حوادث

بازداشت ۱۰ عامل ایجاد بازارسیاه فروش بلیت دیدار پرسپولیس و الدحیل/ کلاهبرداری در پوشش فروش بلیت

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ نفر که در پوشش فروش بلیت مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و الدحیل قطر اقدام ایجاد بازارسیاه و کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان کرده بودند، خبرداد

به گزارش دانا نیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفت: طی چند روز گذشته تعدادیاز شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که قصد خرید بلیت بازی پرسپولیس و الدحیل را در فضای مجازی داشتند که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی افزود:‌ افسران سایبری پلیس فتای پایتخت بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد افراد سودجو با درج آگهی‌های متعدد در فضای مجازی کاربران را به بهانه خرید اینترنتی بلیت این مسابقه به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنان و برداشت غیر مجاز از حسابشان کرده‌اند.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در بیشتر موارد این شیادان بلیتی در اختیار ندارند و صرفا با تبلیغات دروغین و به بهانه فروش اینترنتی بلیت اقدام به گرفتن مبلغی تحت عنوان بیعانه قبل از ارسال یا فروش فوری بلیت کرده و از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره سودجویان مجازی خاطرنشان کرد:‌ در مواردی نیز افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به ایجاد بازارسیاه فروش بلیت‌های این مسابقه در فضای مجازی کرده بودند و بلیت‌های این بازی را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رساندند که بیش از ۱۰ نفر از این افراد دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای تهیه بلیت‌های مسابقات فوتبال و … به سایتها و مراکز اعلام شده از سوی مراجع رسمی مراجعه کنند ، توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب اداعاهای دروغین سودجویان مجازی را نخورید و خریدهای اینترنتی خود را از طریق مراکز معتبر و دارای نماد اطمینان انجام دهید .

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا