اجتماعیبرترین های کسب و کار

چگونه در اینستاگرام بفهمیم کی انلاین است (ترفند خاص)

2 روش ساده برای تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام و افزایش لایک

آیا تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستا ممکن است؟ برخی افراد تمایل دارند از میزان آنلاین بودن کاربران دیگر در اینستاگرام مطلع باشند. این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال، برخی والدین برای کنترل فرزندان خود می‌خواهند از زمان آنلاین بودن آن‌ها در اینستاگرام اطلاع یابند. اما ذکر این نکته ضروری است که اگر کاربری تمایل نداشته باشد که وضعیت آنلاین بودن او برای دیگران نمایش داده شود، به دلیل سیاست‌های اینستاگرام مبنی بر حفظ حریم شخصی کاربران، نمایش آنلاین بودن او در اینستاگرام ممکن نخواهد بود. تشخیص آنلاین بودن در اینستا با چند روش ساده ممکن است؛ البته فقط در صورتی که خود کاربر این اجازه را داده باشد. برای آشنایی با نحوه فهمیدن آنلاین بودن افراد در اینستاگرام این مقاله را بخوانید.

روش‌های تشخیص آنلاین بودن در اینستا

همان گونه که اشاره شد، در صورت فعال بودن قابلیت نمایش وضعیت آنلاین، با دو روش می‌توان از آنلاین بودن افراد در اینستاگرام مطلع شد. این دو روش عبارتند از:

  • تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام از طریق دایرکت اینستاگرام
  • اطلاع از آنلاینی افراد در اینستا از طریق لایو

در ادامه به آموزش این دو روش می‌پردازیم:

تشخیص آنلاین بودن در اینستا در دایرکت اینستاگرام

اگر قصد دارید از آنلاین بودن فردی در اینستاگرام باخبر شوید، می‌توانید از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید. چنانچه قبلاً با فرد مورد نظر چت کرده باشید، از طریق همین چت‌ها می‌توان از آنلاین بودن او مطلع شد. برای اطلاع از آنلاین بودن کاربران در اینستا به روش زیر عمل کنید:

  • در صفحه‌ی Home در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه روی آیکون دایرکت کلیک کنید. لیست تمامی کسانی که تا به حال با آن‌ها چت کرده‌اید، برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورتی که کاربران مورد نظر وضعیت آنلاین خود را مخفی نکرده باشند، این امکان برای شما فراهم است که بدانید هم اکنون آنلاین هستند یا نه.
  • اگر آنلاین باشند، در کنار عکس پروفایل آن‌ها دایره‌ای سبزرنگ نمایش داده خواهد شد. همچنین آخرین زمان آنلاین بودن کاربران مورد نظر نیز مشخص خواهد بود. برای مثال اگر با عبارت Active 2h ago مواجه شدید، به این معنی است که آن شخص برای آخرین بار، دو ساعت قبل آنلاین بوده است.

تشخیص آنلاین بودن در اینستا با لایو اینستاگرام

یکی دیگر از روش های تشخیص آنلاین بودن در اینستا، لایو اینستاگرام می‌باشد. شما در هنگام ضبط ویدیوی لایو، می‌توانید بخشی از فالوورهای آنلاین خود را مشاهده کنید. زمانی که می‌خواهید یک ویدیوی لایو را آغاز کنید، لیستی از فالوورهای آنلاین برای شما نمایش داده می‌شود. برای آشنایی با نحوه‌ی گذاشتن لایو، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی آموزش جامع لایو اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

    ⚠ تذکر: باز هم تأکید می‌کنیم در صورتی که کاربر وضعیت آنلاین خود را مخفی کرده باشد، تشخیص آنلاین بودن او در اینستاگرام تقریباً غیر ممکن است.

تشخیص آنلاین (online) بودن کاربران اینستاگرام در دایرکت

اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. علت این موضوع نیز جذابیت و قابلیت‌های گوناگونی است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. گاهی اوقات تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام برای کاربران دردسرساز می‌شود. اغلب شبکه‌های اجتماعی وضعیت آنلاین بودن کاربران خود را به دیگران نشان می‌دهند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدت زیادی است که آنلاین بودن کاربران این برنامه، به فالوورهای آن‌ها نشان داده می‌شود.

از این رو بسیاری از افراد کنجکاو هستند تا از کار سایر کاربران این برنامه سر در بیاورند. البته این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که افراد تنظیمات خود را دست‌کاری نکرده باشند. چنانچه افراد تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر نداده باشند، به‌سادگی می‌توانید از آنلاین بودن آن‌ها باخبر شوید. در این مقاله نیز ما قصد داریم روش تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام

با استفاده از قابلیت تشخیص آنلاین بودن کاربران اینستاگرام، دیگر نیاز نیست نگران دروغ گفتن‌های پیاپی اطرافیان باشید. چون فهمیدن آنلاین بودن در اینستاگرام دیگر برای شما مثل آب خوردن است. البته اگر طرف مقابل شما تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر نداده باشد. اصلا بگذارید از اول و خیلی ساده، قدم به قدم با هم پیش برویم. من در این مقاله به شما یاد می‌دهم که چطور آنلاین بودن در اینستاگرام را تشخیص بدهید و از همه مهمتر اینکه چطور آنلاین بودن خود را از دیگران مخفی کنید!

چگونه به آنلاین بودن کاربران در اینستاگرام پی ببریم؟

در صورتی که کاربر تنظیمات خود را تغییر نداده باشد، شما می‌توانید از طریق دایرکت به آنلاین بودن آن پی ببرید. هنگامی که شما به دایرکت افراد مراجعه می‌کنید، می‌بینید که زیر نام کاربری آن‌ها نوشته‌هایی وجود دارد. این نوشته‌ها به آنلاین بودن کاربر و همچنین آخرین بازدید وی از این برنامه اشاره دارد. قبلاً تنها کنار نام افراد آنلاین، یک چراغ سبز قرار می‌گرفت. اما اکنون علاوه بر قرار گرفتن چراغ سبز در کنار نام افراد، آن‌ها در بالای قسمت دایرکت شما نیز لیست می‌شوند. در این جا معنی برخی از عبارت‌های نوشته شده در مورد وضعیت افراد را برای شما بیان می‌کنیم:

Active now: الان در اینستاگرام آنلاین است

Active 45m ago: 45 دقیقه پیش آنلاین بوده است

Active 3h ago: 3 ساعت پیش در اینستاگرام آنلاین بوده است

البته باید دقت داشته باشید که آنلاین بودن افراد را با آخرین مرتبه‌ای که با شخص موردنظر چت کردید، اشتباه نگیرید. افرادی که آنلاین بودن خود را مخفی کرده باشند، تنها زمان آخرین چت آن‌ها نمایش داده می‌شود. به همین دلیل در این شرایط تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام غیرممکن می‌شود.

نکته مهم در این مساله این است که تاریخ آنلاین بودن را با تاریخ ارسال آخرین پیام اشتباه نگیرید. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، کلمه Active زیر عکس کاربر مورد نظر نوشته نشده است و عبارت 18h زمان آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام را نشان نمی‌دهد، بلکه به معنای این است که آخرین پیام، 18 ساعت پیش رد و بدل شده است. در واقع تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام درباره این شخص ممکن نیست و شما نمی‌توانید بفهمید چه زمانی در اینستاگرام بوده است. در قسمت بعدی مقاله به شما توضیح می‌دهم که چرا اطلاعات بعضی از افراد در دایرکت شما این شکلی نمایش داده می‌شود.

مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در اینستاگرام

برخی از افراد ممکن است بنا به هر دلیلی دوست نداشته باشند سایرین از آنلاین بودن یا فعالیت آن‌ها در اینستاگرام مطلع شوند. یا به‌اصطلاح دوست ندارند کسی در کارهای آن‌ها سرک بکشد. فهمیدن این موضوع که چه کسی در حال حاضر در این پلتفرم آنلاین است، برای همه خوشایند و جذاب نیست. اینستاگرام برای افرادی که تمایلی ندارند دیگران از اکتیو بودن آن‌ها مطلع شوند، راه حلی در نظر گرفته است. اگر ساعت بازید خود را از دیگران مخفی کنید، شما نیز به زمان آنلاین بودن سایر کاربران دسترسی نخواهید داشت. برای غیرفعال‌کردن آخرین بازدید خود در اینستاگرام باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

    تنظیمات اینستاگرام: در گام اول شما باید وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود شوید. برای این کار باید روی آیکون سه خطی که در بالای صفحه اینستاگرام شما قرار دارد، ضربه بزنید. سپس وارد بخش setting یا تنظیمات شوید. تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام در این روش غیرممکن است. در این بخش علاوه بر مخفی کردن اکتیو بودن خود در اینستاگرام، می‌توانید دیگر بخش‌های مربوط به صفحه خود را نیز مدیریت نمایید.

    Activity Status: بعد از ورود به بخش تنظیمات گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. برای تغییر آنلاین بودن خود با روی گزینه Activity Status ضربه بزنید.تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

    انتخاب Show Activity Status : با زدن این گزینه می‌بینید که یک چراغ وجود دارد. هنگامی که شما چراغ را لمس می‌کنید، خاموش می‌شود. بدین ترتیب دیگر هیچ یک فالوورهای شما نمی‌توانند، از آنلاین بودن شما مطلع شوند. البته فعال‌کردن این گزینه سبب می‌شود، شما نیز قادر نباشید آنلاین بودن فالوورهای خود را چک کنید.

سوالات متداول

آیا تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام ممکن است؟

✅ اگر افراد مورد شما نظر وضعیت آنلاین خود را مخفی نکرده باشند، از طریق دایرکت و لایو میتوان از آنلاینی آن‌ها باخبر شد.

چگونه می‌توانیم وضعیت آنلاین خود را مخفی کنیم؟

✅ با غیرفعال کردن Activity Status از طریق بخش Privacy در تنظیمات اینستاگرام

اگر وضعیت آنلاین خودمان مخفی باشد، می‌توانیم زمان آنلاین دیگران را ببینیم؟

✅ خیر. در صورت مخفی بودن وضعیت آنلاین، زمان فعالیت دیگران نیز برای شما نمایش داده نخواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله، روش‌های تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین گفته شد برای اطلاع یافتن از وضعیت آنلاین بودن دیگران، چه شرایطی باید فراهم باشد. امیدواریم مقاله‌ی امروز برای شما کاربران گرامی مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوال، پیشنهاد و انتقاد لطفاً ما را از نظرات ارزشمند خود بهره‌مند سازید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا