اقتصادی

صرفه جویی ۱۰۰ هزار میلیاردی در مصرف برق

از ابتدای امسال مشارکت مردم در مصرف برق منجر به 5 هزار و 500 مگاوات پس انداز برق معادل 100000 میلیارد تن شده است.

طبق گفته ENA ، برای رفع مشکلات موجود در کشور ، باید یک نیروگاه جدید ساخته شود یا مشترکان باید با توجه به هزینه بالای ساخت تجهیزات تولید برق ، در مصرف زیاد انرژی بسیار محتاط باشند.

محمدحسن متاولی زاد ، مدیر کل شرکت تاوار ، به ENA گفت: “اگر بتوانیم با حرکت و جابجایی بدون ایجاد مشکل یا افزایش حجم تولید ، مصرف را مدیریت کنیم ، می توانیم با هزینه کمتری مصرف را مدیریت کنیم.” در منطقه بیشتر قدرت داشته باشید.

وی افزود: اجرای این طرح بارها بهتر از ساخت نیروگاه هاست. این تلفات خود را در سالهای اخیر پنج درصد کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت تاوار از طرف خود گفت: در چند سال گذشته 5 میلیارد تن برداشت شده است و نیروگاه برای جایگزینی نیروگاه ها و شبکه های جدید 3 میلیارد میلیارد هزینه دارد.

وی گفت: “بدیهی است که دو راه حل ممکن برای حل این مشکل وجود دارد: ساخت نیروگاه یا کاهش ضرر و زیان املاک و همچنین رسیدگی به کالاها و کاهش قیمت از یک به 10 ، با تأکید ویژه بر افزایش بهره وری.”

کمتر بخور ، پاداش

برای تشویق مشترکین ، وزارت نیرو ارائه دهندگان خدمات خوب را ترغیب کرده است که به طور رایگان مصرف برق خود را مدیریت کنند ، اما Bizuafa Rajama Magidi ، سخنگوی صنعت برق کشور می گوید: دو شرط برای این جایزه وجود دارد. آیا آن است؛ یکی این که مشترک باید از وضعیت مصرف در منطقه خود استفاده کند و نسبت به سال گذشته میزان مصرف را کاهش دهد.

به گفته وی ، روش محاسبه اولین قدم برای کاهش مصرف تکثیر در منطقه است. به عنوان مثال ، اگر ارزش مرحله اول منطقه 1 60 تن تخمین زده شود ، با کاهش مصرف در مدت مشابه این تعداد ضرب می شود و مقدار جایزه بدست می آید.

وی افزود: اگر مصرف کننده 10 درصد از مصرف خود را مصرف کند ، حساب آن شخص 20 درصد کاهش می یابد ، تعرفه برق بتدریج محاسبه می شود و با افزایش مصرف ، به تدریج تعرفه افزایش می یابد. به عنوان مثال ، اگر مشتری 200 کیلووات ساعت تا 300 کیلووات ساعت مصرف کند ، 100 کیلووات ساعت دیگر در قیمت دو برابر می شود ، اما اگر مشتری مصرف را کاهش دهد ، پاداش نیز درج می شود.

در حقیقت ، این کاهش مصرف به معنای آن است که اگر در صورتحساب 10٪ کاهش یابد ، قیمت 20٪ کاهش می یابد ، به این معنی که اگر مصرف 20٪ کاهش یابد ، هزینه مشترک 40٪ کاهش می یابد. اگر مشتری 200 کیلووات ساعت برق مصرف کند و میزان مصرف خود را به 100 کیلووات افزایش دهد ، قبض برق مشترکین معاف می شود.

جوایز هیجان انگیز در زمستان نیز پرداخت می شود

اخیراً وزیر نیرو قول اعطای جوایز برای مصرف تابستان را داد و گفت که تصویب کابینه نه تنها باعث افتخار مصرف ناچیز در تابستان بلکه پاداش مصرف خوبی در تابستان خواهد شد.

به گفته وی ، سال گذشته 106 میلیارد مخزن برای تشویق خدمات به مشتریان خوب صادر شده است و امسال مدل های در نظر گرفتن چنین مشترکینی در نظر گرفته می شود. تصویب کابینه نیز توسط مشتریانی که تابستان از آن استفاده خوبی می کنند قدردانی می شود.

وی گفت: “پیش بینی می شود زمستان سرد باشد و برای مشتریانی که از برق برای تجهیزات گرمایشی استفاده می کنند ، پاداش در نظر گرفته می شود.”

وی گفت: “ما تابستان گذشته گرمترین و گرمترین روزها را پشت سر می گذاریم.” در این مدت شاهد انرژی بالای مردم با همکاری وزارت نیرو بودیم ، بنابراین امسال حداکثر بار در مقایسه با سال گذشته بیش از یک درصد افزایش نیافته است. اما در سالهای گذشته حداکثر بار حدود 5 درصد افزایش یافت و ما برای رسیدن به اوج باید هزاران مگاوات سرمایه گذاری کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: به دلیل همکاری خوب بین صنایع بزرگ و بخش تولید ، امسال تأمین انرژی 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این بدان معنی است که بار کلی کاهش یافته و اندازه نیروگاه افزایش یافته است. “

افزایش ظرفیت تولید برق به حداکثر 1800 مگاوات در سال گذشته باعث ایجاد ناآرامی در برخی مناطق کشور شده است ، اما مقامات می گویند این روند طی چند روز آینده با دمای پایین تکمیل می شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا