اقتصادی

مرغداران استان مرکزی قیمت مصوب را قبول ندارند/کاهش 50 درصدی تولید در سال جاری

دانا نیوز / مرکزی مدیرعامل اتحادیه مرغداران قدیمی در شهرستان مارکازی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ برای مرغداران حدود 17000 تن است. در این شرایط دشوار تولید ، مرغداران قیمت مجاز 14،400 را قبول نمی کنند. مرغ

به گفته مجری شرکت تعاونی مرغداران قدیمی در منطقه مارکازی ، قیمت مرغ در حال حاضر برای مرغداران حدود 17000 تن است و در این شرایط دشوار تولید ، مرغداران قیمت مجاز 14400 را نمی پذیرند. گوجه فرنگی برای مرغ.

احمد بزلوئی در مصاحبه با ISN گفت: قیمت مصوب 14،400 تن مرغ از دروازه مرغ غیر قابل قبول و منظم است.

در ابتدا فقط 30 درصد از تولیدکنندگان مرغداری به دولت واگذار شد و مابقی در بازار آزاد عرضه شد که منجر به ضرر و انتشار بسیاری از مرغداران شد. “برخی مرغداران اکنون به تولید خود ادامه می دهند.” از سوی دیگر ، توزیع ورودی ها طی دو ماه گذشته اندکی بهبود یافته است ، اما هنوز هم تنها 70٪ از ورودی ها به قیمت دولت است و نکته دیگر این است که نهاده های دولت نیز افزایش قیمت داشته اند.

دولت قیمت ذرت را از 1500 تن به 1700 تن افزایش داده است ، قیمت سویای دولت از 2،700 به 3،300 تن بوده و مابقی ورودی ها نیز همین است.

وی با بیان اینکه مداخله دولت اعتماد مرغداران به تولید را تضعیف کرده است ، گفت: دولت 4 کیلوگرم ورودی به ازای هر مرغ به مرغ ها تأمین می کند و افزود: مرغ ها برای ورود به بازار حداقل به 5.5 کیلوگرم ورودی نیاز دارند.

وی افزود: “مصرف 4 کیلوگرم ورودی مرغ بین 1800 تا 1900 گرم وزن دارد که برای مرغداران مقرون به صرفه نیست.” کارگران ، حمل و نقل و غیره چندین برابر افزایش یافته است. این امر باعث افزایش قیمت طیور به 17000 تن برای مرغداران می شود که در نتیجه 14400 تن برای مرغداران ضرر خواهد داشت و با اعلام و مجازات منافات دارد. . مرغداران از تولید خارج شوند.

وی افزود: “مرغداران باید مرغ ها را تا حدودی نگهداری كنند و در نهایت مرغ ها را در بازار عرضه كنند اما این قیمت ها برای مرغداران سودآور نیست. دولت باید حداقل 100٪ قیمت مصوب مرغداران را اعلام كند.

“این وضعیت منجر به کاهش تولید شده است. البته ، قدرت خرید پایین مردم موثر نیست. در پایان سال گذشته ، تولید در منطقه مارکازی 3 میلیون قطعه بود. امسال ، 50 تا 1.5 میلیون ، “او گفت. قطعه کاهش یافت …

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا