اقتصادیبرترین های کسب و کار

لیست شدن دوج کوین در صرافی کوین بیس

رشد ۱۵٪ قیمت دوج کوین پس از لیست شدن در صرافی کوین‌بیس

پس از سال‌ها سکوت، کوین‌بیس سرانجام پشتیبانی از رمز ارز دوج کوین را به صرافی خود افزود. از سه روز بعد می‌توان این ارز دیجیتال را در صرافی کوین‌بیس معامله کرد. کوین‌بیس مهم‌ترین صرافی قانونی ارز دیجیتال در آمریکا اعلام کرد که هم‌اکنون واریز دوج کوین برای کاربران پلتفرم کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) امکان‌پذیر است.

کوین‌بیس پرو پلتفرمی است که توسط صرافی کوین‌بیس توسعه یافته است و مناسب سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و کسانی که است دانش سطح بالایی از معاملات روزانه دارند. برخلاف سرویس vanilla، رابط کاربری کوین‌بیس پرو تکنیکی و فنی‌تر است و طیف گسترده‌تری از جفت ارزهای معاملاتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این شرکت علاوه‌ بر کوین‌بیس و کوین‌بیس پرو، راهکارهای دیگری نظیر کوین‌بیس پرایم (Coinbase Prime)، میز معاملاتی فرابورس، کیف پول ارز دیجیتال، سرویس‌های تحلیل بلاک چین و تصدی دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد.

سرانجام پشتیبانی از دوج کوین به صرافی کوین‌بیس راه یافت

در صورتی که اقدامات موردنظر طبق برنامه پیش برود و حداقل نقدینگی به دست آید، معاملات دوج کوین از سه روز آتی آغاز خواهد شد. این پلتفرم از قبل نیز از تمایل خود به فهرست کردن دوج کوین گفته بود. با این حال، اطلاعیه امروز، پشتیبانی از دوج کوین و تاریخ شروع فعالیت‌های معاملاتی آن را به طور رسمی اعلام کرد. صرافی کوین‌بیس این اطلاعیه را در بلاگ رسمی خود منتشر کرد و گفت که تیم کوین‌بیس دائما در حال بررسی امکان پشتیبانی از توکن‌های جدید است. کوین‌بیس پرو در این خصوص گفت:

    از امروز، انتقال دوج کوین در مناطق تحت پشتیبانی معاملات این ارز دیجیتال، شروع می‌شود. معامله‌گران نمی‌توانند سفارش بگذارند و هیچکدام از سفارشات انجام نمی‌شود. معاملات از ساعت ۹:۰۰ (۱۳:۳۰ به وقت ایران) روز پنج‌شنبه ۳ ژوئن آغاز خواهد شد.

پس از مهیا شدن شرایط، معامله‌گران می‌توانند دوج کوین‌های خود را با بیت کوین و USDT معامله کنند. هم‌چنین جفت ارزهای معاملاتی با ارزهای فیات دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

رشد قیمت دوج کوین

دوج کوین در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشته است. این ارز دیجیتال از لحاظ قیمت از ۰.۰۰۴ دلار به ۰.۷۴ دلار رسید که رشد ۱۶,۰۰۰ درصدی را نسبت به آغاز سال جاری نشان می‌دهد. دوج کوین در ماه گذشته کاهش قیمت تقریبا ۵۰ درصدی داشته است که با این وجود، رشد ۸۰۰۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال بازار از خود به جای گذاشته است.

دوج کوین در حال حاضر با ارزش بازار ۴۷.۸ میلیارد دلاری در رتبه ششم برترین ارزهای دیجیتال از این لحاظ قرار دارد و عملکردی بهتر از ارزهای دیجیتال دیگر نظیر XRP، سولانا، بیت کوین کش و استلار داشته است. اما علیرغم رشد مذکور، دوج کوین هم‌چنان در معرض بازخوردهای مختلف است. پس از اعلام خبر فهرست شدن این ارز دیجیتال در صرافی کوین‌بیس، قیمت دوج کوین طی یک ساعت ۶.۵۱ درصد افزایش یافت و به ۰.۳۴۶ دلار رسید.

پس از آن، قیمت دوج کوین به ۰.۳۵ دلار کاهش یافت و مجددا با رشد ۱۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۳۷ دلار رسید.

آیا باید دوج کوین بخریم؟

محبوبیت دوج کوین به دلیل حمایت جامعه آن و Meme های جذاب افزایش پیدا کرده است اما این برای تصمیم گیری در مورد خرید یک ارز دیجیتال کافی نیست. دوج کوین نوسان بسیار زیادی دارد. برای مثال، دوج کوین در ابتدای سال 2021 (اوایل زمستان) 400 درصد رشد کرد اما بعد از چند هفته قیمت آن تقریباً به یک سوم کاهش پیدا کرد.

ثال دیگری از نوسان شدید دوج کوین مربوط به دو ماه گذشته است که حدود 1000 درصد رشد کرد و از قیمت زیر 0.06 دلار به حدود 0.70 دلار رسید. اما در حال حاضر نیز قیمت آن در محدوده 0.20 دلار قرار دارد.

این نوسانات شدید می‌تواند نگران کننده باشد. در واقع شما با سرمایه گذاری در دوج کوین ممکن است به سرعت سود زیادی به دست آورید اما به همان سرعت نیز ممکن است متضرر شوید. بنابراین قبل از سرمایه گذاری در دوج کوین باید به ریسک سرمایه گذاری در آن آگاه باشید.

البته یکی دیگر از مزایای لیست شدن دوج کوین در صرافی‌های بزرگ و بزرگ شدن بازار دوج کوین، این است که احتمالاً سطح نوسانات آن پایین‌تر خواهد آمد و کنترل کاملی که در حال حاضر بعضی از نهنگ‌ها مانند ایلان ماسک روی این رمز ارز دارند کمتر خواهد شد

 ترجمه اختصاصی کوین گراف به نقل از دیکریپت، دوج‌کوین در این هفته در کوین‌بیس پرو لیست شد و اپلیکیشن رابینهود را به یکی از پردانلودترین اپ‌های ترید تبدیل کرد و شاهد افزایش حجم معاملات خود با سرعتی گیج کننده بود. بنابراین، آیا می‌توانیم به‌طور رسمی بگوییم که توکن دوج‌کوین (Doge) که به عنوان یک طنز در سال ۲۰۱۳ اختراع شد، در مسیر پذیرش عام است؟

اگرچه میم‌ها ممکن است جوک باشند، اما قدرت آنها در شکل دادن به مکالمات و باور جمعی اینگونه نیست. به قول معروف، میم ‌ها بازارها را حرکت می‌دهند و دوج‌کوین هم یک نمونه بارز آن است. دوج‌کوین ایده خود را از میم یک سگ شیبا اینو با ابروهای برآمده اقتباس کرد.

گفتنی است که، موفقیت این توکن اخیراً باعث به وجود آمدن کوین‌های میمی همچون Shiba Inu (SHIB) و Akita Inu (AKITA) شده است که بیشتر برای سرمایه‌گذاری‌های مالی خطرناک ایجاد شدند. این یکی از دلایلی است که مارک کوبان پرداخت‌های DOGE را برای دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) قبول میکند. حمایت کوبان در کنار تبلیغات توییتری ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا، دامنه دوج‌کوین را به رسانه‌های اجتماعی و جریان عموم گسترش داده است.

و اکنون کوین بیس(Coinbase):
نکته قابل توجه اینکه، این صرافی رمزارزی معروف امریکا پس از سال‌ها نادیده گرفتن دوج‌کوین، تصمیم گرفته است که معامله این دارایی را برای کاربران پرو(Pro) خود از اوایل روز پنجشنبه مجاز کند. به چند دلیل، لیست شدن دوج‌کوین در کوین‌بیس به مشروعیت این رمزارز افزوده است. صرافی کوین‌بیس به رویکرد محافظه‌کارانه‌اش در ارائه خدمات معامله دارایی معروف است. به عنوان مثال، این صرافی کوین حریم خصوصی مونرو (Monero) را به دلیل نگرانی‌های مقرراتی و دلایل مدیریت ریسک لیست نکرده است.

درمجموع، این صرافی نسبت به بسیاری از همتایان خود محافظه‌کارتر است. کوین‌بیس فقط ۶۳ توکن را لیست کرده است، بسیار کمتر از ۲۵۰ تا ۳۳۰ توکن لیست شده در بایننس، هیوبی یا FTX. هرچند تعداد توکن‌های لیست شده در دیگر صرافی‌های آمریکایی نظیر جمینی، کراکن و بایننس USA نیز در همین حدود است. علاوه بر این، کوین‌بیس اولین صرافی رمزارز است که به‌طور عمومی وارد بورس اوراق بهادار امریکا شده است، به این معنی که از امتیاز وال استریت برخوردار است.

در همین حال، رابین‌هود (Robinhood)، رقیب کوین‌بیس که این توکن میم را در ژوئن ۲۰۱۸ لیست کرد، هفته گذشته گفت که اجازه می‌دهد تا DOGE از پلتفرم‌های آن به کیف پول‌های خارجی منتقل شود و این با ارزش‌های سنتی کریپتو بیشتر تطابق دارد.

باید گفت که، رابین‌هود که در کنار محصولات سهام خود، فقط هفت توکن را لیست کرده است، در مسیر تبدیل شدن به شرکت سهامی عام است. این اپلیکیشن معاملاتی بدون کارمزد که می‌خواهد امور مالی را «دموکراتیزه» کند، به حدود ۲۰ میلیون کاربر خدمات می‌دهد. استفاده از این اپ به افزایش ارزش سهام GameStop در اوایل سال کمک کرد و قیمت سهام AMC را به دو برابر رساند (معاملات بازار بورس اوراق بهادار نیویورک متوقف شد) و البته یک محل عرضه برای نسخه رمزنگاری شده «سهام‌ها» ارائه کرد.

با این وجود، گرچه حجم معاملات و قیمت ممکن است به عنوان شاخص بسیاری از چیزها عمل کند، اما لزوماً نشان‌دهنده پذیرش نیست. گذشته از این‌ها، ارزش سهام GameStop حتی زمانی که این شرکت خرده‌فروش بازی‌های ویدیویی مشغول تعطیل کردن فروشگاه‌هایش بود، افزایش یافت.

اما داده‌های شرکت پردازنده پرداخت بیت‌پی (BitPay) داستان دیگری را بیان می‌کند. گزارش این شرکت از افزایش حجم معاملات پرداخت دوج‌کوین در فروشگاه‌هایی که پرداخت رمزارز را قبول می‌کنند، حکایت دارد. بیت‌پی که به فروشندگان اجازه می‌دهد رمزارز را قبول و یا مبادله کنند، هفته گذشته اعلام نمود که دوج‌کوین اکنون ۱۲٫۶٪ از حجم معاملات این شرکت را تشکیل می‌دهد که نسبت به ماه مارس تقریباً چهار برابر افزایش یافته است. دوج‌کوین یکی از ۱۰ رمزارزی است که به‌طور پیش‌فرض برای فروشندگانی که از BitPay استفاده می‌کنند راه‌اندازی شده است.

قابل به ذکر است، کارمزد پایین تراکنش‌های دوج‌کوین نشان‌دهنده آن است که این رمزارز به‌طور سنتی برای مبادلات کوچک‌تر مانند انعام و پرداخت‌های خرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق گفته راس نیکول( Ross Nicoll)، توسعه‌دهنده دوج‌کوین، ایلان ماسک از توسعه‌دهندگان خواسته است تا DOGE را به یک ارز معاملاتی( transactional currency)( ارزی که از آن برای خرید یک فنجان قهوه استفاده می کنید) مانند بیت‌کوین کش (Bitcoin Cash) یا لایت کوین (Litecoin) تبدیل کنند.

بیت‌کوین کش که به شکل جدی (نه برای خنده) ساخته شده و همواره توسعه‌دهندگانی فعال داشته است، هم‌اکنون در رابین‌هود معامله می‌شود، در کوین‌بیس فهرست شده و توسط بیت‌پی (BitPay) پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، BCH، BTC، ETH و بسیاری از رمزارزهای دیگر روی اقتصاد توکن‌های خود وقت گذاشتند، در حالی که برنامه دوج‌کوین چاپ آن تا بی نهایت است. آنها فاندامنتال‌های بهتری دارند.
بله، اما آیا هیچ یک از آن توکن‌ها قدرت ممتیک یک شیبا اینو را دارند؟

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا