علمی و پزشکی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

طبق آمار سازمان غذا و داروی جهانی (FDA) ، یک قاشق چایخوری آرد معادل 28 فنجان قهوه است ، به همین دلیل فروش ادویه های کافئین در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است. این ممنوعیت منجر به کشته های بی شماری در سالهای اخیر شده است.

مشکل در مصرف بیش از حد کافئین!

گزارش جدید دکتر ربکا هورستن نشان می دهد اگر زیاد کافئین بنوشید چه اتفاقی می افتد. در این گزارش آمده است که این 26 ساله بیمار است زیرا او دو قاشق چایخوری (20 گرم) کافئین می نوشد. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است که هارسون و همکارانش می گویند برای کشتن یک فرد بیش از حد کافی است.

به گفته محققان ، خوردن 1 تا 2 گرم می تواند عواقب جدی برای بدن داشته باشد. به نظر می رسد عوارض جانبی بیشتر از 5 گرم کافئین یا کم خونی 80 میلی گرم در لیتر باشد. میزان کافئین در بیمار به 147 میلی گرم در لیتر و یک قاتل کشنده رسیده است. قبل از درمان ، بیمار علائمی از قبیل تنگی نفس ، تعریق ، اضطراب و مشکلات تنفسی ، ضربان قلب غیر طبیعی و فشار خون بالا و فشار خون پایین را که توسط پزشکان معالجه می شود ، دارد. ECG وی در وضعیت قلبی به نام تاکی کاردی چند بطنی ، ورم مفاصل غیر طبیعی نشان داد و آزمایشات نشان داده است که آنوریسم تنفسی (دی اکسید کربن و عدم تعادل اکسیژن در خون) وجود دارد. تعداد گلبول های سفید نیز افزایش یافته است.

بیماران برای جلوگیری از مسمومیت با کافئین پس از مراجعه به بیمارستان ، مراقبت های ویژه ای دریافت کردند.

اگرچه دستورالعمل رسمی برای نوشیدن زیاد کافئین وجود ندارد ، اما محققان می گویند مصرف کافئین بسیار خطرناک است.

sciencealert.com

2121

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا