استان ها

عمق وفاداری ملت به آرمان شهدا بسیار عمیق است

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین اظهارکرد: در ایام اخیر استان قزوین به برکت حضور معنوی و نورانی شهدای گمنام و شهدای ویژه و خاص استان قزوین مانند شهید الیاس چگینی و شهید احسان بابایی فضای ویژه ای را تجربه کرد و مملو از نورانیت و اخلاص است.

وی افزود: شهید چگینی از شهدای مدافع حرم بود که پس از سال ها پیکر مطهر او از غربت برگشت و در استان فضای معنوی فوق العاده ای را ایجاد کرد، شهید احسان بابابی هم جوان ۲٠ ساله ای بود که شهادت چنان عزتی به او داد که بنا به تعبیر امام خمینی (ره) راه ۱٠٠ ساله را یک شبه پیمود و با استقبال باشکوهی از سوی مردم همراه شد.

اعلایی گفت: حضور هزاران نفری مردم در تشییع شهدای گمنام در سراسر استان در روز تعطیل موید این موضوع است که فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از شهدا در این دیار با قوت زنده است و جای سپاسگزاری دارد .

استاندار قزوین اضافه کرد: واقعه اخیر شهدای کرمان واقعه ای تاسف بار و ناراحت کننده است که قطعا اقدامات لازم در جهت برخورد با مسببین با قدرت انجام خواهد شد ولی این واقعه نمادی از وفاداری مردم به آرمان شهدا و تکریم شهدا می باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهارکرد: اینکه مردم ولایتمدار ایران تنها چند ساعت پس از واقعه بازهم در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا می کنند به معنای این است که مردم تا پای جان ادامه دهنده راه شهدا و وفادار به این آرمان ها هستند.

وی افزود: عمق وفاداری ملت به آرمان شهدا و کلمه حق بسیار عمیق است و این مهم رسالت دست اندرکاران حوزه ایثار و شهادت را سنگین می کند.

اعلایی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار در استان باید فرهنگ ترجیح دیگران بر خود نهادینه شود و نباید به تعاریف متداول به موضوع ایثار پرداخت، در تعریف ایثار باید نگاه جامع داشته باشیم و از اسوه هایی مثل علی لندی که جان خود را برای نجات هموطن خود ایثار کرد تا کسانی که در جایگاه های مختلف از خودگذشتگی نشان می دهند باید در دایره ایثار تعریف شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه کسانی که از منفعت خود برای جامعه گذاشته اند مصداق بارز ایثارگری هستند و باید از آنها تجلیل شود، اظهارکرد: حتی در دوران انتصابات کسانی بودند که علی رغم پیشنهادات متعدد، افرادی دیگری را معرفی می کردند که این فرهنگ هم قابل تقدیر و نشان دهنده روحیه دوران دفاع مقدس و ایثار است.

در این جلسه که کاظمی معاون استاندار، وجدانی نیا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور و تعدادی از مدیران مرتبط نیز حضور داشتند در خصوص برگزاری یادواره ها، تقویت طرح سپاس و تکریم خانواده های ایثارگران، حمایت از تولیدات فاخر و برگزاری برنامه های اثر گذار در این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

دکمه بازگشت به بالا