ورزشی

نگاهی به تاریخچه بازی‌های کشورهای اسلامی/ مدال‌های رنگارنگ در انتظار کاروان ایران

به گزارش خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری آنا، پنجمین دوره بازی های وحدت ملل اسلامی از روز جمعه 23 مردادماه به میزبانی قونیه ترکیه آغاز و تا 6 مرداد ادامه دارد.

موج سواران ایرانی نیز مانند گذشته در این رویداد حضور خواهند داشت و امیدوارند علاوه بر کسب مدال های رنگارنگ، رتبه خوبی نیز کسب کنند.

* سومین مسافر بزرگ متعلق به ایران است.

مسافران ایرانی به عنوان سومین مسافر بزرگ در این رویداد شرکت می کنند. ترکیه با 400 ورزشکار و آذربایجان با 300 ورزشکار و ایران با 279 ورزشکار سوم شدند.

همچنین کاروان ایران در مجموع 492 نفر خواهد بود که از این تعداد 130 تا 140 نفر کادر فنی، بازرس، رسانه، کادر پزشکی و سرپرست کاروان و … خواهند بود. ضمناً نام کاروان ایران «پیامبر اعظم» برای تقویت وحدت اسلام در بازی های کشورهای اسلامی و شعار این کاروان «ایران سرفراز» است.

تکواندو، کاراته، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتبال، تنیس روی میز، شمشیربازی، جودو، تیراندازی با کمان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، پارا تنیس روی میز، پارا شنا، پارا دوومیدانی رشته هایی هستند که ایران در آنها نماینده دارد.

معرفی پرچم ها

ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد علیرضا کریمی قهرمان سبک آزاد آسیا و جهان و قهرمان سرشناس دانش آموزی آسیا و جهان در رشته تکواندو اکرم خدابنده پرچمدار کاروان و ورزشکار پرافتخار فرزانه فشی در افتتاحیه خواهد بود. مراسم کشور ما جمهوری اسلامی ایران است.وی خود را حامل تابلوی ورودی کاروان معرفی کرد.

* بازی های کشورهای اسلامی چگونه ایجاد شد؟

با تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی، برگزاری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تأسیس شد و هدف آن نشان دادن توانمندی های ورزشکاران مسلمان جهان است. تنها 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی حق شرکت در این بازی ها را دارند که مردان و زنان مسلمان و غیرمسلمان این کشورها حق شرکت در این بازی ها را دارند. آنها ندارند

* دوره اول، مرحله سوم کاروان

اولین بازی های کشورهای اسلامی در سال 2005 به میزبانی عربستان سعودی و با شرکت 6000 ورزشکار از 55 کشور برگزار شد. در آن رویداد

موج سواران ایرانی در این بازی ها در 13 رشته با 130 ورزشکار شرکت کردند و با 10 طلا، 9 نقره، 11 برنز و مجموعا 30 مدال در رده چهارم قرار گرفتند.

در آن زمان تیم عربستان با 24 طلا، 17 نقره و 19 برنز قهرمانی را به پایان رساند، مصر با 14 طلا، 15 نقره و 13 برنز مقام دوم را به خود اختصاص داد و قزاقستان با 13 طلا، 8 نقره و 6 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. . .

* دور دوم و لغو میزبانی ایران

دور دوم این بازی ها قرار بود در سال 1388 در ایران برگزار شود که لغو شد.

* اندونزی قهرمان فصل سوم/ قهرمان کاروان ایران

شهر پالمبانگ اندونزی میزبان سومین دوره این بازی ها در سال 2013 بود. در آن زمان حدود 1800 ورزشکار از 57 کشور جهان شرکت کردند و تیم ایران که با 87 ورزشکار اعزام شده بود در جایگاه دوم قرار گرفت.

در آن زمان ورزشکاران کشورمان 30 مدال طلا، 17 نقره و 12 برنز کسب کردند. از سوی دیگر اندونزی با 36 طلا، 34 نقره و 34 برنز به مقام قهرمانی دست یافت و مصر با 26 طلا، 31 نقره و 29 برنز سوم شد.

* باکو و کسب مقام سوم در جلسه چهارم

در چهارمین دوره این بازی ها ملوانان جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند که با کسب 39 مدال طلا، 26 مدال نقره و 33 مدال برنز از 54 کشور در مجموع 98 به مقام سوم دست یافتند. مدال.

به همین دلیل آذربایجان در مرحله اول جدول توزیع مدال ها ایستاده است تا سنت قهرمانی در بازی های کشورهای اسلامی ادامه یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا