علمی و پزشکی

خواص دانه‌های کنجد

کاتانو

دانه کنجد غالباً در انواع نان ها یافت می شود. این دانه های ریز هنگام رسیدن یا کمی سرخ شدن طعم کمی شیرین و مغذی دارند.

اکثر دانه های کنجد سفید یا قهوه ای مایل به زرد است اما دانه های کنجد سیاه نیز در غذاهای آسیایی یافت می شود و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات دانه کنجد

دانه کنجد حاوی دو ترکیب گیاهی ، لینگتانین و پلی استایرن است که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. با این حال ، این دانه ها منبع خوبی از کلسیم و منیزیم ، دو ماده معدنی هستند که به کنترل فشار خون کمک می کنند.

دانه کنجد مانند دانه کنجد سرشار از چربی های ناسالم است. برای پخت و پز و صاف کردن می توانید از روغن کنجد کمی فشرده استفاده کنید. روغن کنجد بو داده (روغن کنجد) سیاه رنگ است و می توان از آن برای پخت و پز یا ریختن سبزیجات ، رشته فرنگی یا سایر غذاها استفاده کرد.

تاهینی یا رب دانه کنجد یک ماده اساسی در روزهای پنجشنبه است (که از نخود درست می شود). دو قسمت تاهینی را با یک قسمت آب (کمی نمک و پودر سیر) مخلوط کنید و به عنوان جوشانده ساده استفاده کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا