حوادث

برخورد پلیس با خرید و فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی/ارتکاب بسیاری از جرائم با «پلاک مخدوش»

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم نظارت بر فضای مجازی تأکید کرد و گفت:‌ بعضا در فضای مجازی، سلاح و مهمات خرید و فروش می‌شود که باید با این پدیده برخورد قاطعانه صورت بگیرد.

به گزارش دانا نیوز، سردار قاسم رضایی در نشست فصلی فرماندهان فراجا که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، گفت:‌ به کلیه همکاران در سراسر کشور که یک سال گذشته با تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی، برگ زرین دیگری در افتخارات فرماندهی انتظامی و نظام اسلامی ثبت کردند خداقوت می‌گویم.

وی با اشاره به دغدغه‌های اصلی مردم در برخی از حوزه‌های انتظامی نظیر سرقت و تصادفات گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده فرمانده محترم کل انتظامی در این حوزه ها، امسال یکی از سال‌های کاهش وقوع بود.

جانشین فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال و تقارن آن با بهار قرآن هستیم و می‌طلبد تا برای اجرای بهتر برنامه‌های پیش رو، از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم و این ماموریت را نیز همانند ماموریت‌های قبل به خوبی پشت سر بگذاریم.

رضایی با اشاره به برخی از اولویت‌های ماموریتی پلیس در سال ۱۴۰۳ گفت:‌از جمله این ماموریت‌ها اشراف اطلاعاتی، برخورد قاطع با اراذل و اوباش، مقابله با قاچاق سلاح و مهمات است. در بررسی‌های انجام شده، بسیاری از جرایم توسط افرادی صورت می‌گیرد که با پلاک مخدوش در حال تردد هستند و این موضوع باید به‌طور جد در دستورکار باشد، چراکه این مهم می‌تواند منجر به کاهش وقوع جرائم شود.

وی بر لزوم نظارت فضای مجازی نیز تأکید کرد و گفت:‌ امروزه در برخی موارد، مشاهده می‌شود که بعضا در فضای مجازی، سلاح و مهمات خرید و فروش می‌شود که باید با این پدیده در این فضا، برخورد قاطعانه صورت پذیرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحول کوپ نباید به هیچ عنوان مغفول بماند و باید به نحوی عمل شود تا ثمرات آن در راستای توسعه امنیت و ارتقای احساس امنیت، مشهود باشد. آموزش دانستنی‌های قضائی، انتظامی و تعاملات با سازمان‌ها و ذی‌نفوذان مطمئنا می‌تواند اهداف تعیین شده در سازمان انتظامی را محقق کند و از هزینه‌ها بکاهد.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا