ورزشی

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو| تاریخ‌سازی محمدیان در پاراوزنه برداری زنان

آفتاب‌‌نیوز :

سومین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (چهارشنبه، ۳ آبان ماه) در شهر هانگژو چین آغاز شد و نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

تیم دوبل ریکرو بانوان ایران فینالیست شد

تیم دوبل ریکرو بانوان پارا تیروکمان ایران با پیروزی بر اندونزی در مرحله نیمه نهایی به فینال بازی‌های پارا آسیایی هانگژو راه یافت.

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های مرحله دوبل ریکرو بانوان پارا تیروکمان با رقابت بین تیم ایران متشکل از زهرا نعمتی و سمیه رحیمی و تیم اندونزی برگزار شد که تیم ایران با برتری ۵-۳ فینالیست شد.

دیدار فینال تا دقایقی دیگر بین ایران و چین برگزار خواهد شد.

مهدی مرادی به مدال نقره دست یافت

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در فینال رقابت‌های پرش طول به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.

رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرش طول کلاس T ۱۳ مهدی مرادی به رقابت با حریفانش پرداخت. 

در پایان این رقابت مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲متر عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد. ورزشکار ازبکستانی با ۶.۸۸ متر به مقام قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.

پرستو حبیبی به مدال نقره رسید

 در فینال مسابقات پرتاب وزنه F ۳۲ پرستو حبیبی به رقابت با حریفانش پرداخت. 

در پایان مرحله فینال این مسابقات پرتابی به طول ۵.۴۹ به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کرد. در این بخش ورزشکار اماراتی با ۵.۹۴ عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

پرستو حبیبی پیش از این یک مدال طلا را به خود اختصاص داده بود و این دومین مدال او در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به شمار می‌رود.

تیم دوبل ریکرو بانوان ایران نقره‌ای شد

تیم دوبل ریکرو بانوان پارا تیراندازی با کمان ایران با شکست برابر چین در فینال بازی‌های پارا آسیایی هانگژو به مدال نقره این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

در دیدار فینال تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در یک رقابت مهیج و نزدیک مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها مغلوب شد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

علیرضا زارع چراغ اول طلایی‌هایی روز سوم را روشن کرد

ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در ماده ۲۰۰ متر زودتر از رقیبانش از خط پایان عبور کرد و به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.

شکست تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان برابر چین 

 تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را واگذار کرد.

 تیم ملی ایران با توجه به نتایج کسب شده فردا برای کسب عنوان سومی و مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.

صعود ضیغمی‌نژاد و ایزدیار به فینال پاراشنای ۱۰۰ متر 

 رقابت‌های روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و دو شناگر کشورمان در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ با برتری در مرحله مقدماتی به فینال صعود کردند.

شاهین ایزدیار در گروه خود با زمان یک دقیقه و یک ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه اول شد. سینا ضیغمی‌نژاد نیز در گروه دوم با زمان یک دقیقه و ۶۶ هزارم ثانیه در جایگاه اول ایستاد.

در مجموع ۳ گروه، دو شناگر ایران پس از دو شناگر ژاپنی به مرحله فینال راه یافتند.

مسابقه فینال این دسته عصر امروز به وقت ایران پیگیری خواهد شد.

صعود مقتدرانه شناگر نوجوان ایرانی به فینال پاراشنای ۵۰ متر آزاد

 رقابت‌های روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و دو شناگر کشورمان در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۹ به آب زدند.

ابوالفضل ظریف در گروه خود با زمان ۲۶ ثانیه و ۶۲ هزارم ثانیه اول شد.

ابوالفضل نگارستانی هم در گروهی دیگر با زمان ۲۹ ثانیه و ۸۴ هزارم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد.

در مجموع ۳ گروه، ظریف شناگر ۱۶ ساله کشورمان با بهترین زمان با اقتدار اول شد و راهی فینال شد.

نگارستانی با اختلافی اندک از رسیدن به فینال ماده ۵۰ متر آزاد بازماند.

مسابقه فینال این دسته عصر امروز به وقت ایران پیگیری خواهد شد.

«لیلا کبگ زن» به مدال برنز پرتاب وزنه دست پیدا کرد/ عبداللهی چهارم شد

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی دو ملی پوش پرتاب وزنه ایران در فینال به رقاب پرداختند. 

در فینال این رقابت‌ها لیلا کبگ زن با پرتابی به طول ۱۰ متر به عنوان سوم و مدال برنز این دوره از بازی‌ها دست پیدا کرد. سعیده عبداللهی دیگر ملی پوش ایران در این ماده با پرتاب وزنه به طول ۹ متر و ۷۱ سانتیمتر به عنوان چهارم رسید.

شکست گلبال بانوان مقابل تایلند

تیم ملی گلبال بانوان ایران صبح امروز در سومین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر تایلند با نتیجه ۶-۲ مغلوب شد.

تیم کشورمان فردا در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف ژاپن می‌رود. چهار تیم برتر به نیمه نهایی صعود و برندگان دو بازی تیم اول با چهارم و تیم دوم با سوم راهی فینال و بازندگان به رده بندی می‌روند.

تیم دوبل ریکرو مردان ایران با غلبه بر چین طلایی شد/ اولین طلای پاراتیراندازی با کمان به ارمغان آمد

تیم دوبل ریکرو مردان پارا تیراندازی با کمان ایران با پیروزی ۵-۳ بر چین مدال طلای بازی‌های پارا آسیایی هانگژو را به ارمغان آورد.

در این دیدار مهیج، تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی تیم چین میزبان را که از حمایت قابل توجه تماشاگران هم بهره می‌برد، با نتیجه ۵-۳ شکست داد تا اولین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسد.

رشید مسجدی دیگر طلایی ورزش ایران/ مختاری به مدال نقره رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در پرتاب وزنه به عنوان قهرمانی و مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.

در پایان این رقابت رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز گذشته یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود. علیرضا مختاری دیگر ملی پوش ایران در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید. مختاری پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آورده بود. 

در این بخش اسدالله عظیمی به عنوان چهارمی دست پیدا کرد و نتوانست به مدال برسد.

پرچمدار کاروان ایران فینالیست شد

وحید نوری به فینال مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات پاراجودو و در وزن ۹۰+ کلاس J۲، وحید نوری قهرمان پارالمپیک توکیو به مصاف «یرلان کانکیف» از قزاقستان رفت و با علمکردی مقتدرانه، این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد.

والیبال نشسته بانوان نتیجه را به میزبان واگذار کرد

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مقابل چین، قهرمان دور قبل این بازی‌ها نتیجه را ۳بر صفر واگذار کرد. ایران دو دیدار قبل خود مقابل کره جنوبی و مغولستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

معصومه زارعی، زینب ملکی، زهرا نجاتی، فرزانه حیدری، بتول خلیل زاده، مهری فلاحی و فاطمه جهانی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بودند.

دختران ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در این دیدار، ست اول را در دیداری جذاب و نفس گیر ۲۵ بر ۲۰ واگذار کردند. ست دوم در حالیکه رقابت تا امتیاز ۱۰ نزدیک بود، ولی در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به سود قهرمان دور قبل بازی‌ها به اتمام رسید. ست سوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ به نفع چین به اتمام رسید. بانوان ملی پوش والیبال نشسته ایران فردا در چهارمین مسابقه خود به مصاف ژاپن می‌روند.

مرادی در پارا وزنه برداری از کسب مدال بازماند

نادر مرادی در رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از کسب مدال بازماند. مرادی در دسته ۷۲ -کیلوگرم ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد، اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه‌های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند.

پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا در این دسته رسید.

“پنگ هو” از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و “بهزاد جمیلوف” از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد.

شکست نماینده پاراتنیس روی میز ایران مقابل حریف کره‌ای/ جانفشان صاحب مدال برنز شد

 حسن جانفشان، ملی پوش پاراتنیس روی میز ایران در کلاس ۲ که به دیدار نیمه نهایی بخش انفرادی راه یافته بود، امروز مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و این بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد.

جانفشان که شب گذشته، مدال برنز خود را قطعی کرده بود، امروز برای راهیابی به فینال مقابل ورزشکار کره جنوبی قرار گرفت، اما نتوانست از سد این حریف بگذرد و صاحب مدال برنز شد.

هرمز صیدی به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، مسابقات پرتاب نیزه کلاس F ۳۷ برگزار شد.

در پایان این رقابت هرمز صیدی بعد از ورزشکاری از هند به عنوان دوم رسید و مدال نقره این رشته در بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد.

صعود دختر پاراتکواندوکار ایران به فینال بازی‌های پاراآسیایی

در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لیلا میرزایی ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله یک نیمه نهایی وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم مقابل پان لینهو از چین به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۳۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مرحله فینال راه یابد. 

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در این روز هستند. بخت به فینال رسیده است و حق شناس باید برای رسیدن به فینال مقابل حریفش به میدان برود. 

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

حق‌شناس به فینال پاراتکواندو رسید

 حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریف قزاقستانی قرار گرفت و با نتیجه ۳۱ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. او در یک چهارم نهایی نیز با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین پیروز شده و به نیمه نهایی رسیده بود. 

پیش از این هم علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم با شکست حریفانش به فینال رسیده بود. لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم نیز با شکست حریفش فینالیست شد. 

تاریخ سازی محمدیان/ کسب نخستین مدال در پاراوزنه برداری بانوان

مهدیه محمدیان در رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال برنز شد. مرادی در دسته ۵۵ -کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه برداری بانوان در بازی‌های پارا آسیایی است.

در این دسته “جینپینگ ژیائو” از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. مسلمه نورالدینووا از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت.

ایران در مسابقات دوبل کامپوند بانوان به مدال برنز رسید

تیم دوبل کامپوند بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی‌های پارآسیایی هانگژو با غلبه بر کره جنوبی به مدال برنز رسید.

دیدار رده بندی مسابقات دوبل کامپوند بانوان پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارا آسیایی هانگژو بین ایران و کره جنوبی برگزار شد.

تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه اصغری در یک رقابت مهیج تیم کره جنوبی را با نتیجه‌ی ۱۵۱-۱۳۸ شکست داد و به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

صعود مقتدرانه بسکتبال با ویلچر مردان ایران به نیمه نهایی/ تقابل مربیان ایرانی به نفع دستیار تمام شد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز از ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی پیاپی، صعود مقتدرانه خود را به مرحله نیمه نهایی رقم بزند.

امید هادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پابه این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد، تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمد حسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونر خود را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود. 

در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش بدست آورد.
محمد رضا دستیار سرمربی ایران در نیمه دوم از اکثر بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد.

تیم کشورمان که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

میلاد رمضانی از رسیدن به مدال بازماند

رقابت‌های دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت دوندگان در دو ۴۰۰ متر مردان پیگیری شد. در این ماده میلاد رمضانی در فینال کلاس T ۲۰ به رقابت با حریفان خود پرداخت و در شرایطی که بخش زیادی از مسابقه را پیش بود، در متر‌های آخر توانش را از دست داد و با با زمان ۵۰.۴۳ در رده چهارم ایستاد. در این مسابقه دونده مالزی قهرمان شد و دوندگان عربستان و اندونزی دوم و سوم شدند.

ایران در نیمه نهایی گلبال آقایان 

تیم ملی گلبال مردان ایران عصر امروز در سومین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر قطر قاطعانه با نتیجه ۱۱ بر یک به پیروزی رسید.

ایران برای رسیدن به فینال باید از سد چین میزبان بگذرد. ژاپن نیز به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

پیروزی تیم ملی فوتبال نابینایان برابر هند

ملی‌پوشان فوتبال نابینایان عصر امروز با هند روبرو شدند و با ارایه یک بازی خوب توانستند این حریف را سه بر صفر شکست دهند تا یک قدم دیگر به سمت قهرمانی بردارند.

تیم ملی فوتبال نابینایان که در بازی اول با ژاپن به تساوی رسید و روز گذشته تایلند را شکست داد، فردا به مصاف مالزی می‌رود.

تا به اینجا، چین با ۹ امتیاز در صدر است و تیم ملی ایران با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

تیم ملی فوتبال نابینایان با تیم‌های هند، چین، تایلند، مالزی و ژاپن در یک گروه با هم رقابت می‌کنند و در پایان دو تیم اول و دوم به دیدار فینال می‌روند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا