ورزشی

سرمربی اردن: انتظار رسیدن به فینال را نداشتم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اعزامی آنلاین به قطر، «حسین عموته» در نشست خبری پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی اردن مقابل کره جنوبی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: به هواداران اردنی تبریک می‌گویم. هرکسی که امروز نقشی داشت در این پیروزی سهم دارد بخصوص بازیکنان اردن که شایسته بهترین احترام‌ها هستند. آن‌ها نمایش قهرمانانه داشتند.
سرمربی اردن درباره روند این تیم در جام برای رسیدن به فینال گفت: در ابتدای جام از سختی‌های مختلفی صحبت کردم. حالا باید بگویم ما عالی بودیم. با وجود این موفقیت ما به زیرساخت، افزایش سطح بازیکنان و همچنین کار روی تیم‌های پایه نیاز دارد. وقتی به ژاپن و کره نگاه می‌کنید بازیکنان گران قیمت می‌بینیم که کار اصولی هم کرده اند. حالا ما باید ببینیم چطور می‌توانیم بازیکنانی بسازیم که در لیگ‌های مطرح بازی می‌کنند.

او افزود: یک خبرنگار بیرون از اینجا به من گفت که کره جنوبی ایکس فاکتور داشت اما طبق آمارش در ۵ بازی گذشته، کره جنوبی ۸ گل خورده و ۱۱ گل زده بود. پس ما می‌دانستیم می‌توانیم گل بزنیم. ما می‌دانستیم می‌توانیم ضد حمله بزنیم. در نیمه اول ۵ موقعیت مسلم گلزنی داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه فکرش را می‌کردید راهی فینال شوید گفت: هیچکس چنین چیزی را انتظار نداشت مخصوصاً خودم! من از مشکلات صحبت کردم. این که نتوانستیم خوب آماده شویم. حتی نتایج دوستانه هم خوب نبود. وقتی شما وارد زمین می‌شوید خیلی چیزها را مربی و هوادار را نمی‌تواند کنترل کند و در اختیار بازیکن است مثل شانس‌های مشابهی که یک بار گل می‌شود و یک بار نمی‌شود. در مجموع همه چیز به هم بستگی دارد و بعضی چیزها قابل پیش بینی نیست.

او افزود: مهمترین چیزی که من به بازیکنانم گفتم این بود که به کره جنوبی بیشتر از چیزی که باید احترام نگذارید. ما باید از هر ثانیه حضور در زمین لذت ببریم. تمرکز زیادی روی برد داشتیم و حالا باید در فاصله سه روز تا برگزاری یک فینال خیلی سخت، به خوبی آماده شویم.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا