حوادث

کلاهبرداری با ترفند پیامک واریز سود سهام عدالت

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سیداحمد موسوی اظهار کرد: مجرمان سایبری با فرستادن پیامک‌ یا پیام‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت یا سامانه الکترونیک قضایی «ثنا» با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی مردم اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های آنها می‌کنند.

وی بیان کرد: مجرمان با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک، از قربانی خود می‌خواهند که برای دیدن سود سهام عدالت روی لینک کلیک کند؛ به محض کلیک روی لینک، بدافزار در گوشی کاربر نصب می‌شود و ضمن ارسال پیامک از شماره همراه کاربر به دیگران، با درخواست پرداخت مبلغ ناچیزی در قبال مشاهده سود و ابلاغیه، همه اطلاعات کارت بانکی قربانی گرفته می‌شود و در فرصت مناسب با دستیابی به پیامک‌های واصله نسبت به برداشت موجودی حساب اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه این لینک‌ها می‌تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنها شود، ادامه داد: مردم باید در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند. یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال این پیامک‌ها با شماره تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است.

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا