برترین های کسب و کارعمومی

شرایط اقامت قبرس

قبرس کشوری در شرق دریای مدیترانه و سومین جزیره پرجمعیت منطقه است. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن تحت کنترل ترکیه و قسمت جنوبی در کنترل یونان است. جمهوری دموکراتیک ترکیه قبرس شمالی ، برخلاف همسایه جنوبی خود ، از ارز لیر ترکیه پیروی می کند و هزینه زندگی در آنجا بسیار کم است. به هر حال مقرون به صرفه بودن زندگی در قبرس شمالی و تحصیل در این کشور یکی از دلایل مهم مهاجرت به این کشور است. همچنین واحدهای ارزی یورو و دلار به عنوان ارزهای فیات در کشور رایج است.

در سال های اخیر سفر به قبرس شمالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. از آنجایی که قبرس جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است، دریافت ویزا سخت تر و زندگی در آن گران تر است، بنابراین اکثر مردم قبرس شمالی را ترجیح می دهند. ضمناً ورود به این کشور مانند ترکیه برای اتباع ایرانی نیاز به ویزا ندارد و همین امر باعث سهولت در روند مهاجرت می شود. در مقاله ای دیگر با ما همراه باشید تا راه های مختلف سفر به قبرس شمالی را بشناسید.

تاریخچه شکل گیری قبرس شمالی

در سال 1960 ، قبرس از انگلیس استقلال به دست آورد و به عنوان یک کشور جداگانه شناخته شد. براساس اولین توافق بین قبرس یونانی و ترکیه ، تصمیم گرفته شد دولتی متشکل از هر دو گروه تشکیل شود. سه سال بعد ، اختلافات مختلفی در ادارات و ادارات دولتی بوجود آمد و منجر به شکاف در دولت شد. پس از اینکه دولت ترکیه اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی را نپذیرفت، آن را نقض حقوق اساسی خود دانستند و به دادگاه عالی قبرس شکایت کردند. دیوان عالی کشور اصلاحیه را غیرقانونی اعلام كرد اما رئیس جمهور وقت آن را ناكارآمد اعلام كرد. وی سپس قانونی را تصویب كرد كه ترکها را از هر موقعیتی در دولت محروم می كرد.

با بالا گرفتن اعتراضات و درگیری، طرف شمالی از ارتش ترکیه درخواست کمک کرد و با مداخله آنها اوضاع دشوارتر شد. سرانجام، در سال 1983، پس از عدم توافق، بخش شمالی استقلال خود را به عنوان جمهوری دموکراتیک ترک قبرس شمالی اعلام کرد. از آن زمان تاکنون، چندین تلاش برای اتحاد قبرس با سازمان ملل صورت گرفته است، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده است. در حال حاضر کشور قبرس شمالی توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است. اکنون قبرس شمالی بیش از چهار دهه است که تحت حاکمیت دولت ترکیه است که کشوری آزاد و مرفه و یکی از بهترین انتخاب ها برای تفریح، تحصیل، کار و زندگی است.

روش اصلی مهاجرت به قبرس شمالی

تعیین مکانیسم های ثانویه و غیرمستقیم، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری رایج ترین مکانیسم های مهاجرت به قبرس شمالی است. در روش های ذکر شده، دانش بهتر و بهتر از روش های دیگر است. بنابراین، به طور کلی، شرایط اصلی مهاجرت به قبرس شمالی عبارتند از:

آموزش مهاجرت

مهاجرت نیروی کار

مهاجرت سرمایه گذاری

قبرس یکی از معدود مقاصد محبوب در جهان است که هنوز به مهاجران اجازه می دهد تا با خرید ملک اقامت دائم خود را دریافت کنند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی در بین ایرانیان محسوب می شود. هزینه پایین زندگی در کنار هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در دانشگاه های آن، از دلایل اصلی محبوبیت قبرس شمالی در بین دانشجویان است. همچنین این کشور مقصد متقاضیانی است که به دلایل اقتصادی و تحصیلی امکان تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی را ندارند و بدین ترتیب از طریق مهاجرت به قبرس شمالی از چنین فرصتی بهره مند خواهند شد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه‌های مطرح دنیا برنامه‌های تبادل دانشجو را برگزار می‌کنند و به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که یک سال از تحصیل خود را در کشور دیگری بگذرانند. این به رزومه تحصیلی دانشجویان کمک زیادی می کند و شانس پذیرش آنها در آموزش عالی را افزایش می دهد.

از طرف دیگر ، اخذ تابعیت قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس شمالی یورومای از طریق آموزش و پرورش نیز می تواند مزایای بیشتری به آن اضافه کند. با تحصیل در صنایع خاص در قبرس شمالی مانند هتلداری و گردشگری، دانشجویان می توانند مستقیماً به بازار کار متصل شوند، تجربه کاری کسب کنند و با کارآموزی در هتل ها و آژانس های مسافرتی درآمد خوبی کسب کنند. علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی، فرصت کار در شرکت ها و هتل های ترکیه را خواهند داشت و به این ترتیب، امکان کار در یکی از مراکز توریستی جهان را خواهند داشت. محدوده شهریه برای دانشگاه های قبرس شمالی از 1400 تا 12000 دلار در سال متغیر است، بدون در نظر گرفتن درخواست 50 درصد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی. اما شهریه عادی در این کشور بین 2،000 تا 4500 دلار است.

دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی و یکی از موسسات آموزشی معتبر بین المللی در کشور و شاید جهان است که توسط وزارت علوم ایران به رسمیت شناخته شده است. بیش از هزار کارمند و بیش از 20 هزار دانشجو از کشورهای مختلف جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه تنها دانشگاه‌هایی در قبرس شمالی هستند که عضو اتحادیه دانشگاه‌های اروپا هستند. دانشگاه مدیترانه شرقی نیز یکی از 500 دانشگاه برتر اروپا محسوب می شود. اینترنشنال قبرس شمالی چندین بار در مسابقات بین المللی ربوکاپ شرکت کرده و همچنین در آزمایشاتی که منجر به کشف بوزون هیگز با استفاده از ابررایانه ها شد، شرکت کرده است. بهترین دانشگاه های قبرس شمالی به شرح زیر است:

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

اتباع ایرانی برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی می توانند کارمندی با مجوز کار از ایران دریافت کنند و یا می توانند مستقیماً بدون ویزا وارد کشور شوند و مستقیماً برای کار، کارمندی با شرایط مناسب اقدام کنند و در نهایت می توانند دریافت کنند. مجوز کار .. اما به طور کلی مجوز کار قبرس شمالی یک ماه اعتبار دارد و برای افرادی که موفق به اخذ مجوز کار شوند صادر می شود که در صورت رعایت شرایط قابل تمدید می باشد. اگرچه قبرس شمالی از کارگران ماهر برای پر کردن کمبود نیروی کار در این کشور استقبال می‌کند، اما دلیل اصلی دریافت مجوز کار قبرس شمالی، راه‌اندازی یک تجارت است. در واقع این کشور به دلیل شکاف اقتصادی که کم و بیش در دل آن وجود دارد، به عنوان یک مکان مناسب اقتصادی برای راه اندازی کسب و کار دیده می شود.

متوسط ​​درآمد ماهانه در قبرس شمالی می تواند 300 تا 650 دلار (یا 5500 تا 12000 لیر) باشد، اما اکثر مشاغل در این کشور به طور متوسط ​​بین 450 تا 500 دلار در ماه درآمد دارند که حدود 9000 تا 9500 لیر در ماه است. یا حدود 114000. لیر سالیانه برگردانده می شود. درآمدهای بالاتر از محدوده 12000 لیر یا بالاتر در نیکوزیا و مراکز عمده شهری رایج است. بالاترین حقوق در این کشور تا 19000 لیر ترکیه (حدود یک هزار دلار) در ماه است و برای مشاغل بسیار تخصصی و پر سود می تواند به بیش از 30000 لیر در ماه برسد. تمامی این بازده ها پس از کسر مالیات محاسبه می شود. مالیات در قبرس شمالی بین 10 درصد (برای درآمد بالای 5 هزار لیر) و 37 درصد (برای درآمد بالای 30 هزار لیر) متغیر است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به قبرس شمالی

علاوه بر ایجاد یک تجارت جدید که یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی است، متقاضیان می توانند ملک در این کشور خریداری کنند. قیمت پایین بازار املاک و نرخ پایین مالیات در نیمه شمالی قبرس، سرمایه گذاران بالقوه را تشویق به خرید ملک در این کشور کرده است. مالکانی که درآمد کافی برای تامین هزینه زندگی خود و خانواده خود دارند می توانند پس از مدتی برای اقامت دائم قبرس شمالی اقدام کنند. برای زندگی در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری در املاک و در واقع خرید خانه، متقاضی باید خانه ای به ارزش حداقل 250000 دلار خریداری کند و آن را حداقل به مدت 5 سال نگه دارد. به طور کلی، قبرس یکی از معدود مقاصد محبوب در جهان است که به مهاجران اجازه می دهد تا با خرید ملک اقامت دائم خود را بدست آورند.

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

قبرس شمالی مانند سایر مقاصد محبوب برای مهاجران، مشکلات و روش های خاص خود را برای اخذ اقامت دائم دارد. کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند ویزای نهایی قبرس با اعتبار یک ماه پس از فارغ التحصیلی دریافت کنند و فارغ التحصیلان باید در این مدت اقامتگاه مناسبی برای اخذ مجوز کار در قبرس بیابند. . . متقاضیان ویزای کار باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای شناخته شده در قبرس شمالی دریافت کنند تا بتوانند در قبرس شمالی کار کنند. این مجوز یک ساله چندین بار قابل تمدید است و در نهایت پس از 10 سال می توانید برای اقامت دائم قبرس شمالی اقدام کنید. در واقع به خاطر داشته باشید که یکی از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت دائم قبرس، خرید ملکی است که بخشی از سرمایه مهاجران محسوب می شود. خریداران ملک در قبرس می توانند ویزای اقامت یک ساله را دریافت کرده و پس از 10 سال برای اقامت دائم اقدام کنند، همچنین متقاضیان می توانند با ازدواج با یک شهروند قبرسی اقامت دائم دریافت کنند که این امر مستلزم اثبات صحت ازدواج و 5 سال اقامت در این کشور است. .

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های غیر از تحصیل در قبرس شمالی معمولاً شامل اسکان (خوابگاه ارزان‌ترین گزینه و اجاره خانه مجردی گران‌ترین گزینه است)، هزینه‌های تسهیلات، تعمیرات، صورت‌حساب‌ها و سایر هزینه‌های مربوط به اقامت (در صورت عدم ارائه اقامت)، غذا است. هزینه ها، لباس، لوازم مدرسه و کتاب، حمل و نقل شهری، سرگرمی و سایر هزینه ها. متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی 4200 تا 7200 دلار در سال است که قیمتی ایده آل و بسیار متوسط ​​است. جدول زیر هزینه های معمول و عمده زندگی در قبرس شمالی را نشان می دهد:

مهاجرت و ساختار اقتصادی در قبرس شمالی

بخش بزرگی از اقتصاد قبرس شمالی، معادل 69 درصد از تولید ناخالص داخلی، حول بخش های خدماتی مانند بخش عمومی، حمل و نقل، گردشگری و آموزش می چرخد. پس از آن سهم تولید ناخالص داخلی 22 درصد و سهم کشاورزی 9 درصد بود. رویکرد اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد بازار آزاد است و در سال 2014 به عنوان یکی از بهترین کشورهای تجاری جهان شناخته شد.

این کشور تحت تحریم های بین المللی قرار دارد و از نظر اقتصادی به ترکیه وابسته است. این در حالی است که درآمد سرانه ملی معادل 15 هزار دلار و بیکاری زیر 7 درصد است. گردشگری بخش قابل توجهی از درآمد ملی را تامین می کند و شهر گیرنه پایتخت گردشگری قبرس شمالی است. طبیعت دست نخورده این کشور باعث رونق گردشگری بوم گردی شده و هزینه پایین آن باعث جذب گردشگران زیادی شده است.

دانشگاه و سیستم آموزشی قبرس شمالی

یکی دیگر از منابع درآمد قبرس شمالی بخش آموزش است. در واقع این قسمت یکی از اصلی ترین نقاط تماس این کشور با جامعه جهانی و یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به قبرس شمالی است. آموزش در این کشور به چهار بخش ابتدایی، ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی تقسیم می شود. جذب دانشجویان بین المللی به این کشور و دانشگاه های مدیترانه شرقی، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه اروپایی لفکا، دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه مدیترانه کارپات و سایر دانشگاه ها بسیار مهم است. . دانشگاه گیرنه همه در این کشور است. هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی بین 1400 تا 12000 دلار در سال بدون احتساب بورسیه 50 درصدی برای دانشجویان بین المللی است. با این حال، شهریه بین 200 تا 4500 دلار در سال رایج ترین شهریه در این کشور است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا