فرهنگ و هنر

ضرورت پاسداشت زبان فارسی و دوری از واژه‌های بیگانه

دانا نیوز/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران، بزرگداشت حکیم فردوسی، نظامی و پاسداشت زبان فارسی را از مناسبت‌های فرهنگی پیش رو اشاره کرد و گفت: زبان فارسی بعد از عربی دومین زبان اسلام است لازم است با پاسداشت زبان فارسی در محاورات خود، نامگذاری فرزندان، صنوف، نشانه گذاری معابر شهری و راه‌ها و سایر موارد از واژه‌های بیگانه پرهیز کنیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز درخطبه سیاسی نماز جمعه ساری، نمازگزاران و خود را به تقوا، پرهیزکاری و رعایت حلال و حرام توصیه کرد و افزود: خواندن نماز از واجبات دین است مسلمانان نباید نماز را سبک بشمارند چراکه این کار موجب محروم شدن ما از شفاعت خداوند می‌شود.

خطیب جمعه ساری با ابراز عقیده درباره اینکه زبان عربی بیگانه نیست، خاطرنشان کرد: زبان عربی زبان دین و قرآن است لازم است این موضوع رعایت و حتی اسامی اهل‌بیت را محترم بدانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران قوای سه گانه را به تبعیت از بیانات رهبری در خصوص فساد ستیزی توصیه کرد و گفت: لازم است با انتصاب افرادی شایسته در دستگاه‌های اجرایی با فساد مبارزه شود.

این مسئول یادآور شد: برای مقابله با نابسامانی های فرهنگی همه دستگاهی های اجرایی و نیروی انتظامی باید با هم همراه باشند و ما هم از همه حمایت می‌کنیم.

آیت‌الله لائینی به تسهیل در رفاه عمومی و معیشت جامعه تاکید کرد و افزود: کالابرگ در گذشته بوده و این اقدام راهکار خوبی برای ایجادرفاه معیشت مردم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در هفته پیش رو دو مناسبت عزت‌مندانه و ذلت ستیزانه را داریم، گفت: لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون و امتیازتنباکو از مواردی است که به استقلال کشور کمک کرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا