استان ها

شهروندان در روز طبیعت حرمت ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت امیر المومنین (ع)را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان سمنان ،جعفر مرادی حقیقی درگفتگو باخبرنگاران در حاشیه گشت نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: روز طبیعت زمان پیوند میان انسان ، طبیعت و فضای پیرامون خود است و باید افراد جهت حفظ طبیعت وعرصه های منابع طبیعی کوشا باشند.
مرادی حقیقی در ادامه افزود: شهروندان می‌توانند از این روز به دلیل همزمانی با تقارن ماه مبارک رمضان از دامان طبیعت برای شناخت بیشتر نسبت به ذات خداوند بهره‌گیری کنند و با نشاط ، شادمانی و با نیروی مضاعف برای کار و فعالیت آماده شوند.
این مقام مسئول ازتوزیع بروشورترویجی و اطلاع رسانی حاوی نکات زیست محیطی در بین گردشگران ومردم استان خبر داد و ابراز کرد: هدف از این اقدام این است که حفاظت از محیط زیست وعرصه های منابع طبیعی در بین مردم به فرهنگ و ارزش تبدیل شود.
جعفرمرادی حقیقی خاطرنشان کرد: مردم ترجیحاً محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: تقاضا و توصیه ما این است که شهروندان سبزه‌ها را روی خودرو نگذارند چراکه در مسیر رها شده و منظره نامطلوبی ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: شهروندان و گردشگران از قطع درختان، تخریب لانه پرندگان و آسیب به حیات وحش جدا خودداری کنند.
آمادگی بوستان های جنگلی سمنان برای میزبانی از طبیعت‌دوستان
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفت و گوبا خبرنگاران گفت: ۱۸ بوستان جنگلی و ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع استان درتقارن روزطبیعت ،شهادت حضرت امیر المومنین(ع) وماه مبارک رمضان میزبان طبیعت‌دوستان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان : بوستان های جنگلی سراسر استان در روز طبیعت آماده میزبانی از طبیعت‌دوستان است.
وی با درخواست از مردم برای روشن نکردن آتش نزدیک درختان در روز طبیعت افزود : شهروندان در صورتی که آتشی برافروختند ، قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
مرادی حقیقی همچنین گفت : مردم برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، استفاده از سرشاخه‌های خشک درختان برای روشن کردن آتش خودداری کنند.
وی با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ انفال بیان کرد: مردم در زمینه پیشگیری از تخریب، تصرف و حریق به عرصه‌های منابع طبیعی، صید و شکار غیرمجاز را به‌طور شبانه‌روزی می‌توانند گزارش خود را با شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۴۰ ستاد خبری یگان حفاظت اطلاع‌رسانی کنند.
بروشور با موضوع ترویج،آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی عرصه های منابع طبیعی دراستان سمنان توزیع ‌شد
سرهنگ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی برای روز طبیعت امسال از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پیش‌بینی شده ، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی نسبت به حفظ انفال مهم‌ترین محور این اقدامات است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه روشن کردن آتش در روز سیزده‌بدردرطبیعت ممنوع بوده ، بیان کرد: مردم برای حفظ پاکیزگی محیط‌زیست، می‌توانند از پلاستیک‌های زباله توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زست استان استفاده کنند.
ابوطالبی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برای اطلاع‌رسانی ترویجی و آموزشی بر حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی در روز طبیعت فعالیت خواهند کرد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا