تولید و واردات محصولات عمده کشاورزی و غذایی نگاهی بیندازیم. تجزیه و تحلیل این آمار نشان می دهد که این کشور در زمینه اشتغال خود در محصولات اساسی کشاورزی روند نسبتاً قابل قبولی دارد.

در همین حال ، وی گفت ، در تولید “ذرت” ، “روغن نباتی” و “غذا” خودکفایی وجود ندارد. قابل قبول است ، اما کمبود مواد غذایی به عنوان بخشی از حیوانات و طیور می تواند امنیت غذایی را به چالش بکشد.

خانواده راجازاحزه توانایی خرید غذای مناسب و مناسب را عامل دیگر امنیت غذایی می دانند: در سال 1397 آمار و آمار نشان می دهد که به طور متوسط ​​24٪ از خانوارهای شهری و 37٪ از خانوارهای روستایی صرف غذا می کنند.

رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی افزود: نکته قابل توجه این است که در کشورهای پیشرفته این میزان 9 تا 14 درصد است و در سالهای اخیر شیوع وبا افزایش یافته است. با قرنطینه اجتناب ناپذیر ، کاهش تجارت و آهسته بودن ارتباطات ، قیمت های تولید افزایش یافته و صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد و فشار ذاتی خانواده بر سر سفره خانواده آسیب رسانده است.

وی گفت: “این امر دسترسی بیشتر به غذای کافی و ریز مغذی ها را دشوارتر می کند و عواقب ناگوار آن در سالهای آینده روشن تر خواهد شد.” این نشان می دهد که یکی از اولویت های دولت برای بهبود امنیت غذایی در کشور ، بهبود اقتصاد خانواده است.

رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی گفت: فناوری های مناسب برای جمع آوری ، پردازش ، ذخیره سازی و حمل و نقل “،” افزایش ماندگاری روش های بسته بندی مواد غذایی و کاهش تلفات “،” توسعه روش ها و زیرساخت های مناسب برای کنترل کیفیت مواد غذایی ، شناسایی آلاینده های غذایی و استفاده از فن آوری های جدید و بومی (حسگرها ؛ کیت (…) ، “روش ها و فن آوری های بیولوژیکی و بهبود میراث برای دام و دامداری” و “تهیه دستورالعمل های جدید برای استفاده از پتانسیل کشور”.

وی با استناد به تحقیقات مربوط به امنیت غذایی کشور گفت: “اقداماتی برای بهبود امنیت غذایی در کشور انجام شده است.” گامهای اخیر در زمینه بیوتکنولوژی و فناوری نانو و پیشرفت دانش در کشور قابل توجه بوده است. مطالعات زیادی برای کاهش ضایعات مواد غذایی انجام شده است که تأثیر بسزایی در امنیت غذایی کشور دارد و آمارهای منتشر شده توسط مقامات ذی صلاح نشان می دهد که این مطالعات آنطور که انتظار می رود موثر نبوده است. به نظر می رسد ارزیابی تفسیر ، کاربرد و کاربرد نتایج این مطالعات مهم است. به طور کلی ، طی سالهای اخیر گامهای قابل توجه و مناسبی در مراکز علمی و پژوهشی برداشته شده است ، اما این حرکت باید متناسب با علایق تسریع شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا