اقتصادی

ساخت ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید از ظرفیت بنیاد مسکن در حوزه‌های ساخت و ساز و بازسازی بهره ببرند از اجرای بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار خانه در روستاها ۲۰۰ هزار مسکن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌کند. طبق آخرین آماری که رئیس بنیاد مسکن ارایه کرده تاکنون بیش از ۳۲۷ هزار واحد از این تعداد به مرحله اجرا رسیده است.

اکبر نیکزاد در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در باغ موزه دفاع مقدس گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که ظرفیت‌هایی بالایی در بازسازی‌ها، احداث راه‌ها، پل‌ها و ساخت و ساز واحدهای مسکونی دارد که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببرند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: روز گذشته ادامه خط چهار مترو تهران در همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران کلنگ‌زنی شد. بنیاد مسکن تا پایان سال‌جاری ایستگاه پروانه را تکمیل می‌کند.

نیکزاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور در حال ساخت است، افزود: ستاد بازسازی بنیاد مسکن در ۲۳ نقطه کشور فعال است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف موردتاکید است.

وی توضیح داد: جابه‌جایی روستای عمارت در آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد سد عمارت به بنیاد مسکن محول شد که این اقدام به خوبی انجام شد. ساخت کمربندی ماهشهر با ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صندوق بیمه حوادث ساختمانی توسط قانونگذار سیاستگزاری شده است. برنامه است هر سال ۱۰ درصد از بار دولت کم و ۲۰ درصد به صندوق بیمه حوادث ساختمانی افزوده شود تا طی ۱۰ سال بیمه ساختمانی قابلیت بهره‌مندی را داشته باشد.

نیکزاد افزود: مدیریت این صندوق باید با وزارت کشور باشد و بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا