اقتصادی

برنامه افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

در حال حاضر ۱۴۶ هزار واحد در بافت‌های فرسوده به مرحله‌ی ساخت رسیده و در هفته دولت ۱۰ هزار واحدِ نوسازی شده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش دانا نیوز، در هفته دولت۱۰ هزار واحد نوسازی‌شده در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌زمان با افتتاح‌ واحدهای مسکونی بخشی از خدمات زیربنایی و روبنایی نیز افتتاح خواهد شد.

این خبر را محمد آیینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده و گفته است: روند نوسازی و مقاوم‌سازی در دو سال گذشته و طی دولت سیزدهم شتاب مناسبی پیدا کرده و رکوردهای سال‌های گذشته شکسته شده است. هم‌اکنون نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده از مرز ۱۴۶ هزار واحد عبورد کرده که امیدواریم به زودی این رقم به ۲۰۰ هزار واحد ارتقا یابد.

بنابراین گزارش، آبان ماه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی به منظور تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی واحدهای فرسوده، بسته تشویقی ۱۹ بندی را ابلاغ کرد. پنج امتیاز مهم در بسته تشویقی وجود دارد که باعث ثبت  رکوردهایی در نوسازی مسکن شد. تسهیل در تامین پارکینگ، تسهیل شرایط توده و نما، اعطای یک یا دو طبقه تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی در طبقه همکف به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی با تامین شرایطی از جمله این مشوق‌ها است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ صدور پروانه در بافت‌های فرسوده از مرز ۶۱ هزار فقره عبور کرد. سال ۱۴۰۱ این عدد به ۶۴ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. امسال نیز تاکنون حدود ۲۰ هزار  واحد پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده کل کشور صادره شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد. در شهر تهران این رقم افزایش ۲۰۰ درصد یافته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا