مقایسه صرافی توبیت با نوبیتکس

نوبیتکس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایران است که بیش از هفت میلیون معامله‌گر در آن فعالیت می‌کنند. نوبیتکس، که در سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرد، بیشترین حجم معاملات رمزارزها را در بین صرافی‌های ایرانی به‌ خود اختصاص داده است. هرچند این صرافی در سال‌های اخیر، پیشرفت‌ زیادی کرده است، هنوز با استاندارد بهترین صرافی‌های خارجی فاصله دارد.

یکی از صرافی‌های خارجی که این روزها بین کاربران ایرانی، توجه زیادی را به‌ خود جلب کرده، توبیت (Toobit) است. صرافی توبیت هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نکرده است و در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال، خدمات به‌روز ارائه می‌کند. توبیت را می‌توان جدی‌ترین رقیب خارجی این روزهای نوبیتکس دانست. در ادامه، خدمات و امکانات این دو صرافی را مقایسه می‌کنیم.

 

آیا صرافی توبیت به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند؟

صرافی Toobit بدون محدودیت، به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند. برای ورود به توبیت، نیازی به تغییر آی پی ایران نیست. علاوه بر آن، سایت و اپلیکیشن توبیت نسخه فارسی دارند. خدمات پشتیبانی این صرافی نیز به زبان فارسی در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌گیرد. بنابراین، تا اینجا خدمات توبیت مشابه نوبیتکس است.

بر اساس دستورالعمل پلیس فتا، احراز هویت در صرافی‌های ایرانی، ازجمله نوبیتکس، اجباری است. علاوه بر آن، نوبیتکس خدمات واریز و برداشت ریالی را با درنظرگرفتن محدودیت‌های تراکنش بانکی ارائه می‌کند. هرچند مهم‌ترین مزیت نوبیتکس در مقایسه با توبیت، همین امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با ریال است.

در حال حاضر، احراز هویت در صرافی توبیت اجباری نیست. می‌توانید بدون احراز هویت، از تمام خدمات این صرافی بهره‌مند شوید، تنها محدودیت موجود، سقف برداشت 5 بیت کوین در شبانه‌روز و 30 بیت کوین در ماه است. بنابراین، آن دسته از تریدرهایی که قصد دارند در یک پلتفرم، بدون احراز هویت، معاملات رمزارزها را انجام دهند، به‌ سراغ توبیت می‌روند.

 

مقایسه صرافی توبیت با نوبیتکس از نظر نوع معاملات ارز دیجیتال

صرافی توبیت از معاملات اسپات و فیوچرز پرپچوال ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در مقابل، نوبیتکس قرار دارد که بازار معاملات اسپات مبتنی بر تومان و تتر را ارائه می‌کند. ضمن اینکه امکان معامله فروشگاهی ارزهای دیجیتال نیز در نوبیتکس وجود دارد. در مقابل، صرافی نوبیتکس از فرم محدودی از معاملات آتی تحت عنوان تعهدی پشتیبانی می‌کند. همچنین حداکثر اهرم معاملات تعهدی نوبیتکس هم محدودیت دارد و قابل مقایسه با معاملات فیوچرز توبیت نیست.

 

مقایسه کارمزد معاملات صرافی توبیت با نوبیتکس

در این قسمت، کارمزد معاملات توبیت با نوبیتکس را مقایسه می‌کنیم. حداکثر کارمزد معاملات اسپات در توبیت، 0/2 درصد است. همچنین حداکثر کارمزد میکر و تیکر در معاملات فیوچرز توبیت، به‌ترتیب 0/04 و 0/06 درصد است. در مقابل، صرافی نوبیتکس برای معاملات اسپات و تعهدی نرخ کارمزد یکسان دریافت می‌کند و حداکثر کارمزد معاملات تومانی در نوبیتکس، 0/25 درصد است. این عدد برای معاملات تتری 0/13 درصد است.

 

مقایسه امکانات صرافی توبیت با نوبیتکس

هر دو صرافی نوبیتکس و توبیت، اپلیکیشن موبایل اندروید و آیفون را در دسترس کاربران قرار داده‌اند. ضمن اینکه پلتفرم معاملات آزمایشی ارزهای دیجیتال نیز در دو صرافی ارائه می‌شود. از نظر تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله نیز دو صرافی، شرایط مشابهی دارند و حدود 130 رمزارز در آن‌ها فهرست شده‌اند.

صرافی نوبیتکس با ارائه پلتفرم‌هایی مانند استیکینگ، ییلد فارمینگ و استخر مشارکت، امکان سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال با هدف کسب سود را برای کاربران فراهم کرده است. هرچند در توبیت، خبری از این پلتفرم‌ها نیست، این صرافی امکانات محبوب‌تری را به معامله‌گران ارائه می‌کند. می‌توانید در توبیت از سرویس کپی تریدینگ و ربات معامله‌گر ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید.

 

کلام پایانی

در این مطلب، به مهم‌ترین نکات در مقایسه صرافی توبیت با بینگ ایکس پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم در هر دو صرافی نوبیتکس و توبیت ثبت نام کنید. برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال و برعکس، می‌توانید از خدمات نوبیتکس استفاده کنید. همچنین معاملات اسپات و فیوچرز را در یک بازار با نقدینگی ایدئال و حجم معاملات زیاد در صرافی توبیت، دنبال کنید. به‌ این ترتیب، لذت درآمدزایی دلاری در بازار کریپتوکارنسی را، بدون نگرانی از مسدودشدن حساب کاربری در صرافی و ازدست‌دادن سرمایه، تجربه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا