اقتصادی

بیشترین قبض مشترکان بدمصرف تهرانی ۸۰۰ هزار تومان/ ۴۵درصد قبض‌ها زیر ۲۰ هزار تومان

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، امسال اولین سالی است که صورتحساب برای مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می شود و اکنون حداکثر قبض داده شده به مشترکان فرعی بیش از 800 هزار تومان نیست.

به گزارش دانا نیوز، محمدرضا بختیاری امروز در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب ایران در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای برخورد با مشترکان گران قیمت و سوء استفاده انجام داده اند؟ تماس با مشترکین مشکل ساز سه سطح اخطار داده می شود و آب آنها را تا 48 ساعت قطع می کنیم و در صورت عدم رعایت اخطار تا سه برابر جریمه می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزایش تعرفه امسال بر اساس سطوح است اما در تهران هنوز بیش از 800 هزار تومان صورتحساب نشده است.

بختیاری با بیان اینکه میانگین قیمت هر مترمکعب آب در تهران 2700 تومان است، افزود: قیمت کل در سال 1400 بیش از 5000 تومان بوده است که به این معناست که مشترکان حدود 50 درصد قیمت کل را پرداخت می کنند. البته این رقم برای مشترکان پرمصرف تا 12 هزار تومان هم می رسد.

در تهران 45 درصد مشترکین زیر مدل غذا می خورند و قبضشان زیر 20 هزار تومان است.

بختیاری با اشاره به برنامه تهاجمی دولت برای گفت و گو با مشترکان پرمصرف، گفت: اگرچه در حوزه آب و اقتصاد جای کار زیادی وجود دارد، اما دولت و نظام تصمیم گرفته اند قیمت آب را افزایش ندهند. ” وضعیت مردم» در حال حاضر یک مترمکعب آب معدنی هشت میلیون تومان قیمت دارد، اما متوسط ​​آب در تهران 2750 تومان است و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد، در این بین با مشترکان پرمصرف ارتباط جدی خواهیم داشت که امسال نیز آغاز شد.

وضعیت منابع آبی تهران ایده آل نیست

مدیرعامل آبفا تهران گفت: صرفه جویی 10 درصدی در تهران به معنای 300 هزار متر مکعب در روز است که به اندازه ظرفیت سد امیرکبیر است. اکنون وضعیت آب تهران ایده آل نیست و سومین پاییز خشک را پشت سر می گذاریم. تاکنون اگرچه بارندگی در بسیاری از نقاط کشور مطلوب بوده است اما در تهران، البرز و قزوین شرایط مطلوبی نداشته ایم.

حجم ذخیره آب سدهای تهران نسبت به سال گذشته 75 میلیون مترمکعب کاهش یافت که 325 میلیون مترمکعب بود. وی گفت: در کشور 90 درصد منابع آب در بخش کشاورزی و 8 درصد مصرف می شود. در بخش شرب اما 42 درصد از منابع آب تهران به بخش شرب اختصاص دارد که در واقع برابر با مصرف آب شرب و کشاورزی تهران است.

بختیاری افزود: به دلیل جمعیت زیاد تهران، مصرف آب نیز بالاست. یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب آب در کشور مصرف می شود که 25 درصد آن فقط در استان تهران است.

با اشاره به پنج سد تامین کننده آب تهران: در حال حاضر ظرفیت ذخیره آب پنج سد استان تهران 285 میلیون مترمکعب است و قابل استفاده نیست.

به گفته مدیرعامل آبفا تهران، شاهد بدترین وضعیت برای تامین آب شرب تهران بوده ایم و با تدابیر اندیشیده شده موفق به مدیریت تامین آب شده ایم. البته مردم تاکنون همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند و خواهشمندیم این همکاری ها ادامه داشته باشد.

پایش کیفیت آب شهر تهران در 350 آزمایشگاه

بختیاری با اشاره به کیفیت آب شرب تهران گفت: کیفیت آب شرب در تمام مناطق کشور به ویژه تهران خط قرمز وزارت نیرو است. 350 آزمایشگاه به صورت حرفه ای بر کیفیت آب تهران نظارت می کنند و آب توزیع شده در تهران یکی از بهترین های دنیاست.

مدیرعامل آبفا تهران افزود: در مردادماه در جریان آبگرفتگی سدهای ماملو و کرج، منازل 2 و 7 به مدت 17 ساعت از کار افتادند و پس از رسیدن سیلاب به حد مجاز، این دو شهرک مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند. . تهران به دلیل وجود مخازن از مقاومت بالایی برخوردار است که باعث شد حتی یک لحظه آب قطع نشود، اجازه ورود سیلاب به منازل را ندادیم و چون خطر سیل وجود داشت، 48 ساعت تمام مخازن آب را پر کردیم. قبل از باران

آب ناشناخته در سال 1410 به 15 درصد می رسد

وی در خصوص میزان آب مجهول تهران گفت: تبادل آب تولیدی و مصرفی که شامل تلفات واقعی و آشکار است را آب مجهول می گویند. تلفات فعلی آب 10 تا 11 درصد و کل تلفات آب 8/22 درصد است که باید تا سال 1410 به 15 درصد سطح جهانی برسد.

بختیاری در سال 1388 این رقم 30 درصد بود و برای کاهش 1 درصدی هدررفت آب به سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی نیاز بود. اکنون سالانه 130 کیلومتر بازسازی انجام می دهیم اما تکمیل این کار زمان بر است.

ما حجم استاندارد استراتژیک را رد کرده ایم.

به گفته مدیرعامل آبفا تهران، حجم استراتژیک در بازه های زمانی مختلف تعریف می شود و اکنون حجم استراتژیک معمول را رد کرده و وارد شرایط بحرانی شده ایم.

آب 20 هزار خانوار تهران قطع شده است

بختیاری با اشاره به برنامه هایی که برای عبور از شرایط فعلی در تهران در نظر گرفته شده است، گفت: دو پروژه انتقال آب از لار به کلان و طالقان در دستور کار است اما مهمتر از آن باید به این موضوع توجه شود. مدیریت آب: 20000 ملک برای برخورد با مشتریان متخلف قطع شده است، برخی رعایت کرده اند، اما برخی دیگر هنوز اقدام مشابهی انجام نداده اند.

وی با اشاره به موضوع یارانه آب در تهران، گفت: تهران یکی از نقاطی است که بیشترین میزان یارانه را دارد. در برخی نقاط عمق چاه ها به بیش از 300 متر می رسد و اگر چاره ای اندیشیده نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

شبکه زهکشی 90 درصد تکمیل شده است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه 90 درصد شبکه فاضلاب تکمیل شده است، بیان کرد: 7100 کیلومتر از 8 هزار کیلومتر است. گفتند ما اجرا کردیم. ما در تعمیر خانه ها عقب هستیم. زیرا سازه های آنها گران است اما همچنان اقداماتی انجام شده است.

بختیاری گفت: 9 درصد از مشترکان مشترکان سوء استفاده و پرمصرف هستند و چهار میلیون مترمکعب مصرف کاهش یافته است. تجهیز کنتورهای هوشمند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا