استان ها

اجرای واحد مسکونی برای ۱۱ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان چهارمحال و بختیاری به نقل ازروابط عمومی راه وشهرسازی استان ، خدایار باقری با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که نزدیک به ۸۰ هزار نفر شرایط لازم را دارند.

وی ادامه داد: از ۱۸هزار نفر ثبت‌نام کنندگان ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کردند و از این تعداد احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص متقاضیان طرح جوانی جمعیت نیز گفت: در بحث جوانی جمعیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که برای یک هزار و ۷۸۹ نفر قرعه‌کشی شده است.

باقری بیشترین آمار جوانی جمعیت در استان را مربوط به شهرستان لردگان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در لردگان با کمبود شدید زمین روبرو هستیم.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۵۰ واحد مسکن به پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تکمیل شده اما هنوز تحویل متقاضیان نشده است و نیاز است تا متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: تعدادی واحد نیز در محله ۳۴ در حال تکمیل شده است که تا پایان خرداد قابل سکونت می‌شود و خدماتی نظیر آب، برق، گاز و فاضلاب برای این واحدها اجرا شده و زیرساخت‌هایی نظیر خیابان‌کشی و آسفالت معابر نیز به زودی انجام می‌شود.

باقری در خصوص جانمایی برای کاربری‌های آموزشی، درمانی و مذهبی در محلات مسکن ملی، اظهار داشت: مجوز ۱۴ مدرسه، پنج مسجد، پنج مرکز درمانی و یک کلانتری گرفته شده که به‌زودی عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان متفاوت است، گفت: درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود.

باقری کمبود زمین را یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد و افزود: زمین از ۲ طریق توافق مردمی یا زمین‌های ملی تامین می‌شود که به جد دنبال تامین زمین هستیم و در حال حاضر برای آزادسازی یک هزار هکتار زمین با کشاورزان توافق اولیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری امتیاز مسکن‌های ملی خلاف قانون است، تصریح کرد: این در حالی است که در بازار غیررسمی مواردی از تخلفات گزارش شده است از همین رو تاکید می‌شود از افرادی که این تخلفات را انجام می‌دهند سلب امتیاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح‌های راه‌سازی این استان نیز گفت: احداث هر کیلومتر راه در استان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان احداث تونل ضروری است و برای احداث هر کیلومتر تونل نیز نیاز به سه هزار میلیارد ریال است.

باقری با بیان اینکه با اعتبارات موجود، طرح‌های راه‌سازی استان از پیشرفت بالایی برخوردار نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بدهی این اداره‌کل به پیمانکاران حوزه راه‌سازی ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی توسعه خطوط هوایی استان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: به تازگی هواپیمایی چابهار پرواز در روزهای سه‌شنبه را در استان دایر کرده است و تلاش داریم خطوط پروازی علاوه‌بر مقصد تهران برای دیگر شهرها از جمله نجف، کیش، چابهار و مشهد نیز دایر شود و قول‌هایی در این خصوص دریافت شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا