ورزشی

اولین شگفتی جام هجدهم رقم خورد/ ژاپن به عراق باخت

آفتاب‌‌نیوز :

در دور دوم مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا و از گروه D تیم‌های فوتبال ژاپن و عراق از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه «اجیوکیشن سیتی» و با قضاوت «خالد صالح التورایس» به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک عراق به پایان رسید. ایمن حسین (۵) (۴+۴۵) برای عراق و واتارو اندو (۳+۹۰) گلزنان این دیدار بودند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ژاپن: زیون سوزوکی، سوگاوارا، هیروکی ایتو، شوگو تانیگوچی (۴۶- تاکهیرو تومیاسو)، کو ایتاکورا، هیدماسا موریتا (۷۴- هاتاته)، واتارو اندو، تاکومو مینامینو، تاکفوسا کوبو (۶۱- ریتسو دوآن)، جونیا ایتو (۷۴- دایزن مائدا)، تاکوما آسانو (۶۱- آیاسه یوئدا)

ترکیب تیم ملی فوتبال عراق: جلال حسن، حسین علی (۴۶- دوسکی)، سعد ناطق، ریبین سولاق، احمد یحیی، فرانس بطرس (۶۱- رشید)، امیر العماری، بوسف ایمن (۶۶- علی عدنان) ابراهیم بایش، علی جاسم (۷۷- تاهسین) و ایمن حسین (۴۶- مهند علی)

غافلگیری ژاپن در دقایق ابتدایی بازی

بازی در نیمه اول با برتری تقریبی و بازی پر فشار عراقی‌ها همراه بود، بازیکنان تیم ملی با فشار روی دروازه ژاپن می‌خواست در همان ابتدا به گل برشند که در دقیقه ۵ بازی با نفوذ از سمت چپ و ارسال توپ به روی دروازه سامورایی‌ها به خواسته خود رسیدند. در دقیقه ۵ بازی ایمن حسین توپ برگشتی از مقابل دروازه ژاپنی‌ها را با ضربه سر به تور دروازه چسباند تا این عراقی‌ها باشند که در نیمه اول از حریف پیش بیافتند.

تلاش‌های بی حاصل سامورایی‌ها گلی نداشت

بعد از گل عراقی‌ها بازیکنان ملی ژاپن توپ و میدان را در اختیار داشتند و حملات متعددی را روی دروازه عراقی‌ها داشتند تا گل مساوی را به ثمر برسانند تا بازنده به رختکن نروند، اما دفاع مستحکم عراق این اجازه را به آن‌ها نداد تا تلاش‌های شاگردان موریاسو بی نتیجه بماند.

آب سرد بر پیکر سامورایی در دقایق پایانی

در حالی که ژاپنی‌ها به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، بازیکنان عراق روی یک ضد حمله دقیق و برنامه‌ریزی شده از سمت چپ توپ را روی دروازه ژاپن ارسال کردند که باز هم ایمن حسین توپ را درون دروازه ژاپن جای داد تا آب سرد بر پیکر سامورایی‌ها جاری شود و نیمه اول این دیدار با سود عراقی‌ها به پایان برسد.

بازی خطرناک ادامه دار عراق

بازی در نیمه دوم برای عراقی‌ها باز هم رو به جلو آغاز شد تا نشان دهند قصد فرو رفتن در لاک دفاعی را ندارند. آن‌ها روی حملات متعدد خود روی دروازه ژاپن موقعیت‌های زیادی را ایجاد کردند که در دقیقه ۵۳ روی اشتباه مدافعان ژاپن صاحب موقعیت شدند که از دست رفت.

پنالتی که کمک داور ویدئویی آن را رد کرد

ژاپنی‌ها که در نیمه دوم به دنبال جبران گل‌های خورده خود را داشتند، حملات زیادی را پی ریزی کردند که در دقیقه ۵۶ روی برخورد بازیکنان عراق با بازیکنان ژاپن داور نقطه پنالتی را نشان داد، اما با دخالت کمک داور ویدئویی این پنالتی رد شد.

بازی مالکانه ژاپنی‌ها و کامبک سامورایی‌ها

بازیکنان تیم فوتبال ژاپن که نمی‌خواستند بازنده این دیدار باشند سرپا حمله بودند و بازی مالکانه خود را بر عراقی دیکته کرده بودند، اما دفاع عراق به این آسانی‌ها قابل نفوذ نبود تا اینکه تلاش سامورایی‌ها جواب داد و در دقیقه ۳+۹۰ شاگردان موریاسو روی ارسال کرنر به روی دروازه توسط واتارو اندو به اولین گل خود دست یافتند.

ضد حملاتی که گلی در بر نداشت

در این میان ضد حملات عراقی‌ها روی دروازه ژاپنی‌ها برای شیر‌های بین النهرین نتیجه‌ای را به همراه نداشت تا بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود عراق به پایان برسد. ژاپن با این شکست صدر نشینی گروه D را از دست داد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا