اجتماعی

تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از بعدازظهر دوشنبه (۲۷ فروردین) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با دانا نیوز، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۶ فروردین) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می دهد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۲۷ فروردین) بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور، به‌تدریج در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش آغاز می شود.

 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه با توسعه و تقویت سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق، درمناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش شدت بیشتری را خواهد داشت.

ضیائیان در ادامه گفت: فعالیت سامانه روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) در استان های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود که شدت بارش در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) با تضعیف فعالیت سامانه، در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به تدریج تا اواخر وقت سامانه از سمت جنوب شرق از کشور خارج می شود.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در ادامه اظهار کرد: دوشنبه خلیج فارس و از سه شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ فروردین) کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ( ۲۸ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای  ۱۱ و حداکثر دمای  ۲۳  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه ۱ و ۲  درجه سانتیگراد و اهواز  ۳۴ و ۳۱ با بیشینه دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا