بین الملل

نماینده آمریکا: استراتژی چندجانبه‌ای برای کنترل بر دریای سرخ داریم

نماینده آمریکا در امور یمن از یک استراتژی چندجانبه دولت بایدن برای کنترل بر دریای سرخ خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن گفت: ما استراتژی چندجانبه‌ای را برای کنترل مجدد بر دریای سرخ در پیش گرفته‌ایم. استراتژی ما در یمن شامل حملات هوایی برای تضعیف قدرت ارتش یمن برای حمله به کشتی‌هاست.

وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز با طرح ادعاهایی افزود: استراتژی ما شامل افزایش تلاش‌ها برای رهگیری سلاح‌های ایرانی است که به یمن ارسال شده است. استراتژی ما همچنین مبتنی بر افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای فشار بر ارتش یمن است.

نماینده آمریکا تاکید کرد: دولت بایدن همچنان حل‌وفصل مناقشه یمن را در اولویت‌های خود دارد؛ اما حملات حوثی‌ها در دریای سرخ همچنان ادامه دارد. از این رو، اینکه مذاکره حوثی‌ها و دولت یمن در عرصه بین‌المللی مورد حمایت واقع شود، دشوار به نظر می‌رسد. عاقلانه‌ترین اقدام این است که حوثی‌ها حملات خود را به کشتی‌ها متوقف کنند.

لیندرکینگ گفت که ایالات متحده تسلیح یا تامین مالی هیچ یک از جناح‌های ضد انصارالله یمن را بررسی نمی‌کند. وی گفت: ما نمی‌خواهیم آتش درگیری نظامی در داخل یمن را شعله‌ور کنیم. یمن در دو سال گذشته در حال پیشرفت بوده است. جهان می‌خواست و همچنان از صلح و رفاه یمن برای مردم یمن حمایت می‌کند.

آمریکا و انگلیس اخیرا حملات متجاوزانه‌ای را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند. این حملات در واکنش به حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کمک برای رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام می‌شود. ارتش یمن از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر و به دنبال آن وقوع جنگ ویرانگر غزه، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحت محاصره دریایی قرار داده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا