فرهنگ و هنر

قیمت دانش چگونه محاسبه می‌شود؟

دانا نیوز / کراسان رضوی همیشه ارزش دانستن دانش یا ارزش ادبیات هنری دشوار است ، اما اکنون قیمت کتاب در اروپا نشان داده است.

به گفته ووفروم ، کتاب های الکترونیکی با افزایش شدید قیمت مواجه شده اند ، اما کتاب های درسی کاهش یافته است. مطالعات نشان می دهد که فروش کتابهای چاپی رو به کاهش است ، اما همچنان محبوب ترین روش برای خواندن است.

همیشه ارزش دانستن دانش یا ارزش ادبیات هنری دشوار است ، اما اکنون قیمت کتاب در اروپا نشان داده است. دفتر آمار کمیسیون اروپا روند قیمت کتاب های یوروستات را با قیمت های عمومی مصرف کننده مقایسه می کند. بر اساس شاخص رسمی قیمت مصرف کننده Eurostat (HIP) ، قیمت کلی کتابها بین ژوئن 2011 تا ژوئن 2021 کمتر از کل قیمت مصرف کننده بود.

روند قیمت کتاب را پیگیری کنید

تا سال 2021 ، قیمت کتابها طی 10 سال گذشته 12 درصد و کل قیمت مصرف کننده 14 درصد افزایش یافته است. کتابهای چاپی هنوز هم یک روش رایج برای خواندن هستند ، اما ارزش کتابهای الکترونیکی نیز افزایش یافته است.

از دسامبر 2016 تا ژوئن 2021 ، قیمت داده های Eurosat با قیمت ژانرهای مختلف افزایش یافت ، در این مدت قیمت کتابهای الکترونیکی 12 درصد و قیمت داستانهای تخیلی 6 درصد افزایش یافت ، اما قیمت کتابهای درسی افزایش یافت. همان زمان. 2 درصد کاهش یافته است.

تجارت بین المللی کتاب

قیمت یک کتاب چاپی از اتحادیه اروپا تا سال 2020 ، این رقم به 4.7 میلیارد یورو (2.0 میلیارد دلار) رسیده است. این اعداد عمدتا بین سالهای 2010 تا 2020 ثابت بوده است. صادرات در سال 2020 12 درصد و تا سال 2020 6 درصد کاهش یافته است. آگهی. تا سال 2020 ، آلمان ، فرانسه و اسپانیا واردکنندگان و صادرکنندگان اصلی کتاب های اروپایی بودند.

جای تعجب نیست که با مطالعه بیشتر مردم در تلفن های هوشمند ، تبلت ها و وسایل الکترونیکی ، فروش کتاب الکترونیکی رو به افزایش است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی نلسون ، 18 درصد از مردم در اولین خانه تاج انگلستان کتابهای الکترونیکی بیشتری می خوانند و 9 درصد به کتاب های صوتی بیشتری گوش می دهند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا