فرهنگ و هنر

برگزاری رپرتوار تئاتر در ۲ بخش صحنه‌ای و بیرونی

دانا نیوز/اصفهان رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان از برگزاری رپرتوار در دو بخش صحنه‌ای و بیرونی با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد.

علی دادفر دراین‌باره به دانا نیوز گفت: برای این رپرتوار بیش از ۷۰۰ اجرای نمایشی برنامه‌ریزی‌شده است که موضوعاتی از قبیل قیام ۱۵ خرداد، ارتحال امام (ره)، کودکان کار و خیابانی، احتیاط، شهروندی، تغذیه و سالمندی سالم را دربرمی‌گیرد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نمایش‌ها در ۲ بخش صحنه‌ای و بیرونی اجرا خواهند شد، افزود: در رپرتوار یاد شده، از نمایش‌هایی حمایت می‌شود که دارای خلاقیت و نوآوری باشد و تاکنون در جایی اجرا نشده باشند؛ ضمن اینکه منظور از بخش بیرونی، نمایش‌هایی است که خارج از صحنه معمول تئاتر و به‌صورت خیابانی، محیطی و یا دیگرگونه‌های نمایش اجرا می‌شود و نمایش‌های صحنه‌ای شامل نمایش‌هایی است که روی صحنه تئاتر به اجرا درمی‌آیند.

مدیر تالار هنر در خصوص هدف برگزاری این رپرتوار نیز بیان کرد: در این رپرتوار یکسری سرفصل‌ها در حوزه سلامت و سالمندی و احتیاط و کودکان کار وجود دارد و تلاش ما این است که مباحث یادشده را در قالب تئاتر به مردم آموزش دهیم و تنها به نصب بیلبورد در سطح شهر و تولید تیزر و ازاین‌دست تبلیغات اکتفا نکنیم، چراکه زمانی که مخاطب به تماشای آن می‌نشیند آن‌ها را به ذهن سپرده و مفاهیم ارائه‌ شده در ضمیر ناخودآگاه او شکل می‌گیرد.

دادفر ادامه داد: شروع اجرای نمایش‌ها از خردادماه سال جاری خواهدبود که تا پایان نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه اجراهایی که در حوزه نمایش‌های بیرونی باشد در فضای عمومی اجراشده و مردم نیازی به خرید بلیت ندارند، ولی نمایش‌هایی که در حوزه صحنه‌ای برگزار می‌شود به دو قسمت تقسیم می‌شوند که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی از آن‌ها نیز قابلیت فروش بلیت دارد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا