برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه ( انواع، شرایط، مراحل دریافت و بازارکار)

آرایشگری مردانه در دسته مشاغل مهارتی و تخصص محور قرار گرفته است. به این معنی که علاقمندان به حرفه آرایشگری مردانه، برای ورود به این شغل و کسب درآمد در داخل یا خارج از کشور می‌بایست دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و مدرک بین المللی آرایشگری مردانه دریافت کرده باشند. این مدرک یک از معتبرترین مدارک جهت استفاده در رزومه کاری کارجویان می‌باشد.

 مدرک فنی حرفه‌ ای آرایشگری مردانه نیز مزایای متعددی دارد که منجر به هموارتر شدن مسیر شغلی کارجویان و مهارت‌آموزان می‌شود. از این رو در این مقاله مزایا و شرایط دریافت این مدرک را بررسی می‌کنیم و در نهایت به بازارکار پررونق رشته آرایشگری مردانه می‌پردازیم.

بنابراین پس از مطالعه این مقاله حتما شما نیز جز افرادی که به دنبال یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آرایشگری معتبر به منظور گرفتن مدرک دیپلم آرایشگری مردانه هستند، قرار می‌گیرید. پس این مقاله را از دست ندهید.

مدرک دیپلم آرایشگری مردانه چیست؟

پیش از بررسی انواع مدرک دیپلم آرایشگری مردانه بهتر است به وجه تمایز دیپلم آرایشگری و مدرک فنی و حرفه ای‌ این رشته بپردازیم. یادگیری رشته آرایشگری به چند روش ممکن خواهد بود یکی از این روش‌ها یادگیری رشته آرایشگری در شاخه کار و دانش است. به این صورت که هنرجویان در این روش ملزم به گذراندن 24.5 واحد درسی تخصصی و 66 واحد دروس عمومی هستند که پس از آن می‌توانند مدرک دیپلم آرایشگری مردانه اخذ نمایند.

اما در کنار این روش، علاقمندان می‌توانند در دوره‌های فنی وحرفه‌ای اموزش آرایشگری مردانه شرکت‌ نمایند و پس از کسب نمره قبولی در آزمون‌های این دوره و در کمتر از دو ماه، مدرک فنی وحرفه‌ای معتبری دریافت نمایند.

انواع مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه

به صورت کلی 3 نوع مدرک فنی و حرفه‌ای در این رشته وجود دارد که هر یک در جایگاه خود ویژگی‌هایی را به همراه خواهد داشت.

البته با مراجعه به این منبع (https://iranilo.com/barber/international-barber-certificate/ ) می‌توانید اطلاعات بیشتری نیز در این زمینه کسب کنید.

مدرک مورد تایید آرایشگری مردانه

یکی از این مدارک، گواهینامه‌هایی است که توسط آموزشگاه‌ها و موسسات آزاد فنی و حرفه‌ای به کارآموزان ارائه می‌شود. این مدرک پس از گذراندن دوره آرایشگری مردانه و آزمون‌های کتبی و عملی آموزشگاه به پذیرفته‌شدگان آزمون داده خواهد می‌شود. در نتیجه دریافت این گواهینامه نیاز به زمان طولانی ندارد.

از طرفی تاییدیه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را در کنار مهر موسسه و بر روی مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل این مدرک با نام مدرک مورد تایید شناخته می‌شود. در نظر داشته باشید این نوع از مدرک فنی و حرفه ای اعتبار بین المللی ندارند و قابل ترجمه هم نیستند.

مدرک رسمی آرایشگری مردانه

اگر تمایل به مهاجرت و استفاده از مدرک خود در جهت کار در کشورهای خارجی دارید، بهتر است مدرک رسمی آرایشگری مردانه را انتخاب نمایید. این مدرک اعتبار بین المللی داشته و قابل ترجمه است.

برای دریافت این مدرک شما نیاز به شرکت در آزمون‌های هماهنگ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را خواهید داشت که در ادامه بیشتر به مراحل دریافت این مدرک اشاره شده است.

گواهینامه گذر مهارت در رشته آرایشگری مردانه

گواهینامه گذر مهارت، مدرکی است که کم‌ترین سطح اعتبار را در کنار سایر مدارک مرتبط با آرایشگری مردانه دارد. این مدرک عموما پس از شرکت در دوره‌ها و همایش‌های مهارت آموزی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. دوره‌های برگزار شده به صورت چند ساعته برگزار می‌شود که معمولا به آموزش برخی مباحث خاص آرایشگری پرداخته خواهد شد. به همین دلیل مورد تایید و تحت نظارت سازمان فنی وحرفه‌ای کشور نیست.

چرا به مدرک آرایشگری مردانه نیاز خواهید داشت؟

شغل آرایشگری؛ یک حرفه مبتنی بر تجربه و کسب مهارت است، ونیازی به گذراندن تحصیلات ندارد. کسانی که میخواهند وارد کسب و کار پر رونق آرایشگری شوند داشتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه می تواند به آنها کمک کند. تا کسب و کار خود را راه اندازی کرده، از آن به عنوان یک رزومه کاری استفاده کنند ویا با اخذ مدرک بین المللی آرایشگری مردانه اقدام به مهاجرت نمایند.

کدام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه مناسب مهاجرت است؟

با توجه به دسته بندی اشاره شده در قسمت قبل، مدارک رسمی صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دسته مدارک بین‌المللی قرار می‌گیرند. این مدارک قابل ترجمه بوده و پس از ترجمه سند معتبری محسوب می‌شود که به هنرجویان جهت کار در داخل یا خارج از کشور کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در نظر داشته باشید کارآموزان در هر لاین آموزشی که تخصص داشته باشند، می توانند پس از شرکت در آزمون‌های مربوط به تخصص خود، مدرک بین المللی مورد نظر را اخذ نمایند.

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه مورد تایید سازمان جهانی کار(ILO) نیز می‌باشد. تایید این سازمان به منزله تایید و مورد پذیرش واقع شدن مدرک دربیش از 186 کشور عضو سازمان جهانی کار می‌باشد.

در نتیجه با به همراه داشتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه شما به عنوان متخصص رشته دلخواه خود شناخته می‌شوید و پس از اضافه کردن این مدرک در رزومه کاری خود قادر به ارسال درخواست مهاجرت کاری هستید. به این صورت که کشورهایی مانند کانادا، آلمان، انگلیس، اتریش، هلند و دیگر کشورهای مهاجرپذیر عضو سازمان ILO با استفاده از کد رجیستری درج شده در این گواهینامه اصالت آن را در کم‌ترین زمان ممکن تایید کرده و ویزای کاری صادر خواهند کرد.

شرایط دریافت مدرک دیپلم آرایشگری مردانه چیست؟

هر فردی که به آرایشگری علاقه دارد می تواند با آموزش و یادگیری تکنیک‌های آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری مردانه و شرکت در آزمون های ارزشیابی فنی و حرفه ای بعد از اخذ نمره قبولی در این آزمون‌ها، وارد این شغل شود. همان‌طور که امکان دریافت مدرک بین المللی آرایشگری مردانه برای بسیاری از علاقمندان فراهم شده است.

اما شرکت در دوره و آزمون‌های مربوطه دارای شرایط عمومی ساده‎ای است که به شرح ذیل می‌باشد.

  • هنرجویان در هنگام ثبت‌نام در دوره آموزش آرایشگری مردانه حداقل 16 سال سن داشته باشند.
  • شرکت‌کنندگان دوره آرایشگری مردانه میبایست تحصیلاتی تا مقطع راهنمایی داشته باشند. برخی آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای، مدرک دیپلم را شرط ثبت نام خود قرار داده‌اند. بنابراین رشته دبیرستانی یا تحصیلات آکادمیک شما تاثیری در پذیرش یا عدم پذیرش در دوره‌های آرایشگری ندارد.
  • یکی از شروط شرکت در آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، داشتن مدرک مورد تایید از آموزشگاهی معتبر است که نشان‌دهنده گذراندن دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه و یادگیری این مباحث توسط شرکت‌کننده باشد.

نحوه و مراحل دریافت مدرک بین المللی آرایشگری مردانه چگونه است؟

اولین مرحله از مراحل دریافت مدرک بین المللی، انتخاب آموزشگاهی معتبر و مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است تا قادر به شرکت در دوره‌های مهارت آموزی آرایشگری مردانه باشید.

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه دارای دوره‌های مختلفی می باشد. دوره هایی نظیر گریم و متعادل سازی صورت، دوره درجه 2 آرایشگری مردانه(هیرکات عمومی)، دوره درجه 1 آرایشگری مردانه(هیرکات تخصصی و ژورنالی)، گریم سینمایی، دوره ترمیم و پروتز مو و دوره بهداشت ناخن. علاقمندان به هر رشته امکان شرکت در هر یک از این دوره‌ها را خواهند داشت.

پس از به پایان رسیدن دوره، آزمون‌هایی از کاراموزان گرفته می‌شود که تعیین‌کننده سطح آن‌ها خواهد بود. پس از اخذ نمره قبولی نیز مدرکی از جانب آموزشگاه به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. در این مرحله اموزشگاه هنرجویان را به شرکت در آزمون‌‌های سراسری و هماهنگ سازمان فنی وحرفه‌ای کشور راهنمایی می‌کند.

هنرجویان می‌توانند از طریق سایت رسمی این سازمان در آزمون ثبت نام و از تاریخ دقیق برگزاری آزمون اطلاع کسب نمایند. آزمون سراسری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دو مرحله عملی و تئوری برگزار می‌شود و پس از کسب حداقل نمره 50 در مرحله تئوری و حداقل نمره 70 در مرحله عملی، مدرک بین المللی آرایشگری مردانه را دریافت خواهند کرد.

دریافت مدرک بین المللی آرایشگری مردانه چه مزایایی دارد؟

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز نشان‌دهنده و تاییدکننده مهارت و دانش کارآموز خواهد بود. اخذ این مدرک مزایای بسیار بیشتری نیز دارد که موجب ترغیب کارجویان به دریافت آن می‌شود. برخی از ویژگی‌ها اساسی و مزایای مدرک بین المللی آرایشگری مردانه عبارت است از:

  • قابلیت ترجمه رسمی و مهاجرت
  • امکان جذب سریع‌تر به بازارکار داخلی و خارجی
  • مورد تایید قراگرفتن توسط سازمان جهانی کار و 186 کشور عضو این سازمان
  • امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور و شرکت در دوره‌های بین المللی آرایشگری مردانه
  • امکان دریافت مدرک مربیگری و تدریس در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای
  • فراهم کردن شرایط دریافت مجوز راه‌اندازی کسب و کار مستقل
  • دریافت تسهیلات بانکی و تسهیلات خود اشتغالی

آیا مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه تاثیری در بازارکار این شغل خواهد داشت؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم اخذ مدرک بین المللی آرایشگری مردانه مزایای قابل توجهی دارد که دریافت چنین مدرکی برای سابقه کاری، جلب مشتری و کسب اعتماد آن‌ها و یا حتی برای مهاجرت کاری و اقامت دارندگان این مدارک کاربردی و معتبر است. بنابراین اساسا داشتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه تاثیر مثبت بسیار زیادی در بازارکار و موقعیت‌های شغلی آن خواهد داشت.

اما درنظر داشته باشید صرف داشتن مدرک دیپلم آرایشگری مردانه تضمین‌کننده آینده شغلی شما نخواهد بود، بلکه فاکتورهای مختلف دیگری نیز بر بازارکار این حرفه موثر است.

به عنوان مثال تجربه و مهارت یک آرایشگر، اصلی‌ترین فاکتور موثر بر بازارکار و درآمد این شغل به شمار می‌آید. به نحوی که سطح تجربه و مهارت شما بسیار در نتیجه نهایی کار نمایان خواهد شد و می‌توانید مشتریان گذری را تبدیل به مشتریان ثابت خود کنید.

هر چه سطح مهارت و تخصص شما بالاتر برود، توانایی اضافه کردن لاین‌های آرایشی و خدمات متنوع‌تری از قبیل گریم داماد، پاکسازی پوست و ترمیم مو را نیز خواهید داشت. این امر یک مزیت رقابتی در مقابل دیگر سالن‌های حرفه‌ای آرایشگری مردانه است که موجب جذب مشتریان بیش‌تر و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد.

محل فعالیت سالن آرایشگری مردانه نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر بازارکار این حرفه است. به این صورت که اگر به تازگی وارد حرفه آرایشگری شده باشید بهتر است سالن آرایش و پیرایش مردانه خود را در منطقه و محلی انتخاب کنید که پر تردد باشد. این مسئله به شناخته شدن شما در کوتاه‌ترین زمان کمک بسیار زیادی خواهد کرد. اما اگر مشتریان ثابت خود را پیدا کرده باشید، فاکتور محل فعالیت، چندان مهم به نظر نخواهد رسید زیرا هر مکانی که انتخاب کنید، مشتریانتان با شما در ارتباط خواهند بود.

جهت دریافت مدرک بین المللی آرایشگری مردانه برای مهاجرت و اطلاع از هزینه و شرایط آن می‌توانید به آموزشگاه آرایشگری مردانه دارالفنون مراجعه کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا