علمی و پزشکی

شرایط تزریق واکسن در مبتلایان کرونا

با ورود واکسن در کشور ، س manyالات زیادی در این زمینه وجود دارد که آیا افراد با سابقه بیماری عروق بیماری کرونا قابل واکسیناسیون هستند ، در حال حاضر شرایط واکسن برای بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا چگونه است و آیا می توان گاوی تهیه کرد؟ 19 بیماری بعد از تزریق اول؟ این دارد و …

با توجه به ESA در زیر لیستی از پیش واکسن های واکسن CVD-19 وجود دارد که توسط سیستم پزشکی و سیستم آموزش آنلاین سازمان غذا و دارو انجام می شود.

تاریخچه Covid-19

در افرادی که اخیراً به CV-19 آلوده شده اند ، ممکن است آنتی بادی هایی که تولید شده اند برای چندین ماه محافظ باشند. این واکسن ممنوع است مگر اینکه بیمار با پلاسما درمانی ، تب داشته باشد ، علائم بهبود یافته و نیازهای قرنطینه را برآورده نکند.

لازم به ذکر است که افرادی که سابقه واکسن 19 دارند پس از واکسیناسیون در برابر تب ، لرز ، مالاریا و اولین واکسن ، بیشتر دچار عوارض جانبی ، سیستمیک و خستگی از جمله خستگی می شوند. در بیمارانی که از درمان با پلاسما یا آنتی بادی های تک هسته ای نسبت به SARS-COV-2 استفاده می کنند ، بهتر است حداقل 3 ماه پس از استفاده از این روش های درمانی واکسینه شوید.

سابقه مواجهه با فرد مبتلا به بیماری CVD-19

آزمایش PCR ابتدا باید در افرادی که سابقه مواجهه با کورتیکواستروئیدها را دارند انجام شود. در صورت مثبت بودن تست PCR ، نباید واکسن داده شود. اگر تست PCR منفی باشد ، بیمار باید از نظر علائم CVD-19 به مدت هفت تا 14 روز کنترل شود. در صورت عدم بروز علائم پس از این مدت ، ممکن است واکسیناسیون انجام شود.

عفونت فعال CV-19

افراد مبتلا به عفونت فعال تا زمان بهبودی کامل و انقضا and دوره قرنطینه مجاز به دریافت واکسن نیستند. پس از دوره قرنطینه (حداقل 10 روز) ، در صورت عدم دریافت آنتی بادی های پلاسما یا آنتی بادی های تک هسته ای برای درمان کووید و حداقل 24 ساعت بدون داشتن تب ، مجاز به دریافت واکسن خواهند بود.

عفونت کووی -19 پس از اولین تزریق

لازم به ذکر است که تزریق واکسن coviv-19 به هیچ وجه باعث عفونت covad-19 در انسان نمی شود. واکسیناسیون چند هفته پس از تزریق اول آغاز می شود و 2 هفته پس از تزریق دوم به پایان می رسد ، بنابراین فرد می تواند در چند روز اول پس از تزریق اول CV-19 دریافت کند. اگر بیمار پس از اولین دوز واکسن به CV-19 مبتلا شود ، در صورت بهبود علائم و درمان جداگانه ، می تواند دوز دوم دریافت کند. در صورت ادامه علائم ، دوز دوم باید تا زمان بهبود علائم به تأخیر بیفتد.

علائم بیماری های عفونی

در صورت وجود علائم بیماریهای عفونی (تب ، لرز ، مالاریا ، آرتروز ، لنفادنیت ، حالت تهوع ، بی اشتهایی ، سرفه ، تنگی نفس ، خلط ، درد شکم ، اسهال و غیره) فرد واکسن در روز واکسیناسیون بهتر است. .) واکسیناسیون باید تا زمانی که بیمار تب کند و علائم کاملا بهبود یابد به تأخیر بیفتد.

سابقه اخیر واکسیناسیون

توصیه می شود حداقل 14 روز پس از ایمن سازی با واکسن های دیگر واکسینه شوید تا از سیستم ایمنی بدن شما محافظت کند. این واکسن ممکن است در شرایط خاص که بیمار در 14 روز گذشته با CVD-19 واکسینه شده است ، تزریق شود و مزایای تزریق واکسن های دیگر بیشتر از کمبود واکسن (کزاز ، هاری و …) است. در برخی موارد ، حداقل زمان لازم برای دریافت واکسن آنفولانزا هفت روز است. تکرار دوز Covid-19 در این موارد خاص توصیه نمی شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا