برترین های کسب و کارعمومی

مدرک ای سی دی ال به چه دردی میخوره؟

کاربرد مدرک ICDL چیست؟

مدرک ICDL تاییدیه‌ای برای افرادی است که در دوره icdl شرکت نموده و با موفقیت تمام سر فصل‌ها و مباحث آموزشی این دوره را گذرانده و در آزمون ICDL نمره قبولی دریافت نمایند. خوب بریم ببینم کاربرد مدرک ICDL چیست؟

نکاتی که باید درباره کاربرد مدرک ICDL بدانیم.

  • امروزه شرط استخدام و داشتن کسب‌وکار استفاده از کامپیوتر (یا همان داشتن مدرک ICDL) است و هر چقدر بتوانید از مهارت بالاتری در استفاده از کامپیوتر برخوردار باشید، طبیعتاً جایگاه شغلی بهتری را خواهید داشت در این شرایط پی به کاربرد مدرک ICDL خواهید برد.
  • برای رسیدن به این جایگاه، کافی است که مدرک ICDL گرفته باشید در این صورت هم رزومه قوی‌تری خواهید داشت و هم امکان استخدام و موفقیت در کسب‌وکار شما بیشتر خواهد بود، چرا که از افرادی که از مدرک ICDL برخوردار نیستند سبقت می‌گیرید.
  • اگر بخواهید در هر جای دنیا زندگی کنید نیاز به مدرک ICDL برای مهاجرت خواهید داشت و اگر در ایران بخواهید مدرک معتبر ICDL فنی و حرفه‌ای را بگیرید می‌توانید آن را ترجمه کنید و به 184 کشوری که این مدرک را به رسمیت می‌شناسند ارائه دهید تا از امتیازات خاص این مدرک برخوردار شوید.
  • کارایی مدرک ICDL علاوه بر مسائل شغلی و کاری، می‌توان به مثمر ثمر بودن تسلط به ICDL برای مرتفع ساختن نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، فریلنسرها و تمام کسانی که با کامپیوتر در ارتباط هستند اشاره کرد.
  • اگر کارمند یک شرکت یا اداره هستید و مدرک معتبر ICDL فنی و حرفه‌ای ندارید، در اسرع وقت برای دریافت مدرک ICDL اقدام کنید؛ چون برای ارتقا شغلی و ماندگاری در شرکت یا اداره باید کار با کامپیوتر را به‌خوبی بلد باشید.

9 کاربرد مدرک ICDL  به صورت عمومی عبارتند از:

  1. از جمله مهتمرین کاربردهای مدرک ICDL این است که در تمامی سازمان‌ها و ادارات چه در داخل کشور و چه خارج از آن قابل‌ارائه هستند.
  2. جهت استخدام و ارتقا درجه شغلی به‌عنوان یک اهرم موفقیت.
  3. گسترده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدرک در تمام جهان برای کاربری کامپیوتر محسوب می‌شود.
  4. از دیگر کاربرد مدرک ICDL می‌توان به بالابردن سطح مهارت‌ها در استفاده تخصصی از کامپیوتر خواهد شد.
  5. در واقع کاربرد مدرک ICDL مانند دروازه‌ای است که شما را به حوزه IT و کامپیوتر وارد می‌کند و می‌توانید اطلاعات و تحصیلات تکمیلی در این زمینه به دست آورید.
  6. با گذراندن دوره ICDL و دریافت مدرک آن‌، همه افراد را به داشتن سواد کامپیوتری ملزم می‌کند و باعث آشنایی بیشتر با فرهنگ استفاده از کامپیوتر می‌شود.
  7. از جمله کاربرد مدرک ICDL می‌توان به رفاه اجتماعی بالاتر و آسودگی خاطر که به دلیل افزایش سطح دانش در زمینه فناوری اطلاعات و کاربردهای عمومی که ایجاد می‌کند می‌توان اشاره کرد.
  8. افراد مهارت لازم برای استفاده از کامپیوترهای شخصی را تسلط خواهند داشت و بازدهی استفاده از کامپیوتر با افزایش بهره‌وری آنها در کارهایشان همراه خواهد بود.
  9. از کاربرد مدرک ICDL می‌توان به ایجاد شرایط جدید برای توانمند شدن همه‌ی مردم در استفاده از کامپیوتر اشاره کرد که فارغ از سن و جنسیت در شمار جامعه‌ی اطلاعاتی قرار گیرند.

در ادامه به بررسی کاربرد مدرک ICDL برای سه طیف مهم همچون کاربرد مدرک ICDL برای کاربران ICDL، کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان و کاربرد مدرک ICDL برای جامعه، را با جزییات بیشتری توضیح خواهیم داد.

از صفر تا صد کاربرد مدرک ICDL برای کاربران ICDL

اولین کاربرد مدرک ICDL برای کاربرانی که به دوره ICDL مسلط هستند، این است که اعتمادبه‌نفس آنها در اثر کار با کامپیوتر افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود که استرس افراد کاهش پیدا کند. کاربران ICDL می‌توانند با ارائه مدرک ICDL از تسهیلات وام برخوردار شوند و با آن سرمایه اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار خود را آغاز نمایند. از دیگر کاربردهای داشتن مدرک ICDL می‌توان به افزایش دانش IT خود بپردازند و سطح اطلاعات خود را ارتقا دهند.

همه چیز در مورد کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان

کاربرد این مدرک برای کارفرمایان عبارتند از:

  • اولین کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان این اعتماد و اطمینان را ایجاد می‌کند که فرد دارنده مدرک ICDL از مهارت و دانش کار با کامپیوتر در سطح قابل قبولی برخوردار است و با مباحث روز کامپیوتر آشنایی دارد.
  • دومین کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان، در زمان و هزینه‌های آموزش ICDL به کارمندان خود صرفه‌جویی می‌کند، این امر باعث تداوم کسب‌وکار خواهد شد و اگر هزینه برای بالابردن سطح دانش IT در نظر گرفته می‌شود کارفرما این اطمینان را دارد که هزینه دقیقاً برای برنامه اختصاصی مصرف می‌شود.
  • سومین کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان بالا بردن سطح کیفیتی انجام وظایف توسط کارکنان است که باعث افزایش رضایت شغلی و انگیزه کارکنان روابط شرکت خواهد شد.
  • چهارمین کاربرد مدرک ICDL برای کارفرمایان به‌کارگیری و استفاده حداکثری از منابع IT می‌باشد و این کار باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه در شرکت خواهد شد که سهم بسیار زیادی از مسائل اقتصادی شرکت را نیز حل می‌کند.

کاربرد مدرک ICDL برای جامعه

اولین کاربردی که برای جامعه می‌تواند داشته­ باشد بهره‌وری و رقابت‌پذیری در سطح جامعه را افزایش می‌دهد و شهروندان اعتماد به نفس و امید به­ زندگی بالاتری را خواهند داشت، چرا که دسترسی عموم مردم به جامعه اطلاعاتی بیشتر خواهد شد.

بهره‌وری ملی را بالا می‌برد و برای شهروندان دسترسی به جامعه اطلاعاتی را افزایش می‌دهد و با این کار نرخ بازگشت سرمایه در زیر ساخت‌های کلان IT کشور را توسعه می‌دهد و باعث جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در افزایش سطح IT در جامعه می‌شود. از کاربرد مدرک ICDL می‌توان به افزایش خدمات الکترونیک در کل جامعه اشاره کرد و بدین ترتیب، خدمات آنلاین و آموزشی از ارزش بالایی برخوردار خواهند شد.

کاربرد مدرک ICDL برای کارمندان

کاربرد مدرک ICDL برای کارمندان عبارتند از:

اگر همه کارمندان تصمیم بگیرند با رایانه آشنا شوند و دوره‌های ICDL را بگذرانند و مدرک ICDL دریافت کنند قطعاً سود زیادی نصیب‌شان خواهد شد. تعدادی از فواید بی‌شمار این مدرک برای کارمندان عبارتند از:

  • اولین کاربرد مدرک ICDL آن است که کارایی و بازدهی کارمندان بیشتر خواهد شد.
  • با مکانیزه شدن ادارات و شرکت‌ها، کارمندان وظایف خود را سریع‌تر انجام می­دهند و با این کار هم در زمان شرکت و هم در زمان ارباب رجوع صرفه‌جویی می‌شود.
  • در صورتی‌که همه کارمندان دارای مدرک ICDL باشند شرکت یا اداره در زمینه پشتیبانی، کارمند استخدام نمی‌نماید و همین مسئله باعث کاهش هزینه‌های جاری شرکت یا اداره می‌شود.
  • یادگیری ICDL باعث افزایش اعتماد به نفس کارمندان می‌شود، چرا که از این به بعد نیازهای خود را برطرف می‌کنند و برای انجام کارهای خود، دست به دامن کارمندان دیگر نمی­‌شوند؛ برای مثال برای فرستادن فایل یا تایپ نامه لازم نیست از همکاران خود کمک بگیرند.
  • کارمندان می‌توانند اطلاعات و تجربه خود را با همدیگر به اشتراک بگذارند و سطح آگاهی‌های IT خود را افزایش دهند.

ثبت‌نام دوره ICDL مشهد شروع شد

آموزش ICDL برای ورود به بازار کار و به صورت کاربردی، ویژه نوجوانان؛ بزرگسالان، کارمندان شروع شد و شما می‌­توانید در دوره ICDL مشهد ثبت نام خود را قطعی نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا