ورزشی

پایان روز دوم و تداوم ناکامی نمایندگان ایران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش سرویس خبری آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی کاراته نوجوانان، بزرگسالان و زیر 21 سال دختر و پسر بیش از 1800 ورزشکار از 104 کشور جهان شرکت کردند. امروز پنج شنبه 14 آبان ماه 1389 در قونیه ترکیه کمیته رده جوانان دختر و پسر و همچنین مسابقات اوزان 47 و 54 کیلوگرم بانوان برگزار شد.

در ادامه رقابت های قهرمانی جهان که امروز برگزار شد، نماینده منهای 47 کیلوگرم کاراته نوجوانان کشورمان در دور نخست رقابت های لیگ های جهانی موفق به کسب مدال نقره و برنز «اگنس نیمان» شد. کرواسی و قبرس گروه 2022، 2 بر صفر، اما در دور دوم مقابل “ماسا میرانوویچ” از صربستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و نماینده صربستان کاراته کای ژاپن را شکست داد و فاطی را از دور مسابقات حذف کرد.

برای نوجوانان در وزن منهای 54 کیلوگرم، زهرا رضازاده ابتدا نماینده آلبانی را با نتیجه 11 بر یک مقابل حریف خود از سنگاپور شکست داد اما در دور سوم به دلیل کمبود تجهیزات مغلوب نماینده مجارستان شد. از دست دادن نماینده مجارستان در ترکیه باعث شد تا رضازاده فرصت حضور پیدا کند.

در وزن 48- کیلوگرم جوانان یلدا نقی بیرانوند با قانون سنشو (امتیاز اول) یک بر یک مقابل نماینده قزاقستان به برتری رسید اما در دور دوم نتیجه را 2 بر یک به «هلنا باکوویچ» واگذار کرد. از مونته نگرو و در شکست نماینده مونته نگرو مقابل ایتالیا شکست خورد و نتوانست به بازی شانسی بعدی برود.

فاطمه زهرا سعید آبادی در وزن منهای 53 کیلوگرم نماینده هلند 8 بر صفر و یونان 1 بر 1 مقابل “ربکا اورتون” ایتالیایی مقابل هانتی 0 بر صفر شکست خورد. سعید آبادیم نیز در دیدار نیمه نهایی مقابل مراکش کنار گذاشته شد.

در وزن منهای 59 کیلوگرم استار امروز در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر مغلوب زادیهان مناکر از فرانسه شد و ماناکر امروز با شکست مقابل نماینده مصر باز هم از صعود به رده بندی بازماند.

برای جوانان در وزن 59+ کیلوگرم نرگس نظری با نتیجه 3 بر صفر مقابل نماینده اول یونان به برتری رسید اما در دور دوم در کاراته رکای از مجارستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و نماینده مجارستان را شکست داد. مصر نظری را از مسابقات کنار کشید.

رضا نصری همپا در وزن منهای 55 کیلوگرم کشور در دور اول با نتیجه 7 بر یک “مارکوس لانگه” را شکست داد و در دور دوم قبل از وقت قانونی 10 بر 2 احمد حدادین از مراکش را شکست داد. 1-0. وی در دور چهارم با علی العجمی از کویت مقابل «ماتیاس کرنور» از فرانسه پیروز شد اما این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به یاد می‌آید نصری هامپا نماینده فرانسه به فینال راه یافت. دوباره رفت سر سفره بخت.

نماینده کاراته کشورمان در دیدار برگشت مقابل “اوبیتس” آلمان از کسب مدال برنز بازماند.

در وزن منهای 61 کیلوگرم شهداد پورسلیمانی در دور نخست مقابل «مینامی شینوسوکه» با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد و پورسلیمانی با از دست دادن نماینده ژاپن در کاراته کای مراکش، شانس خود را برای ورود به جدول شارژ تکراری از دست داد. . .

در وزن منهای 68 کیلوگرم محمدرضا گنزاده با نتیجه 3 بر صفر نماینده انگلیس را شکست داد اما در دور دوم با همین نتیجه در دور دوم مغلوب “کیسوخو” فرانسوی شد. او از مسابقات حذف شد

در وزن 76 کیلوگرم محمدمهدی مقصودی مقابل نماینده اردن یک بر صفر به پایان رسید و بقیه در دور اول مساوی شدند اما با صعود «عدن بنی فارس» به فینال، مقصودی روی اسکوربورد قرار گرفت. یک بار دیگر

نماینده وزن 76 کیلوگرم تیم ملی با تساوی 0-0 مقابل “یاشور” هند در مرحله اول هانتی (نظر داوران) شانس دیگری کسب کرد. در مسابقه دوم نیز با همین شرایط نتیجه به «محمدعلی سیماتوف» از ازبکستان داده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 76+ کیلوگرم امیرحسین کولانی در دور اول 2 بر صفر “شینال” از یونان را شکست داد اما در دور دوم 5 بار مقابل “عمر عثمان” نفر اول جهان در این وزن پیروز شد. . -0 و با باخت کاراته کای مصری، کولانی نیز شانس حضور در جدول شارژ را از دست داد.

دکمه بازگشت به بالا