برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ژل مو ضرر دارد

کمتر کسی پیدا می‌شود که ژل مو ویتابلا را نشناسد. ژل حالت‌دهنده مو از آن دسته محصولاتی است که با پیشرفت صنعت مد، با بی‌مهری مصرف‌کنندگان مواجه شده‌است. با این حال همچنان مصرف‌کننده‌های خاص خود را دارد. شاید دلیل اصلی که ژل مو نمی‌تواند با محصولات بهداشتی بدن و محصولات زیبایی مو مشابه رقابت کند، این است که تعداد زیادی از نمونه‌های تولید‌شده ژل مو کیفیت قابل‌قبولی برای مصرف‌کنندگان ندارند.

معرفی بهترین ژل‌ های حالت دهنده مو

هزاران برند تولید‌کننده ژل مو وجود دارد. اما سعی ما بر این بوده که چند محصول با کیفیت و با کاربرد بیشتر را معرفی کنیم. بهترین ژل مو، برای هر فرد متفاوت است زیرا انواع مختلفی از موی چرب، خشک و معمولی با ژل خاصی سازگار می‌شود. این محصول ژلی نیست که به‌طور معمول و روزانه مورد استفاده قرار گیرد. اگر می‌خواهید همچون یک مجسمه‌ساز به موهایتان شکل و لعاب دهید، این محصول انتخاب مناسبی است.  این ژل معروف به ژل قالب‌گیری است، چون دارای استحکام بالایی است و برای موهای خاص و سفارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید توجه داشته باشید که این ژل موها را سفت و خشک می‌کند. البته این قابلیت برای برخی آنچنان بد هم نیست، در کل حالت موها یک سلیقه شخصی است.

باید به این نکته هم اشاره داشت که این ژل حالت غیر طبیعی به موها می‌دهد و استفاده تخصصی از این ژل به آریشگران پیشنهاد می‌شود. ۲. ژل مو Curl Defining اگر موهای فر طبیعی دارید، احتمالاً دوست دارید فرهای عالی خود را به رخ بکشید. اگر از این دسته افراد هستید می‌دانید که یک داشتن فر عالی بدون وز شدن می‌تواند کمی دشوار باشد. شامپو و نرم‌کننده شما نقش مهمی در زیبایی موهای شما ایفا می‌کند، اما باید استفاده از ژل را هم در نظر بگیرید. وقتی می‌خواهید مطمئن شوید فرهای موی شما به‌طور طبیعی جلوه خوبی داشته باشند، به محصولی نیاز دارید که برای این کار ساخته شده باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر پوست

همان‌طور که می‌دانید لوازم آرایشی و بهداشتی همچون ژل مو، در کنار مزایای ظاهری خود عوارضی هم دارد. برای کاستن عوارض و بهره بهتر از این محصولات، باید علم کافی در مورد این محصولات داشته باشید. شما باید ژل موی خود را با توجه به جنس پوست و مویهمه ما تمایل داریم به هنگام بیرون رفتن از خانه شیک و خوش تیپ به نظر برسیم. شما می‌توانید از چندین محصول مراقبت از پوست یا آرایشی استفاده کنید تا در تمام طول روز شیک و زیبا و در عین حال تمیز باشید، اما اگر حالت موهای شما به درستی نباشد ، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. چراکه بدون شک موهای شما در ظاهر بیرونی شما نقشی اساسی و تاثیرگذار دارند. به نظر می‌رسد که امروزه ژل مو به یکی از اصلی‌ترین ابزار اساسی در حالت دادن به موها؛ خصوصا برای استفاده روزمره پسرهای جوان وآقایان تبدیل شده است.

همانطور که زنان تمایل به آراستگی و آرایش صورت دارند؛ موهای آراسته، به عنوان بخشی از آرایش ظاهری مردان باعث می‌شود تا آن‌ها اعتماد به‌نفس بیشتری پیدا کرده و خوش تیپ‌تر به نظر برسد.  ژل‌های مو حاوی برخی پلیمرهای کاتیونی هستند که از طریق بار مثبت خود، باعث قرار گرفتن موها در یک حالت واحد می‌شوند. این ماده عملا به سختی موها کمک کرده و باعث می‌شود تا موهای شما برای ساعت‌ها در جای خود باقی مانده و حالت آنها هیچ‌گونه تغییری نکند. در این صورت دیگر نیازی به شانه کردن مرتب موها ندارید.

با وجود این‌که ژل مو محصولی کاملاً مناسب برای حالت دادن و فرم دادن به موهای شما است؛ثابت شده که استفاده از آن با عوارض جانبی مشخصی همراه است و به احتمال ۹۰% در طولانی مدت به موهای شما آسیب وارد می‌کند. اگرچه که ژل مو در آرایش ظاهری و القای نزاکت فردی موثر است؛ اما بسیاری از مردان هنوز از عوارض ژل مو از جمله شوره سر، ریزش مو و طاسی و همچنین خشکی مو اطلاع ندارند.

همانطور که مشخص می باشد جهت کاهش خطرات جانبی از آن ابتدا باید را بدانید تا کمترین آسیب نسیب موی شما شود.  همچنین از دیگر عوارض ژل مو، می‌توان به موارد نادرتر تغییر رنگ مو سفیدی، آسیب پوستی و حتی سرطان اشاره کرد که در بدترین حالت اتفاق می‌افتند. حقیقت انکار ناپذیر آن است که مواد شیمیایی موجود در ساختار ژل، برای سلامت مو خیلی مضر هستند. اگر می خواهید موهای شما سالم باشد و به بهترین شکل به نظر برسد، باید استفاده از محصولات حالت دهنده را به حداقل برسانید

اما ژل‌های مدرن دارای سازگاری بسیار تکنولوژیکی هستند، فقط باید بدانید چگونه ژل مناسب را انتخاب کنید و استفاده درستی از آن‌ها داشته باشید. برای اینکه از تأثیر ژل مو بر روی سلامت مو آگاه شوید و بهترین روتین مراقبت از مو را انتخاب کنید، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. در سایت دکترتو علاوه بر امکان دریافت نوبت دکتر پوست موی شهر خودتان، قابلیت مشاوره تلفنی با بهترین پزشکان نیز برای شما فراهم شده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید که به بررسی مزایا و معایب انواع ژل موی سر همراه با قیمت کرم موی سر ویتابلا می‌پردازیم.

در حالت ایده آل ، شما فقط باید برای موارد خاص؛ مثل مناسبت‌ها خاص یا میهمانی‌ها از ژل مو استفاده کنید؛ چراکه کاربرد روزانه می‌تواند کاملا خطرناک باشد. در ادامه این مقاله ما به یک نگاه کلی و توضیح درباره هریک از این موارد عوارض ژل مو پرداخته‌ایم که تا شاید دیگر مجبور به استفاده روزمره از آن نشوید. پس این مطلب را از دست ندهید. مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود. را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشد.

۱- کم‌آبی و خشکی مو

بیشتر ژل های مو حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی مضر و خورنده هستند که با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می‌شوند و به همین دلیل با گذشت زمان باعث خشکی و شکنندگی مو نیز می‌شوند. از طرفی این ژل‌ها باعث کاهش رطوبت در مو و پوست سر شده که در نهایت ایجاد خارش و حساسیت در پوست سر را به همراه دارد.  همچنین ژل مو باعث کاهش تولید نوعی روغن طبیعی در پوست سر به‌نام سبوم می‌‌شود که یکی از مواد مغذی اصلی برای موهای شما است. به محض کاهش تولید سبوم، موها با هربار شانه کردن شکسته و خرد می شوند. از طرف دیگر موهای شکننده بهشدت مستعد موخوره و غیرقابل کنترل هستند. همین موضوع به نوبه خود منجر به استفاده بیشتر و بیشتر افراد از ژل یا می‌شود که البته این یک چرخه معیوب است.

۲- ریزش مو

عناصر شیمیایی موجود در فرمولاسیون ماسک صورت ویتابلا نه تنها به صورت خارجی، بلکه به صورت داخلی؛ به بافت پوستی و سلول‌های مولد چربی نیز آسیب می رساند. وقتی بیش از حد از ژل مو استفاده می‌کنید، منافذ پوست سر مسدود شده و این به نوبه خود باعث کاهش رسیدن مواد مغذی به مو از سوی سلول‌های پوستی می‌شود. کمبود مواد مغذی؛ از جمله سبوم سر، منجر به ریزش بیش از حد مو می‌شود؛ چراکه سبوم، در مرطوب نگه داشتن پوست سر و نگه داشتن مو از ریشه تاثیرگذار است. به جز موارد اشاره شده ، از دست دادن رطوبت و خشکی پوست سر، می‌تواند به‌مراتب عفونت‌های پوست سر را نیز تحریک کند. برای همین است که بسیاری از افراد معتقدند تراشیدن مو، رشد بهتر و بیشتری در آن ایجاد می‌کند.هرچه بیشتر از ژل مو به طور منظم استفاده کنید، مستعد ابتلا به مشکلاتی از جمله عقب رفتن خطوط مو هستید.

۳- مشکل شوره سر

همانطور که چندین بار به آن اشاره کردیم؛ استفاده از ژل مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر، پوست سر شما را خشک می‌کند. در چنین شرایطی حتی اگر موهای‌تان خشک به نظر نرسد، پوست سر شما رطوبت خود را از دست داده و درنهایت باعث پوست پوسته پوسته شدن و بروز شوره می‌شود.  همچنین اگر از جنبه دیگری به داستان نگاه کنید؛ به دلیل استفاده بیش از حد از ژل ، در پوست سر اکثر افراد مصرف‌کننده، مشکل عفونت و خارش شدید به‌وجود می‌آید که به دنبال خود می‌تواند باعث ایجاد شوره سر شود باشد. در صورتی که تمایل به راه های مراقبت از موی سر خود دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ” ” را مطالعه نمایید.

۴- آسیب و حساسیت پوستی

استفاده بیش از حد از ژل مو باعث آسیب به بافت پوست می‌شود. از آنجایی که منافذ مسدود شده، مانع آبرسانی و تغزیه طبیعی پوست می‌شوند، زمینه خارش، پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره در متن سر را ایجاد می‌کنند. با گذشت زمان ، تولید سلولهای پوستی سالم کاهش یافته و به دنبال آن قابلیت ارتجاعی پوست نیز از بین می‌رود. تمام این اتفاقاتِ زنجیره‌وار، یکی پس از دیگری منجر به تحریک پوست شده و در پایان مشکلات پوستی ناخوشایندی مانند درماتیت سبورئیک را به وجود می آورند. با گذشت زمان این بیماری از زیر موهای شما به پوست در امتداد خط مو گسترش می‌یابد و قابل مشاهده می شود. بهترین راه برای انتخاب محصولات زیبایی مشاوره با متخصصین زیبایی یا است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت دکترتو با بهترین متخصصین پوست و مو و زیبایی در ارتباط باشید و از سیستم استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا