حوادث

۱۰۱ کشته در تعطیلات عید فطر

آفتاب‌‌نیوز :

 سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور ناجا دقایقی پیش در حاشیه بازدید از آزادراه تهران_پردیس در گفتگو با خبرنگار آنلاین دانا نیوز در پردیس درخصوص اوضاع ترافیکی محور‌های منتهی به پایتخت، اظهار کرد: امروز ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در اخرین روز تعطیلات عید سعید فطر ترافیکی بسیار پرحجم را در ورودی‌های پایتخت شاهد هستیم.

وی گفت: از روز سه‌شنبه و ابتدای تعطیلات عید فطر تا ۸ صبح امروز طی اخرین آمار تردد شمار‌ها بالای ۹۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در این چند روز مازندران و گیلان به ترتیب بیشترین جدب سفر را به خود اختصاص دادند و استان‌هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی و قم در رتبه‌های بعدی بیشترین جذب مسافر را داشتند.

حسینی ادامه داد: از صبح امروز روند بازگشت مسافران آغاز شده و در اغلب محور‌های مواصلاتی کشور به سمت کلان شهرها، به ویژه محور‌های مواصلاتی به پایتخت با بار ترافیکی بسیار پرحجمی برخوردار هستند.

محور چالوس تا پاکسازی کامل مسدود خواهد بود

وی اضافه کرد: در حادثه صبح امروز در محور چالوس با ریزش سنگین کوه در این محور مواجه شدیم که مجبور به انسداد این محور از دو لاین رفت و برگشت شدیم و سازمان‌های امدادی به ویژه سازمان راهداری مشغول پاکسازی سطح راه هستند و تا زمانی که خطر ریزش کوه به طور کامل رفع نشود این انسداد محور ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مسیر‌های جایگزین برای مسافرینی که قصد بازگشت از چالوس را داشتند در ابتدا فیروزکوه و در مرحله بعدی هراز است، زیرا محور هراز به خودی خود از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است و توان عبور خودرو‌های بیشتر را ندارد و توصیه اکید داریم مسافران از محور فیروزکوه برای رسیدن به پایتخت استفاده کنند.

سفر‌های خود را به روز‌های آینده موکول کنید

حسینی افزود: سایر محور‌های مواصلاتی کشور نیز با ترافیک‌هایی بسیار پرحجم روبرو هستند و توصیه داریم هم‌وطنان مدیریت زمان سفر را در اولویت مسافرت خود قرار داده و در صورت الزامی نبودن بازگشت به کلانشهر‌ها را به روز‌های آینده موکول کنند، در غیر اینصورت بدون عجله و شتاب مسیر‌ها را طی کنند.

رعایت مدیریت زمان سفر در ایام عید نوروز و فطر

وی درخصوص وضعیت ترافیکی و رعایت مدیریت زمان سفر در تعطیلات نوروز و عید سعید فطر، ابراز کرد: خوشبختانه در طول تعطیلات نوروز شرایط مناسبی را در حوزه ترافیکی شاهد بودیم و در هیچ برهه زمانی با انسداد ناشی از گره ترافیکی در تمامی محور‌ها به خصوص محور‌های شمالی مواجه نبودیم و توزیع سفر توسط مسافران در ایام نوروز و عید سعید فطر به خوبی رعایت شده بود.

کشته شدن ۱۰۱ نفر در ایام عید سعید فطر

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص تعداد جانباختگان تعطیلات عید سعید فطر در کشور، عنوان کرد: متاسفانه در ایام چند روزه تعطیلات عید سعید فطر ۱۰۱ نفر از هم‌وطنانمان در معابر شهری و جاده‌ها بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

کاهش ۴۶ درصدی تصادفات منجر به فوت

حسینی تاکید کرد: هرچند این آمار نسبت به زمان مشابه سال و تعطیلات عید فطر سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته، اما این تعداد کشته نیز باعث ناراحتی است.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا