استان ها

حضور اتباع خارجی در استان اصفهان سازماندهی می شود /افراط و تفریط ممنوع

به گزارش دانا نیوز از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در استان اصفهان، اظهار کرد: بنا به جاذبه‌های متفاوتی که در کشورها، استان‌ها و شهرهای مختلف وجود دارد، مهاجرین برای حضور در منطقه‌ای خاص به منظور استفاده از فضای آموزشی، شغلی یا رفاهی تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درخصوص تعداد اتباع خارجی حاضر در استان، اظهار کرد: این آمار شناور است و بنا به دلایلی از جمله فصل و تقاضای کار، تغییر می‌یابد، آمار حضور اتباع خارجی دارای مجوز و قانونی در استان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما قوانین حضور و فعالیت مهاجرین تنظیم شده است و اکثریت اتباع خارجی به صورت قانونی و اقلیتی به صورت غیرقانونی به ایران مهاجرت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: طبق قانون هیچ فردی اجازه ندارد بدون طی کردن فرآیند قانونی وارد مرزهای آبی، زمینی و هوایی کشور شود و در غیر اینصورت اگر مورد شناسایی قرار بگیرد دستگیر با وی برخورد قانونی و از کشور طرد خواهد شد.

ممنوعیت حضور اتباع در ۱۲ شهرستان استان اصفهان

جان‌نثاری متذکر شد: بر اساس این قانون، مهاجرین قانونی بایستی در مناطقی که به آنها اجازه داده می‌شود ساکن شوند به همین دلیل از ۲۸ شهرستان استان اصفهان، اتباع خارجی در ۱۲ شهرستان اجازه حضور ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی در شهرستان‌هایی که حضور اتباع خارجی مجاز است، فعالیت تبعه خارجی فقط در مشاغل خاصی که مشخص شده امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اتباع خارجی برای فعالیت در مشاغل مشخص شده بایستی اجازه کار دریافت کنند در این مجوز نوع، زمان، مکان و کارفرمای تبعه خارجی مشخص می‌شود.

جان نثاری ادامه داد: خدمات عمومی که دریافت آن برای فرد حیاتی است از جمله امکان استفاده از آب، خوراک، بهداشت و درمان برای اتباع خارجی نیز قابل دسترس است.

وی در مورد حضور اتباع خارجی در فضاهای آموزشی و مدارس، گفت: اگر تبعه خارجی فرآیند حضور در کشور و استان را طی کرده باشد می‌تواند در پایه‌های تحصیلی از خدمات آموزشی بهره‌مند شود اما اگر این فرآیند طی نشده باشد به هیچ عنوان اجازه حضور در مدارس و فضاهای آموزشی را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: البته متأسفانه در سالیان گذشته این قانون به درستی و با جامعیت در کشور و استان اعمال نشده است و در برخی نقاط خانواده ها از حضور پُرشمار دانش‌آموزان اتباع ناراضی هستند.

حضور اتباع خارجی در کشور و استان به درستی مدیریت شود

جان‌نثاری تأکید کرد: در دولت سیزدهم، تلاش شده حضور اتباع خارجی در کشور و استان به درستی و طبق قانون ساماندهی و مدیریت شود؛ از این رو علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در دوسال اخیر، ورودی‌های استان و گلوگاه‌هایی که ورود اتباع بیشتر از آنها انجام می‌شود با قوت بیشتری رصد و کنترل خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: با این حال ضروری است مردم برای ساماندهی حضور اتباع در استان به مدیریت استان کمک کند.

جان‌نثاری افزود: در برخی شهرستان‌ها درصد حضور اتباع بیش از حد مجاز است و همین موضوع بر کیفیت زندگی افراد ساکن آن شهرستان، اثر گذاشته است‌؛ برای عدم حضور اتباع در شهرستان‌هایی که براساس قانونی امکان اسکان ندارند برنامه جدی داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان جایی برای اسکان اتباع غیرقانونی و غیرمجاز نیست و اجازه نخواهیم داد چارچوب‌های قانونی کشورمان توسط اتباع خارجی غیرمجاز درهم شکسته شود.

جان‌نثاری افزود: همه بایستی نسبت به قانون کشور پای‌بند باشند از این رو تمامی کارفرمایان ایرانی نیز خود را ملزم به استفاده از اتباع خارجی مجاز در فعالیت‌های خود بدانند در غیر اینصورت کارفرما نیز با جریمه‌های سنگین مواجه خواهد شد.

وی افزود: البته تأکید می‌کنم که در خصوص اتباع خارجی در کشور نیز بایستی حد انصاف را بر اساس قانون رعایت و از هرگونه افراط و تفریط جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برخورد با تبعه خارجی غیرمجاز نیز تنها توسط مأمورین نیروی انتظامی انجام خواهد شد لذا مردم حضور اتباع خارجی غیرقانونی را به نیروی انتظامی یا اداره کل اتباع خارجی استانداری اصفهان گزارش دهند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا