عمومیبرترین های کسب و کار

انواع بوستر پمپ

بطور کلی این دستگاه ها بسته به اینکه موتور محرکشان چه نوعی است و نوع کاربریشان چیست به دو دسته بوستر پمپ دور متغیر و دور ثابت تقسیم می شوند. موارد کاربرد نوع دور متغیر آنها، در سیستم های آبرسانی و آبیاری جهت مجتمع های مسکونی است. موارد کاربرد نوع دور ثابت آنها، در سیستم های آتشنشانی و اطفاء حریق می باشد. برای بالا نگه داشتن فشار سیستم نسبت به فشار حداقل مورد نیاز برای دبی از دور ثابت استفاده می گردد. این نوع از آنها هم در سیستم های بوستر پمپ آتشنشانی و هم آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از آنها در بین تامین کنندگان درخواست خرید بالاتری دارند. به طور معمول بوسترپمپ‌ های کوچک و بزرگ در انتقال آب شهری و سیستم های تصفیه، انتقال آب به ارتفاعات بالاتر استفاده می شوند.

دورثابت با پی ال سی و بدون پی ال سی

این دستگاه ها کاربرد بسیاری در مصارف آبرسانی ، آتشنشانی و آبیاری دارند. آن دسته بوسترهایی که با پی ال سی هستند دارای تنظیم کننده هوشمندی هستند که در زمان های تعیین شده مشخصی پمپ ها را خاموش و روشن می کند تا میزان استهلاک به حداقل برسد. دسته ای دیگر هستند که بدون پی ال سی هستند که پمپ ها از طریق کلیدهای فرمان دهنده به ترتیب در مدار قرار می گیرند.

بوستر پمپ خانگی

بوستر پمپ خانگی وسیله‌ای است که از چند پمپ به صورت موازی تشکیل شده است. این موازی قرار گرفتن پمپ‌ها باعث افزایش قدرت و بهره وری دستگاه شده و از این رو می‌توان از آن در آبرسانی بهتر و سریع‌تر استفاده کرد. این ویژگی مشترک تمامی بو‌سترهای پمپ است. از نوع بوستر پمپ خانگی بیشتر برای افزایش قدرت انتقال آب در آپارتمان، ویلا و مجتمع‌های مسکونی بزرگ استفاده می­شود. درواقع با ساختار خاصی که دارد، بهترین گزینه برای استفاده در چنین مکان‌هایی است. احتمالاً اصطلاح بوستر پمپ خانگی را شنیده‌اید، به ویژه اگر درزمینه تأسیسات کار کرده باشید یا قصد بازسازی وسایل آبرسانی خانه خود داشتید.

بوستر خانگی یا تقویت کننده فشار دستگاه یا ماشینی جهت افزایش فشار مایع یا جهت تقویت فشار سیال استفاده می شود. این تجهیزات جهت افزایش فشار گازها نیز به کار گرفته می شوند که جزئیات ساختاری متفاوتی با بوسترهای ابرسانی دارند. این دستگاه مانند یک کمپرسور عمل افزایش فشار را با تراکم مایع انجام میدهد. وظیفه اصلی آنها این است که فشار لازم برای سیستم های آبرسانی یا آبیاری و یا آتشنشانی را تامین نماید. و همچنین هنگام نصب آن در شبکه آبرسانی هنگامی که مصرفی در شبکه وجود نداشته باشد بوستر پمپ ها به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. و لحظه ای مصرفی در شبکه ایجاد گردد برای تامین فشار جهت جبران افت فشار در شبکه آبرسانی اولین پمپ روشن می گردد و در صورتی که این پمپ نتواند افت فشار ایجاد شده در شبکه را جبران کند پمپ های به صورت متوالی شروع به کار خواهند نمود تا فشار ثابتی را در شبکه ایجاد کنند.

اطلاعات بیشتر: http://yun.ir/olqr22

دکمه بازگشت به بالا