حوادث

انهدام یک شرکت هرمی در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام یک شرکت هرمی در تهران خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، سردار علی ولی‌پور گودرزی درباره جزئیات این پرونده گفت: اواسط دی ماه امسال شکایتی مبنی بر کلاهبرداری توسط اعضای یک شرکت هرمی به پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد که رسیدگی به آن در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم  پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی به ماموران گفت که چندی پیش با فردی آشنا شده و از طریق گفت‌وگو با او با این پیشنهاد مواجه شده که با مبلغی اندک و در زمان بسیار کوتاهی سود بالایی به دست خواهد آورد. همین موضوع نیز سبب شده تا شاکی که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بود به تهران سفر کند. 

ولی‌پور گودرزی ادامه داد:‌ شاکی چند روزی را نزد همان فرد و دوستانش مانده و در واقع این افراد شاکی را مجبور به اقامت در نزد خود کرده بودند. در این مدت نیز بارها اقدام به برداشت مبالغ مختلف از حساب بانکی‌اش کرده بودند. این فرد پس از رهایی از پیش این افراد نزد پلیس آمده و شکایت خود را مطرح کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به رسیدگی به این پرونده از سوی ماموران پلیس آگاهی گفت: کارآگاهان با استفاده از روش‌های اطلاعاتی و کارآگاهی هویت و مخفیگاه اعضای این باند کلاهبرداری را مورد شناسایی قرار داده و پس از چند روز مراقبت شبانه‌روزی در نهایت با اخذ مجوزهای قانونی اعضای این باند هفت نفره را دستگیر و به اداره چهارم پلیس آگاهی انتقال دادند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعدادی مدارک و تجهیزات کلاهبرداری کشف شد، گفت: متهمان در پی‌جویی‌های انتظامی به جرم ارتکابی اعتراف کرده و گفتند که به مدت شش ماه هست که به همین شیوه و با طرح وعده‌هایی مانند پولدار شدن سریع و … اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری از افراد کرده‌اند. 

وی با بینان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت:‌ تاکنون هشت نفر از شکات و مالباختگان این شرکت هرمی از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی دیگر ابعاد و افراد مرتبط با این پرونده ادامه دارد. برای متهمان دستگیر شده نیز پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا