اقتصادی

مجوزهای کاغذی تا پایان سال باید شناسه یکتا شوند

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: تا امروز امروز(۲۴ بهمن ماه) بیش از ۲۰ هزار مجوز به شناسه یکتا تبدیل شده است اما براساس قانون باید تمامی مجوزها تا پایان سال به شناسه تبدیل شوند.

به گزارش دانا نیوز، امیر سیاح در حاشیه مراسم تبدیل مجوزهای کاغذی شش اتحادیه صنفی به شناسه یکتا اظهار کرد: قانون به مدت دو سال مهلت داده که همه مجوزهای کاغذی در سطح کشور به الکترونیکی تبدیل شود و بر این اساس همه خدمات به فعالین اقتصادی از سال آینده با شناسه الکترونیکی یکتا ارائه می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار ادامه داد: تمام فعالان اقتصادی که دارای مجوز کسب و کار هستند تا پایان سال فرصت دریافت شناسه یکتا دارند. برای دریافت شناسه یکتا تنها کد پستی، شناسه صنفی، شماره تلفن همراه و کد ملی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اهمیت اتصال کلیه دستگاه ها به درگاه ملی مجوزها اظهار کرد: تقریبا تمام دستگاه‌ها به غیر از آموزش و پرورش،‌ وزارت علوم و بخشی از معدن وزارت صمت هنوز به این سامانه برای تبدیل مجوز به شناسه یکتا متصل نشده‌ اند اما تلاش می کنیم تا پایان سال به این شناسه متصل شوند. البته وزارت آموزش و پرورش تا پایان ماه جاری به شناسه یکتا متصل خواهد شد.

سیاح تاکید کرد: تا امروز ۲۰ هزار شناسه یکتا برای اصناف صادر شده است اما بر اساس آنچه که اتاق اصناف اعلام کرده بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد.

وی گفت: بیش از یک میلیون واحد صنفی زیرزمینی در کشور وجود دارد که در اینستاگرام، سایت‌های مختلف و مغازه‌ها بدون مجوز فعالیت اقتصادی می‌کنند که آنها نیز برای ادامه فعالیت خود و دریافت خدمات دولتی باید از سال آینده شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا