استان ها

رکورد ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری شکسته شد

محسن حسین‌میرزایی افزود: براساس آمارها ۹۲ درصد از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مردان و هشت درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: براین اساس ۸۲ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکترا، پنج درصد کارشناسی و یک درصد مدرک حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۱ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر ۴۵ سال سن دارند، گفت: آمارها بیانگر مشارکت خوب جوانان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: ۲۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان در این دوره سابقه ایثارگری دارند.

حسین‌میرزایی گفت: بیشترین‌ ثبت‌نام‌ها تا پایان روز ششم با ۷۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن فرخشهر و کمترین ثبت‌نام‌ها با ۴۸ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه بروجن است.

وی یادآور شد: همچنین ۶۷ نفر در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و ۶۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: سوم آبان آخرین روز برای ثبت‌نام نهایی متقاضیان داوطلبی برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی است بر این اساس کسانی که در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت و از وزارت کشور کد رهگیری دریافت کرده‌اند تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

حسین‌میرزایی افزود: با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند، ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از ۱۴ تا ۲۰ آبان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: متقاضیان شرکت در انتخابات خبرگان رهبری می‌توانند در این بازه زمانی به فرمانداری شهرستان شهرکرد، وزارت کشور و یا فرمانداری شهرستان قم مراجعه کنند.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا