برترین های کسب و کارعمومی

کاربرد انواع دیوار کاذب و درای وال Drywall

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده و عاملیت شرکت کناف ایران (کی پلاس) انواع دیوار کاذب را با بهترین قیمت برایتان نصب و اجرا می نماید.

دیوار کاذب یا به اصطلاح مهندسان دیوار خشک (درای وال DRYWAL) از روش های نوین طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می باشد. درای وال در صنعت ساخت و ساز خشک معرفی گردید و به عنوان دیوار جداکننده داخلی طراحی می گردد. می توان از درای وال برای جلوگیری از دید یک قسمت از ساختمان استفاده کرد. از آنجایی که هدف اصلی دیوارهای کاذب جلوگیری از دید یک قسمت است، نیازی به باربر بودن آنها نیست و ساخت آنها کمی ساده تر از دیوارهای جداکننده معمولی است.

یکی از خدمات شرکت آکس طرح و ساخت فروش، طراحی و اجرای انواع دیوار کاذب می باشد. این دیوار که به صورت گسترده در انواع سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، توانسته مزایای بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد که از جمله آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. برق کاری و کارهای تاسیساتی در دیوار کاذب و سقف کاذبآسان می باشد.
    رنگ آمیزی در دیوار کاذب بسیار آسان و سریع می باشد.
    3. قابلیت جابجایی آسان نسبت به گچ کاری و رابیتس کاری.
    4. استفاده در پشت کاشی در سرویس حمام دستشویی و….
    5. سبک بودن
    6. عایق حرارتی، صوتی و رطوبت است.
    7. نصب سریع و آسان
    8. استفاده بدون محدودیت‌های ساختاری و عمرانی داخل ساختمان
    9. ترمیم و تعویض در صورت امکان به راحتی انجام می شود.
    10. بهره بردای سریع از فضا
    11. برای شکل گیری دیوارهای قوس دار در معماری استفاده می شود.

ویژگی های یک دیوار کاذب خوب

دیوارهای کاذب اگر با مصالح با کیفیتی ساخته شوند در برابر زلزله مقاومت خوبی می توانند داشته باشند. روی این دیوار ها تابلوها را به راحتی می توان نصب کرد و آنها را رنگ آمیزی نمود. همچنین می توان آنها را با پوشش هایی مانند کاغذ دیواری پوشش داد. دیوار کاذب در مقایسه با دیوارهای آجری از وزن سبک تری برخوردار هستند. نصب و اجرای آنها سریع است و بدون کمتری میزان کثیفی و به هم ریختگی می توان یک دیوار کاذب ایجاد کرد. همچنین این دیوارها پوشش مناسبی برای برخی تاسیسات و سیم کشی ها محسوب می شوند و در صورت نیاز دسترسی راحت تری به تاسیسات خواهید داشت. دیوارهای کاذب را در شکل های مختلف مانند صاف و منحنی و قوس دار می توان ساخت.

انواع دیوار کاذب

در طراحی داخلی استفاده از دیوار کاذب به علت زیبایی و راحتی نصب و اجرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دیوارهای کاذب به طور کلی به چهار دسته تقسیم می­‌شوند که به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

1.دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن

دیوارهای پارتیشن یا دیوارهای جداکننده ساده ‌ترین نمونه دیوارهای کاذب است که تنها کاربری آن جدا کردن فضاهاست.

۲- دیوار کاذب پوششی یا لاینینگ

در دیوار کاذب پوششی بنا به نوع عملکرد می‌توان از انواع صفحات روکش دار گچی استفاده کرد. این صفحات بر روی پروفیل های سبکی با مقطع و نصب می شود. این نوع از دیوارهای کاذب جهت پوشش تأسیسات و زیر کار کاربرد داشته و روی دیوار اصلی از آن استفاده می‌شود.

۳- دیوار کاذب تزئینی یا دکوراتیو

دیوارهای کاذب تزیینی یا دکوراتیو همان‌طور که از اسمش مشخص است بیشتر به ‌منظور تقسیم ‌بندی فضاها و دکوراتیو استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌سازی سنتی از آجر، سیمان، گچ و خاک و گچ سفید برای ساخت یک دیوار ساده استفاده می‌شود.

۴- دیوار کاذب عایق یا آکوستیک

تفاوت اصلی این نوع از دیوارهای کاذب با دیگر دیوارها متریال استفاده‌ شده در آن می‌باشد. داخل این نوع دیوار کاذب و زیر پانل‌ های گچی معمولاً از مواد خاصی استفاده می‌شود که در مقابل صدا، سرمایش و گرمایش مقاوم است عایق فوم صداگیر خود چسب با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا، انتقال صدا به محیط پیرامون را به میزان زیادی کاهش می­‌دهد.

تفاوت دیوار کاذب با دیوار عادی

ویژگی ها و کاربرد های دیوار کاذب به نمونه های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. علاوه بر این، ویژگی های دیوار های کاذب قابل ترکیب می‌باشد.

اجزای تشکیل شده دیوار کاذب

1.دیوارهای کاذب از انواع گچبرگ های ضد آب و ضد حریق، تشکیل شده
2.استاد و رانل کف در دیوار کاذب، که جز زیرسازی دیوار کاذب می باشد.
3.پیچ پانل کناف برای دیوار کناف، این پیچ ها انواع گوناگونی دارد که در زیرسازی دیوار کاذب از سازه به سازه استفاده می شود. و پیچ پانل که برای پیچ کردن گچبرگ به زیرسازی کاربرد دارد.

قیمت دیوار کاذب

قیمت دیوار های کاذب بستگی به چیزی هست که میخواهیم اجرا کنیم. مثلا در ابعاد کوچکتر نصاب های سقف کاذب یا دیوار کاذب به صورت چکی یا کلی قیمت میدهند که این کار باید طوری باشد که دو طرف راضی باشند. قیمت سازه های دیوار کاذب متر طول می باشد که نام آن استاد و رانر کف می باشد که برای اجرای دیوار کاذب از اندازه های 5/7/10 و بعضی مواقع 15 استفاده می شود.

نصب و اجرای دیوار کاذب

به طور کلی در رابطه با این نوع دیوار می توان گفت که به دو صورت با سازه و بدون استفاده از سازه نصب و اجرا می گردند. اجرای دیوار کاذب آسان است ولی باید از چند نکته استاندارد استفاده شود. برای چسباندن گچبرگ روی دیوار کاذب پخ زدن جهت بتونه کاری فراموش نشود و گچبرگ طوری به سازه ها پیچ شود که پیچ از کناف بیرون نزند. موقع پیچ کردن کناف به دیوار گچبرگ ها به صورت موازی در کنار هم نباید قرار بگیرند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا