علمی و پزشکی

فواید فلفل سبز تند که نمی‌دانستید

آفتاب‌‌نیوز :

فلفل سبز تند چه به صورت، خام، سرخ شده، برشته شده یا اضافه شده به کاری، مصرف شود. این ادویه کوچک نه تنها خوشمزه است، بلکه سرشار از ویتامین‌های زیادی است. فلفل سبز تند دارای مجموعه‌ای از فواید سلامتی است که تقریباً غیرقابل باور به نظر می‌رسد. 

فواید درمانی و خواص فلفل سبز تند برای سلامتی

۱. خواص فلفل سبز تند برای لاغری

ما باید با فایده نهایی شروع کنیم – یعنی کالری فلفل سبز صفر است. در واقع، تا سه ساعت بعد از غذا خوردن، متابولیسم فرد را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند؛ بنابراین برای کاهش وزن عالی است.

۲. خواص فلفل سبز تند برای محافظت در برابر سرطان (خواص فلفل سبز برای مردان)

فلفل سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که با عمل به عنوان یک جاذب طبیعی از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. فلفل سبز همچنین می‌تواند از مشکلات پروستات جلوگیری کند.

۳. خواص فلفل سبز تند برای قلب 

فلفل سبز همچنین اثرات مفیدی بر سیستم قلبی عروقی دارد. به طور خاص، با کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون و تجمع پلاکت‌ها و همچنین افزایش فعالیت فیبرینولیتیک، احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می‌دهد. فعالیت فیبرینولیتیک به توانایی جلوگیری از تشکیل لخته خون اشاره دارد که می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

۴. خواص فلفل سبز تند برای کاهش دمای بدن

جالب توجه است که کپسایسین کافی که در فلفل سبز یافت می‌شود، اگرچه طعم آن گرم است، با تحریک مرکز خنک کننده هیپوتالاموس در مغز، دمای بدن را کاهش می‌دهد. این توضیح می‌دهد که چرا، حتی در مکان‌های بسیار گرم مانند هند، فلفل سبز مصرف می‌شود.

۵. خواص فلفل سبز برای سرماخوردگی و عفونت سینوسی

کپسایسین موجود در فلفل سبز اثر محرکی بر روی غشای مخاطی بینی و سینوس‌ها دارد. کپسایسین جریان خون را از طریق غشا‌ها تحریک می‌کند و باعث رقیق شدن ترشحات مخاطی می‌شود. این عمل آن را در مبارزه با سرماخوردگی یا عفونت‌های سینوسی مفید می‌کند.

۶. خواص فلفل سبز تند برای معده

حرارت تولید شده توسط فلفل، به عنوان یک مسکن موثر، به عنوان یک کمک کننده گوارشی و ضد زخم عمل می‌کند. اگرچه، افراد مبتلا به زخم معده فعال ممکن است مصرف “غذا‌های تند” برایشان آزاردهنده باشد.

۷. خواص فلفل سبز تند برای سلامت چشم

فلفل سبز سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن، برای سلامت چشم، پوست و سیستم ایمنی عالی است. فلفل‌های سبز را حتماً در یک مکان خنک تاریک نگهداری کنید. زیرا فلفل‌ها وقتی در معرض گرما، نور و هوا قرار می‌گیرند ویتامین C خود را از دست می‌دهند.

۸. خواص فلفل سبز تند برای کاهش درد

فلفل سبز تند هنگام خوردن، اندورفین ترشح می‌کند که خلق و خو را تقویت می‌کند و درد را کاهش می‌دهد.

۹. خواص فلفل سبز تند برای دیابت

ثابت شده است که فلفل سبز، سطح قند خون را متعادل می‌کند. اگر دیابتی هستید، این ممکن است پاسخ شما در رژیم غذایی سالم باشد.

۱۰. خواص فلفل سبز تند برای درمان کم خونی (خواص فلفل سبز برای زنان)

فلفل سبز منبع طبیعی آهن و منبعی غنی برای افراد دارای کمبود آهن است. فلفل سبز تند برای زنان باردار دارای خواصی است. فلفل سبز سرشار از اسید فولیک فولاسین که با نام ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود، است، که این ترکیب عملکرد‌های مختلفی را در بدن ما دارد. یکی از مهمترین خاصیت فلفل سبز تامین اسید فولیک در بارداری است که می‌تواند سبب سلامت جنین نیز شود.

۱۱. خواص فلفل سبز تند برای پوست

فلفل سبز دارای خواص ضد باکتریایی زیادی است و می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی کمک کند.

۱۲. خواص فلفل سبز تند برای کاهش پوکی استخوان 

فلفل سبز سرشار از ویتامین K است که به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و خونریزی خطرناک در هنگام بریدن یا زخمی شدن کمک می‌کند.

عوارض و مضرات فلفل سبز تند

یکی از عوارض خوردن فلفل سبز تند ایجاد سردرد در برخی از دختران و یا تشدید سردرد در کسانی که سردرد دارند.

ممکن است علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر، با خوردن فلفل سبز تند، تشدید شود.

طبق تحقیقات، در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان معده و سرطان کیسه صفرا شود.

از آنجایی کپسایسین موجود در فلفل می‌تواند از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و باعث بی قراری او شود، می‌تواند در دوران شیردهی مضر باشد.

امکان ایجاد حساسیت در بدن و بروز مشکلات کبدی در صورت مصرف زیاد فلفل سبز تند، وجود دارد.

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا