اقتصادی

تهدیدی جدید برای کسب و کارهای خرد؟

در حالی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک پذیرش این تصویر را برای مشاغل کوچک اعلام می کند، طرفداران بخش خصوصی قانون جدید را تهدیدی برای مشاغل می دانند.

به گزارش دانا نیوز، این تصویر یک نماد الکترونیکی است که از سوی وزارت صمت برای مراکز توسعه تجارت الکترونیکی مشاغل اینترنتی و کالاها و خدمات صادر شده است. پذیرش این علامت قبلاً یک اختیار بود و نشانه اطمینان بیشتر مشتریان برای صاحبان این واحد تجاری بود، اما از مردادماه مشمول ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی شد. بر این اساس این نشان برای شرکت های پرداخت برای دریافت این پیام از مشتریان خود الزامی است.

این اقدام باعث شد تا فعالان بخش خصوصی در کمیسیون اقتصادی تحول و نوآوری دیجیتال اتاق بازرگانی تهران به این تصمیم اعتراض کنند و آن را برای تجارت تهدید کنند.

فرزین فردیس رئیس این کمیسیون گفت: با اجبار کسب و کارهای نوپا و اینترنتی به درگاه پرداخت، اقتصاد نوآوری کشور همچنان دچار برخی باورهای غلط و تصمیمات غلط است. وی گفت: قوانین و مقررات مربوط به تسهیل فضای کسب و کار باعث تقویت بیشتر ظرفیت فناوران در کشور می شود.

به گزارش سایت اتاق بازرگانی تهران، راه حل آن کنترل مخاطرات موجود در فضای کسب و کار است و نه جلوگیری از رشد اقتصادی یا افزایش تعداد کسب و کارها. نهادهای متولی توسعه قدمی برداشته اند، کشور نباید در مقابل تحریم های خارجی تحریم های داخلی را اعمال کند.

علامت اعتماد الکترونیکی باید به طور داوطلبانه برای تأیید و بازخورد کاربر و کنوانسیون نوآورانه محیط زیست کشور ثبت شود.

نمایندگان بخش خصوصی در گزارش اخیر تجارت الکترونیک گفتند که مشاغل کوچک از این شیوه جدید ارائه این تصویر استقبال کرده اند.

این مرکز اعلام کرد: پس از اعلام اجرای استاندارد پرداخت آنلاین کسب و کار ایماد با سپردن شبکه پرداخت کشور در خرداد ماه سال جاری، عماد بدون ستاره به عنوان راهکار بخش خصوصی برای مشاغل کوچک ارائه شد و جلسات کارشناسی بین آنها برگزار شد. مرکز توسعه تجارت الکترونیک، بانک مرکزی، شرکت شاپرک و بخش خصوصی بخشی از سرمایه گذاری مشترکی هستند که بر سازماندهی سیستم معاملاتی رایانه ای نهایی تمرکز دارد و بخشی از تلاش مشترک برای اجرای بهتر الزامات پرداخت است. در سپتامبر.

این تصویر ستاره‌دار در واقع یک فرآیند ساده برای صدور توکن اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای کوچک است، زیرا اولین تجربه صدور مجوز در کشور است که تأیید شده و فقط دامنه‌دار است و ممکن است برای تعداد کمی در دسترس باشد. دقایق. اما در فرآیند اصلی اینماد، خرد بیزینس به تعداد و حجم کل تراکنش های ماهانه به منظور کنترل ریسک عدم رعایت و جلوگیری از تخلف و کلاهبرداری تعریف می شود. 50، به ترتیب، این موضوع به طور سیستماتیک کنترل می شود. بدیهی است که اگر کسب و کار کوچک از حد تعیین شده فراتر رود، کسب و کار موظف است ظرف 10 روز جایزه ستاره دار را تکمیل و پردازش کند.

گزارش Fall Stars، با وجود برخی نوآوری ها و برخی مشکلات در راه اندازی پروژه، با استقبال خوبی مواجه شده است و تاکنون بیش از 1700 ستاره اهدا شده است. جالب توجه است، در حالی که برخی برآوردها از حداقل آستانه وجود دارد، این مطالعه نشان داد که در پاییز، تنها 5 درصد از مشاغل کوچک از هدف فراتر رفتند و 95 درصد توانستند بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا