اقتصادیبرترین های کسب و کار

چرا کارمزد ارز شیبا زیاده؟

کارمزد خرید و انتقال ارز شیبا اینو چقدر است و چطور آن را کاهش بدهیم؟

با ترفندی ساده قیمت شیبا و کارمزد خرید ارز دیجیتال شیبا اینو (توکن SHIB) را کاهش بدهید. کارمزد انتقال شیبا اینو را با این تکنیک به کمترین میزان برسانید. خرید ارز SHIB در ابتدا فقط بر بستر ERC20 امکان‌پذیر بود، چرا که این یک توکن اتریومی است. متاسفانه به خاطر مشکلات مقیاس پذیری، کارمزد بالا همچنان دغدغه‌ای اساسی برای مبادلات مالی در Ethereum باقی مانده است.

از طرفی وقتی حجم مبادلات به خاطر محبوبیت یک توکن نظیر SHIB افزایش پیدا می‌کند، وضعیت بدتر می‌شود. به عنوان مثال، بعد از ثبت سقف تاریخی جدید و رشد کند‌های چارت قیمت شیبا اینو کارمزد خرید و انتقال آن در اتریوم از حدود 300 هزار تومان به بالای 900 هزار تومان رسید! پرداخت چنین مبلغی مخصوصا برای خریدهای خرد اصلا منطقی نیست و بسیاری را از ترید شیبا اینو پشیمان می‌کند.

اما راهکاری جایگزین وجود دارد! خوشبختانه مدتی است انتقال شیبا اینو بر بستر BEP20 نیز امکان‌پذیر شده تا بتوانید با کارمزد بسیار پایین اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید. اگرچه بایننس اسمارت چین به اندازه اتریوم غیر متمرکز نیست، اما در عوض کارمزدهای بسیار پایین‌تری دارد و از طرفی تراکنش‌ها رابسیار سریع‌تر پردازش می‌کند. به همین دلیل اغلب کاربران در صورت وجود یک توکن روی بایننس اسمارت چین حتما خرید و فروش خود را در این شبکه انجام می‌دهند. توکن شیبا اینو نیز مستثنی نیست. با خرید آن در BEP20 کارمزد انتقال از چند صد هزار تومان به چند هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد!

بررسی تفاوت کارمزد انتقال شیبا اینو در BEP20 و ERC20

برای این مقایسه از پلتفرم صرافی ایرانیکارت کمک می‌گیریم. این وب سایت از بالای 250 ارز دیجیتال از جمله SHIB پشتیبانی می‌کند. با ورود به بخش خرید و انتخاب توکن SHIB، کارمزد خرید شیبا اینو نشان داده می‌شود. اگر خوب دقت کنید، تفاوتی باورنکردنی بین دو عدد وجود دارد! کارمزد انتقال شیبا در ERC20 و BEP20 به ترتیب 817948 و 5868 واحد است. این دو را در ماشین حساب ایرانیکارت وارد و مقدار کارمزد خرید را به تومان محاسبه می‌کنیم.

کدام برای شما بهتر است؟ آیا دوست دارید برای خرید شیبا اینو بالای 900 هزار تومان کارمزد پرداخت کنید؟ یا این که کارمزد کمتر از 7 هزار تومانی انتقال شیبا اینو برایتان جذاب‌تر است؟ نکته حائز اهمیت این است که هزینه ایجاد تراکنش در یک بلاک چین بر اساس ترافیک (حجم مبادلات) مشخص می‌شود و به مقدار خرید بستگی ندارد. پس خرید شما، از 1 تا 100 میلیون تومان، کارمزد یکسانی خواهد داشت.

البته کارمزد انتقال بیش از 900 هزار تومانی انتقال شیبا اینو در ERC20 مربوط به زمان افزایش شدید ترافیک در این شبکه به خاطر حجم بسیار بالای مبادلات SHIB است، اما در سایر زمان‌ها نیز از 200 الی 300 هزار تومان کمتر نمی‌شود. یعنی در بهترین حالت ممکن هم در صورت خرید شیبا در اتریوم باید چند صد هزار تومان کارمزد پرداخت کنید. این مشکل با انتقال در بایننس اسمارت چین برطرف خواهد شد.

پس اگر قصد خرید ارز دیجیتال SHIB را دارید، در کیف پول یا صرافی مقصد (که می‌خواهید توکن را به آن انتقال بدهید)، حتما از آدرس BEP20 استفاده کنید. ابتدا باید مطمئن شوید دریافت‌کننده از توکن نام برده در بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال در تراست ولت قادر به ذخیره‌سازی ارز دیجیتال شیبا در هر دو بستر خواهید بود. اما اتمیک والت فقط در اتریوم قادر به نگهداری SHIB است.

همچنین ارسال‌کننده نیز باید قادر به ارسال در هر دو باشد. به عنوان مثال، برخلاف ایرانیکارت تعدادی از پلتفرم‌های خرید و فروش کریپتوکارنسی فقط قادر به انتقال شیبا اینو روی اتریوم هستند که کارمزد بسیار بالایی دارد.

کارمزد صرافی کوکوین در فیوچرز و اسپات

کارمزد شیبا  نسبت به سایر صرافی های ارز دیجیتال بسیار پایین‌تر بوده و از آنجایی که کارمزد یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب صرافی برای کاربران و تریدرهای رمز ارزها است، همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت این صرافی به شمار می‌رود. علاوه بر کم‌تر بودن کارمزد معاملاتی کوکوین نسبت به رقبا، کارمزد برداشت از کوکوین نیز به‌صرفه و کمتر است. از آنجایی که برای واریز و برداشت در کوکوین به خدمات نیاز خواهید داشت، که با خدمات در کافه ارز این کار به آسانی ممکن است. در این مطلب از معرفی کوکوین ، به سراغ بررسی بهترین استراتژی ارز دیجیتال رفته‌ایم.

پیش از این با صرافی کوکوین ، نحوه ثبت نام در کوکوین و همچنین انواع معاملات در کوکوین آشنا شدیم. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کوکوین را به صرافی محبوبی تبدیل کرده، وجود کارمزد پایین معاملات است. هر معامله در این صرافی کارمزد ثابت ۰/۱ درصدی دارد و این میزان از کمیسیون صرافی کوکوین کمتر از متوسط کمیسیون سایر صرافی‌ها است.

کارمزد معاملات اسپات کوکوین (Spot)

هزینه‌های مربوط به سپرده‌گذاری در این صرافی صفر است. این بدان معنا است که بابت واریز معاملات مربوطه، یک پنی هم از کاربران دریافت نمی‌شود.

 کارمزد معاملات فیوچرز کوکوین (Futures)

معاملات فیوچرز در این صرافی دارای نرخ وام قابل تنظیم USD/USDT است، چراکه نرخ‌های مربوط به بودجه می‌تواند مثبت و یا منفی باشد. بودجه فیوچرز هر هشت ساعت یک‌بار اتفاق می‌افتد.

 هزینه‌ های برداشت در کوکوین

کمیسیون برداشت در صرافی کوکوین کمترین هزینه در میان سایر صرافی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال محسوب شده و بسته به نوع رمز ارز متفاوت است. برای مثال، هر زمانی که کاربر قصد برداشت داشته باشد هزینه برداشت بیت‌کوین برابر با ۰.۰۰۰۴BTC خواهد بود که این میزان کمتر از متوسط هزینه‌های برداشت در سایر صرافی‌ها است. برای درک بهتر این موضوع که کارمزد صرافی کوکوین به نسبت سایر صرافی‌ها کمتر است، در اینجا فی کارمزد همه صرافی ها را بررسی می‌کنیم:

 

صرافی

کارمزد معاملات Sfunding fees Discdiscountsounts
میکر تیکر Spread واریز برداشت تخفیف تغییر توکن تخفیف برای حجم
Bibox 0.075% 0.15% خیر خیر بله بله خیر
Binance.us 0.1% 0.1% خیر خیر خیر بله- 25% بله
Binance.com 0.1% 0.1% خیر خیر بله بله – 25% بله
Bitfinex 0.1% 0.2% خیر خیر بله خیر بله
Bitstamp 0.5% خیر خیر بله خیر بله
Bittrex 0.35% 0.35% خیر خیر بله خیر بله
Bitmex 0.025% 0.075% خیر خیر خیر خیر بله
Bitpanda pro 0.1% 0.15% خیر خیر خیر خیر بله
BlockFi بدون کارمزد صرافی کوکوین خیر بله خیر N/A
Blockchain.com 0.2% 0.4% خیر خیر خیر خیر بله
BTC Markets 0.05% 0.2% خیر خیر بله(AUD Free) خیر بله
Bybit.com -0.025% (Rebate) 0.075% خیر خیر خیر خیر خیر
Cash App Service fee + additional fee (Exact fees are not disclosed on the website)
CEX.IO 0.16% 0.25% خیر خیر بله خیر بله
Coinbase N/A The greater of flat fee ($1.49, $1.99 & $2.99) or 1.49% ~0.50% fiat
1.00% crypto
خیر خیر خیر بله
Coinbase Pro 0.5% 0.5% خیر خیر خیر خیر بله
Coinmama Buy: XBX Index average +  2% (standard deviation)

Sell: XBX Index average +  2% (standard deviation) + 0.1% – 0.9% sell fee

خیر خیر
Coinspot 0.1% 0.1% خیر بله بله(AUD Free) خیر خیر
crypto.com 0.1% 0.16% خیر خیر خیر خیر بله
dYdX 0% HIgher of 0.3% or Gas cost خیر خیر خیر خیر خیر
eToro بدون کارمزد صرافی کوکوین بله – 0.75% خیر خیر خیر خیر
FTX 0.02% 0.07% خیر خیر خیر بله بله
Gate.io 0.2% 0.2% خیر خیر بله بله بله
Gemini The greater of flat fee ($0.99, $1.49, $1.99 & $2.99) or 1.49% خیر خیر خیر خیر بله
HitBTC 0.1% 0.25% خیر خیر خیر خیر بله
Huboi 0.2% 0.2% خیر خیر خیر بله بله
IDEX 0.1% 0.2% خیر خیر خیر خیر خیر
Independent Reserve Trade commission – 0.5% بله بله(AUD Free) خیر بله
Kraken 0.16% 0.26% خیر خیر خیر خیر بله
Kucoin 0.1% 0.1% خیر خیر بله خیر بله
Liquid 0.29% 0.29% خیر خیر بله بله بله
Luno 0% 0.1% خیر خیر خیر خیر بله
OKEx 0.1% 0.15% خیر خیر خیر خیر بله
PayPal 0.50 Fixed fee or variable rate of 2.3% بله خیر خیر خیر بله
Poloniex 0.125% 0.125% خیر خیر بله خیر بله
River Buy & Sell: Fixed fee ($0.99 – $2.99) or (1.5% – 1.3%) بله خیر خیر خیر بله
Robinhood بدون کارمزد معاملات خیر N/A خیر خیر
Shakepay بدون کارمزد معاملات خیر خیر خیر خیر
swyftx 0.6% + spread بله – 0.41% خیر خیر خیر بله
Uniswap 0.3% for swaps خیر خیر خیر خیر
Uphold N/A N/A بله

(0.8% – 1.2% for BTC, ETH & XRP)

0.2% for EUR, USD and GBP.

خیر خیر خیر خیر

نظر شما درباره کارمزد صرافی کوکوین چیست؟ مقایسه کارمزد کوکوین و سایر صرافی ها به شما اطلاعات بهترین برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ارائه خواهد داد. اگر قصد  انجام مبادلات ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت اتوماتیک استفاده کنید. کافه ارز با سال‌ها تجربه توانسته دشواری‌های مبادلات ارزهای دیجیتال را از میان برداشته و خرید و فروش رمز ارزها را به صورت اتوماتیک برای کاربران خود فراهم کند.

مرجع مقاله: binance

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا