عمومی

معمار نظم نوین منطقه – دانا نیوز

امروز انقلاب اسلامی معمار نظم نوینی در منطقه غرب آسیا است که نویدبخش ایجاد تغییراتی شگرف در نظم جهانی است. امروز تصویر جدیدی از بازیگران منطقه‌ای و جهانی به خصوص از ایراندر اذهان ملل منطقه و جهان نقش بسته است و ترتیبات امنیتی و راهبردی منطقه غرب آسیا و تصویر ایران، امریکا و رژیم صهیونیستی دیگر به ماقبل حمله ترکیبی سپاه علیه اسرائیل بازنخواهد گشت.

به گزارش دانا نیوز، متن پیش رو سرمقاله روزنامه جوان به قلم حمیدرضاشاه‌نظری است که در ادامه می‌توانید بخوانید: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به شرارت‌های متعدد رژیم صهیونیستی و در میان ناباوری اکثر تحلیل‌گران داخلی و خارجی و بدون کوچک‌ترین غافلگیری و با اطلاع همگان، با طراحی یک عملیات ترکیبی بی‌نقص و قدرتمندانه، تأسیسات و اماکن نظامی و اطلاعاتی این رژیم را با اعتماد به نفس کامل در هم کوبید.

رژیم صهیونیستی که در واقع پادگان نظامی بزرگ غرب در منطقه و نیروی نیابتی آنان برای نفوذ و سلطه بر منطقه غرب آسیا است، ایران را همواره دشمن اول خود دیده است. این دشمنی در وهله اول ناشی از تقابل تاریخی تمدن مادی غرب با ایران به عنوان مهد تمدن مشرق زمین و سرزمین حکمت و فلسفه اشراقی است و رژیم صهیونیستی به عنوان عصاره تمدن غرب در این دشمنی، نقش محوری ایفا می‌کند و راز حمایت همه جانبه کشورهای غربی در جنایات این رژیم و حتی حمایت اندیشمندان و فیلسوفان ظاهرالصلاح غربی، چون یورگن هابرماس و اسلاوی ژیژک هم در همین نهفته است. 
در تحلیل تنش‌های منطقه و جهان، همه سطوح اقتصادی، سیاسی و راهبردی قابل بررسی بوده و این سطوح قطعاً در روند تحولات نقش دارند ولی آنچه به عنوان زیربنای این تقابل در سطح کلان می‌توان نام برد تقابل تمدنی است. تمدن اسلامی بعد از یک دوره طلایی شکوفایی به علل مختلف از جمله نفوذ و دشمنی غربی‌ها به افول رفت و تمدن غربی با در پیش گرفتن رویه استعماری توانست کم‌کم به تمدن غالب در جهان تبدیل شود. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و خیزش عظیم ملت ایران و فراگیری نهضت الهی امام خمینی (ره)، زنگ پایان ماه عسل تمدن غربی در استثمار ملت‌ها به صدا درآمده و تقابل حدود نیم قرنی غربی‌ها با سردمداری امریکا با این انقلاب آغاز شد. 
این روزها این گزاره را زیاد شنیده‌ایم که «حمله ترکیبی ایران به اسرائیل، گذار ایران از صبر راهبردی به حمله شدید تلافی‌جویانه بوده و قواعد بازدارندگی جدیدی را به رژیم صهیونیستی و دیگران دیکته کرده است.» ولی به‌رغم صحت این گزاره در سطح راهبردی، تأثیرات این حمله بسیار بیشتر بوده و آغاز دوره جدیدی در منطقه و جهان را نشان می‌دهد.

تصور کنید روزگاری با یک تشر مقامات امریکایی، دولت‌ها تسلیم می‌شدند ولی امروز با وجود تلاش‌های شدید امریکا و کشورهای غربی برای منصرف کردن، جمهوری اسلامی ایران حمله را طبق وعده داده شده انجام داد و اوج اقتدار امریکا این بود که مقامات این کشور بارها از ترس تلافی ایران گفتند که ما از حمله به کنسولگری خبر نداشتیم و اوج افتخار آنان این بود که در کمک به رژیم صهیونیستی تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایرانی را رهگیری کردند!
انقلاب اسلامی که عناصر تحقق بخش آن، فرزندان سرزمینی هستند که مردمان آن، سابقه دراز تمدنی و حکمی حتی در دوران پیش از اسلام داشته و با این سابقه بوده که اسلام شیعی را پذیرفتند، در طی حدود نیم قرن، شرارت‌ها و دشمنی‌های بسیاری را خنثی کرده و پشت سر گذاشتند و تلاش بسیاری برای قوی شدن انجام دادند تا زمانی برسد که بتوانند با اقتدار در برابر نظام سلطه و غرب وحشی بایستند و امروز حمله ترکیبی و بی‌نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، یک نقطه عطف در تحقق این آرمان است که نشان از تغییراتی شگرف در عرصه منطقه و جهان دارد.

موشک‌های ایرانی نه فقط تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی بلکه انگاره ترس جمهوری اسلامی ایران از افتادن به معرکه جنگ، انگاره شکست‌ناپذیری این رژیم در اذهان مردم دنیا، انگاره ارض موعود و سرزمین وعده داده شده در اذهان صهیونیست‌های چندملیتی مهاجر، انگاره ابرقدرتی امریکا و نظم امریکایی، و انگاره برتری سفیدپوستان غربی بر سایر ملل و تمدن غربی بر سایر تمدن‌ها و مهم‌تر از همه قوه شناختی و محاسباتی سران رژیم صهیونیستی، امریکا و دولت‌های غربی را هدف قرار داد. 

یکی از مهم‌ترین اهداف رژیم صهیونیستی از قتل عام مردم غزه، بازسازی انگاره بازدارندگی و تشدید ترس در دل ملت‌های منطقه بود تا دیگر کسی جرئت حمله به این رژیم و مقابله با شرارت‌های آن را نداشته باشد. هدفی که نه تنها مورد سخره ایرانیان قرار گرفت بلکه در واکنش به حمله به کنسولگری ایران در دمشق که تصور این رژیم درباره واکنش ایران، بی‌پاسخی یا پاسخ غیرمستقیم ضعیف از طرف ایران بود، سبب عملیاتی بی‌نظیر و وسیع علیه این رژیم گردید.

صدای غرش موشک‌های ایرانی که به سوی رژیم صهیونیستی شلیک شد، ندای تغییراتی شگرف در سطح منطقه و جهان بود. امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و در نتیجه پایمردی مردانی پولادین ذیل این پرچم، بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده و مهم‌ترین عنصر الهام بخش و یاری‌رسان ملت‌های ستمدیده و تغییر دهنده نظم ناعادلانه جهانی شده است و صهیونیست‌ها چه پاسخی به عملیات ترکیبی سپاه پاسداران بدهند و چه ندهند، بازنده این رویداد هستند و زوال آن‌ها سرعت بیشتری گرفته و نظم جدیدی در منطقه استقرار خواهد یافت. امروز انقلاب اسلامی معمار نظم نوینی در منطقه غرب آسیا است که نویدبخش ایجاد تغییراتی شگرف در نظم جهانی است. امروز تصویر جدیدی از بازیگران منطقه‌ای و جهانی به خصوص از ایراندر اذهان ملل منطقه و جهان نقش بسته است و ترتیبات امنیتی و راهبردی منطقه غرب آسیا و تصویر ایران، امریکا و رژیم صهیونیستی دیگر به ماقبل حمله ترکیبی سپاه علیه اسرائیل بازنخواهد گشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا