بین الملل

آغاز مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان در برلین

وزرای خارجه آلمان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) دیداری سه‌جانبه را در برلین آغاز کردند.

به گزارش دانا نیوز، نشست «آرارات میرزویان»، «جیحون بایراموف» و «آنالنا بربوک» وزرای خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و آلمان در برلین آغاز شد؛ دیداری که بر حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین ایروان و باکو متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد: «نشست سه‌جانبه میان میرزویان، بربوک و بایراموف در برلین آغاز شد.»

ارمنستان و جمهوری آذربایجان درگیری طولانی‌مدتی بر سر منطقه قره‌باغ داشته‌اند.

کنترل این منطقه که اکثریت ساکنان آن ارمنی‌تبار بودند، در سپتامبر ۲۰۲۳ به دست جمهوری آذربایجان افتاد.

در پی حمله جمهوری آذربایجان، بیشتر ساکنان بومی قره‌باغ به ارمنستان گریختند و مقامات قره‌باغ از تمامی ادعاهای خود مبنی بر استقلال از جمهوری آذربایجان، دست کشیدند.

بااین‌حال، مذاکرات صلح بین ایروان و باکو در ماه‌های اخیر متوقف شده و همچنان هر دو طرف بر سر تعدادی از مفاد معاهده پیشنهادی اختلاف دارند.

دو هفته پیش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با میانجی‌گری «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان دیدار کرده و تصمیم گرفتند روند صلح را از سر بگیرند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا