اجتماعیبرترین های کسب و کار

چگونه ویدیوهای اینستاگرام را در کروم دانلود کنیم

محتوای این مطلب پنهان

معرفی ساده ترین روش های دانلود از اینستاگرام

همه می‌گویند که دانلود از اینستاگرام راحت است و مثل آب خوردن می‌شود فیلم، عکس و استوری‌های اینستاگرام را دانلود کرد؛ اما وقت عمل، آن‌قدر مشکلات پیش‌بینی نشده می‌بینید که با کلافگی، بی‌خیال این کار می‌شوید. پس با ما همراه باشید با ساده ترین روش های دانلود instagram video download که برای شما آماده کرده ایم.

خبر خوب این است که ما روش‌های مختلف دانلود از اینستاگرام را تست کرده‌ایم و حالا می‌خواهیم روش‌هایی که واقعاً جواب می‌دهند را با شما در میان بگذاریم و کلاً فوت‌وفن این کار را بگوییم.

کل این مطلب به 3 بخش تقسیم شده که عبارتند از:

  • دانلود از اینستاگرام در اندروید
  • دانلود از اینستاگرام در آیفون
  • دانلود از اینستاگرام در کامپیوتر

در هر کدام از این بخش‌ها نکات مهم و راهگشایی را به شما خواهیم گفت. در ضمن با استفاده از فهرست ابتدای این مقاله، می‌توانید خیلی راحت به بخش موردنظرتان بروید.

آموزش دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام در اندروید

ممکن است بعضی از راهکارهایی که در این مقاله نوشتم، با توجه به سیستم تلفن همراه، سرعت اینترنت و… تان برای شما کار نکند. بنابراین تصور نکنید راهکارها مشکلی دارند. البته ترتیب نوشتن راهکارها، بر اساس آسان بودن و کاربردی بودن آن‌ها است.

1) دانلود از طریق وب سایت

بعد از کلی گشت و گذار در وب و بررسی روش‌های مختلف دانلود، متوجه شدیم در حال حاضر ابزار وب سایت igram یکی از بهترین راهکارها برای دانلود از اینستاگرام است. نحوه کار با این وب‌سایت به این شکل است:

  • ابتدا در اینستاگرام، به سراغ پست مورد نظرتان بروید.
  • اکنون باید روی 3 نقطه کلیک کنید.
  • بعد گزینه copy link را انتخاب کنید.
  • حالا وارد سایت آیگرام شوید و لینکی که کپی کرده بودید را در کادر وسط صفحه وارد کنید.
  • در نهایت دکمه Download را بزنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا سایت پست مورد نظر شما را پیدا کند و نشان‌تان دهد. بعد از اینکه محتوا مثل تصویر بالا نمایش داده شد، یا روی گزینه 3 نقطه کنار پست کلیک کنید و دکمه Download را بزنید یا از دکمه Download زیر پست کمک بگیرید.

نکته: در صورتی که نتوانستید با این سایت کار کنید، از سایت‌های یا استفاده کنید.

2) دانلود عکس از اینستاگرام با تلگرام

قبلا می‌توانستید به راحتی از طریق تلگرام، ویدیوها و عکس‌های مورد نظرتان در اینستاگرام را دانلود کنید. اما چند ماهی است این قابلیت محدود شده و الان صرفا می‌توانید عکسها را به کمک تلگرام دانلود کنید.

برای دانلود عکس، ابتدا به سراغ پست مورد نظرتان در اینستاگرام بروید و بعد از کلیک روی آیکون 3 نقطه، دکمه Copy link را انتخاب کنید.

حالا تلگرام را باز کنید، در یک صفحه چت که فرقی هم ندارد صفحه چت با چه کسی باشد، آدرسی که کپی کرده بودید را Paste و آن را ارسال کنید.

به این ترتیب پست برای شما به نمایش درآمده و می‌توانید عکس آن را Save کنید.

3) دانلود از اینستا با اپلیکیشن های اندروید

راستش را بخواهید اپلیکیشن‌های زیادی در مارکت‌های گوگل‌پلی و بازار وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با گوشی اندروید خودتان، محتوای مورد نظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. اما متاسفانه تا جایی که من می‌دانم، تا امروز تمامی این برنامهها بعد از مدتی یا از دسترس خارج شده‌، یا از حالت رایگان بیرون آمده‌اند.

در هر حال در ادامه من چند برنامه که در حال حاضر می‌توانید به کمک آنها از اینستاگرام عکس و فیلم دانلود کنید را به شما معرفی می‌کنم. اما طبق تجربه، احتمالا اینها هم در آیندهای نزدیک از دسترس خارج میشوند. اگر شما هم اپلیکیشن خوبی می‌شناسید، ممنون می‌شویم به ما معرفی کنید.

نرم‌افزار اول:

برای استفاده از این اپلیکیشن دانلود از اینستاگرام، نیاز ندارید که به حساب کاربری‌تان وارد شوید. اما مشکل این برنامه این است که در روز اجازه دانلود 2 محتوا را به شما می‌دهد. در هر حال نحوه کار آن به این شکل است:

  • ابتدا برنامه را نصب کنید. بعد در اینستاگرام به پیج مورد نظرتان بروید و پستی که قصد دارید دانلود کنید را بیابید. بعد از کلیک روی آیکون 3 نقطه، باید روی گزینه Copy Link بزنید. به این ترتیب برنامه شروع به دانلود پست می‌کند.

نکته: ممکن است لازم باشد برای دانلود عکس یا ویدیو، لینک آن را چند بار کپی کنید تا برنامه متوجه شود.

نرم‌افزار دوم:

این برنامه به شما اجازه دانلود از اینستاگرام را می‌دهدy اما متاسفانه برای استفاده از آن باید با نام کاربری و رمز، وارد حساب‌تان شوید و خب این موضوع ممکن است باعث کاهش امنیت حساب‌تان شود. پیشنهاد میکنم اگر یک اکانت کاربری اضافه دارید که برایتان امنیتش اهمیت زیادی ندارد، از این اپلیکیشن استفاده کنید.

آموزش دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام در آیفون

در ادامه نحوه دانلود از اینستاگرام در آیفون و iOS را برای شما توضیح می‌دهم. طبق روال، به ترتیب کاربردی بودن، تکنیک‌ها را برای‌تان می‌نویسم.

1) دانلود از سایت

ابتدا وارد اینستاگرام‌تان بشوید و پستی که می‌خواهید دانلودش کنید را بیابید.

  • حالا روی دکمه 3 نقطه کنار پست بزنید.
  • سپس گزینه Copy Link را انتخاب کنید.
  • بعد وارد سایت شوید و لینک را در کادر وسط صفحه قرار بدهید و دکمه Download را بزنید.
  •  حالا باید پست به شما نمایش داده شود. بعد از این روی دکمه Download کلیک کنید تا محتوا دانلود شود.

نکته: در صورتی که نتوانستید با این سایت کار کنید، از سایت‌های یا استفاده کنید.

دقیقا مثل اپلیکیشن‌های اندرویدی، اپلیکیشن‌های ios دانلود از اینستاگرام هم بعد از مدتی از کار می‌افتند و کاربران را دچار مشکل می‌کنند. در حال حاضر اپ یکی از بهترین‌های این حوزه است اما با توجه به نکته بالا، نام چند برنامه دیگر که در صورت کار نکردن این برنامه می‌توانید از آنها استفاده کنید را هم ذکر می‌کنم:

دانلود از اینستاگرام با کامپیوتر

راستش من خودم همیشه زمانی که قرار باشد محتوایی از اینستاگرام دانلود کنم، سریع به سراغ کامپیوتر می‌روم چون راحت‌ترین و سریع‌ترین راهکارها را در اختیارم قرار می‌دهد. در ادامه نحوه دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام با کامیپوتر را به شما توضیح می‌دهم.

1) استفاده از اکستنشن کروم

مرورگر گوگل کروم یک سری افزونه دارد که بعد از نصب کردن آنها، می‌توانید به راحتی محتوای مورد نظرتان در اینستاگرام را از طریق رایانه دانلود کنید.

در حال حاضر یکی از بهترین افزونه‌هایی که من می‌شناسم، است. برای کار با افزونه، ابتدا وارد لینکش شوید و سپس روی دکمه «افزودن به chrome» که در تصویر پایین هم مشخص است کلیک کنید.

بعد از نصب شدن اکستنشن، در کروم به بروید و بعد از ورود به حساب‌تان، به سراغ پیجی بروید که می‌خواهید محتواهایش را دانلود کنید.

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، بعد از نصب افزونه در کنار هر پست یک فلش سفیدرنگ اضافه شده. الان به راحتی با کلیک روی این فلش، محتوای مورد نظر شما دانلود می‌شود. در ضمن می‌توانید به کمک این افزونه، حتی عکس پروفایل پیج و استوری‌هایش را هم دانلود کنید.

سایت هم یکی از سایت‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد محتوای مورد نظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. برای کار با آن باید ابتدا پست مورد نظرتان در اینستاگرام را پیدا کنید و بعد از انتخاب دکمه 3 نقطه، گزینه copy link را بزنید.

حالا وارد سایتی که لینکش را بالاتر گذاشتم شوید و لینکی که کپی کرده‌اید را در کادر وسط صفحه قرار بدهید.

در نهایت دکمه Download را بزنید تا پست به شما نمایش داده شود و دوباره دانلود را بزنید تا سایت آن را برای‌تان دانلود کند.

سوالات رایج در مورد دانلود از اینستاگرام

در سطح وب فارسی و انگلیسی که به دنبال راهکارهای مناسب برای دانلود از اینستا می‌گشتم، دیدم کاربرانی که نتوانسته بودند به کمک راهکارهای گفته شده در مقالات، عکس و فیلم‌ها را دانلود کنند، نظرات منفی زیادی نوشته‌اند. همین موضوع باعث شد بخواهم چند تا از مهم‌ترین سوالات و نکات در مورد این موضوع را به شما توضیح بدهم.

چرا نمی‌توانم از بعضی پیج‌های اینستاگرام دانلود کنم؟

احتمالا متوجه شده‌اید که نمی‌توانید لینک بعضی از محتواها را در اینستاگرام کپی کرده یا محتوای بعضی صفحات را دانلود کنید. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که شما به سراغ یک پیج خصوصی یا Private بروید!

✅ در واقع اینستاگرام برای حفظ حریم خصوصی، به شما اجازه نمی‌دهد که بخواهید محتوای پیج‌های خصوصی یا همان پرایوت را دانلود کنید. بنابراین مشکل از راهکارهای گفته شده نیست.

چرا بعضی از اپلیکیشن‌های اندروید و ios برای دانلود عکس و فیلم کار نمی‌کنند؟

ببینید، سازندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی اصولاً علاقه زیادی به این ندارند که برنامه‌های خودشان را به رایگان در اختیار کاربران قرار بدهند. در واقع خیلی از آن‌ها در ابتدا اپلیکیشن را رایگان عرضه می‌کنند تا مخاطبان زیادی از طریقش جذب کنند، سپس آن را از حالت رایگان درمی‌آورند تا تعدادی از آن مخاطبان حق اشتراک بخرند.

علاوه بر این، خود اینستاگرام خیلی علاقه‌ای به این ندارد که به بقیه سازندگان اجازه بدهد برنامه‌های اضافه‌ای برای این شبکه اجتماعی بسازند، به همین دلیل هر از گاهی آنها را اذیت کرده و برنامه‌شان را از دسترس خارج‌ می‌کند.

آیا دادن دسترسی به اپلیکیشن‌های دانلود از اینستاگرام کار درستی است؟

واقعا بعضی از این برنامه‌ها برای اینکه به شما اجازه بدهند به راحتی محتوای مورد نظر را دانلود کنید، نیاز به این دارند که با حساب اینستاگرام‌تان واردشان شوید. اما نکته مهم اینجاست: هیچ تضمینی وجود ندارد که سازندگان برنامه از اطلاعات حساب شما سوء استفاده نکرده و آن را هک نکنند. بنابراین این انتخاب شماست که به این برنامه‌ها دسترسی بدهید یا نه.

من خودم به هیچ عنوان چنین کاری نمی‌کنم و اگر مجبور به استفاده از این برنامه‌ها بشوم، ترجیحاً یک حساب کاربری جدید می‌سازم که حتی در صورت هک شدن هم هیچ ناراحتی برایم ایجاد نکند.

چگونه ویدیوهای اینستاگرام را در دستگاه‌های مختلف دانلود کنیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها در میان کاربران محسوب می‌شود که حجم عظیمی از محتوا را درون خود جای داده است. با این حال مانند بسیاری دیگر از محصولات متا (فیسبوک سابق) از جمله واتس‌اپ، اینستاگرام هم از نبود اغلب امکانات پایه مثل دانلود تصاویر و ویدیوها رنج می‌برد؛

قابلیت‌هایی که در پلتفرم‌های رقیب برای سالیان طولانی وجود داشته است. خوشبختانه توسعه‌دهندگان با اشراف به این موضوع، روش‌ها و ابزارهای مختلفی را برای دانلود فیلم از اینستاگرام ارائه کرده‌اند که در ادامه به معرفی و نحوه استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اپ‌های اختصاصی دانلود فیلم از اینستاگرام

یکی از آسان‌ترین‌ها را برای دانلود فیلم از اینستاگرام در موبایل، استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی توسعه یافته به همین منظور است. چنین برنامه‌هایی قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانلود گروهی (برای پست‌های چند اسلایدی) اشاره نمود.

البته نباید فراموش کنیم که اپ‌های گفته شده برای عملکرد صحیح و دانلود از حساب‌های کاربری پرایوت، اغلب نیاز به نام کاربری و رمز عبور شما خواهند داشت؛ مسئله‌ای که می‌تواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی را به دنبال داشته باشید. پس بهتر است با دقت بیشتری به سراغ این ابزارها بروید و پیش از وارد کردن هرگونه اطلاعات شخصی در آن‌ها، از معتبر بودن سازنده آن اطمینان کسب کنید.

1. اپلیکیشن Fast Save

اپلیکیشن Fast Save یکی از عناوین قدیمی و محبوب در زمینه دانلود ویدیوها از اینستاگرام در سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود که تمامی امکانات اشاره شده را دارد. این برنامه توانسته است بیش از ۱ میلیون نظر و ۵۰ میلیون نصب را در گوگل پلی تجربه کند؛

اگرچه امتیاز آن به دلیل ظهور رقیب‌های قدرتمندتر در سال‌های اخیر کمی کاهش یافته است. برنامه Video downloader for Instagram جایگزین مناسب دیگری برای دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شود که با وجود عمر کمتر، توانسته است امتیاز تحسین برانگیز ۴.۷ را در زمان نگارش این مطلب از حدود ۸۰۰ هزار رای دریافت نماید.

2. برنامه Reposter for Instagram

اگر صاحب آیفون یا آیپد هستید، بهتر است به سراغ استفاده از برنامه قدیمی و معتبر Reposter for Instagram بروید. اگرچه این اپ به صورت اختصاصی برای دانلود فیلم از اینستاگرام طراحی نشده است و هدف اصلی آن، پست مجدد تصاویر و ویدیوها است؛ اما می‌توان از آن برای ذخیره موارد گفته شده هم استفاده کرد.

همچنین رابط کاربری اپلیکیشن نسبت به رقبای اندرویدی خود کمی پیشرفته‌تر و چشم‌نوازتر طراحی شده است ولی امکانات محدودتری در آن یافت می‌شود. البته پشتیبانی از استوری‌ها، IGTV و ریلز در کنار پست‌ها توسط برنامه صورت می‌گیرد و از این بابت جای نگرانی نخواهید داشت.

افزونه مرورگر دانلود فیلم از اینستاگرام

روش دیگر برای دانلود تصاویر یا ویدیوها از اینستاگرام، بهره گرفتن از افزونه‌های اختصاصی توسعه یافته برای مرورگرها است. مشخص است که در این روش، باید از نسخه تحت وب اینستاگرام جهت ورود به حساب کاربری خود استفاده نمایید؛ اما نسبت به شیوه قبلی از سرعت عمل بسیار بیشتری برخوردار است.

برای دانلود و نصب چنین افزونه‌هایی، تنها کافی است تا به صفحه افزونه‌های وب استور کروم مراجعه نمایید و سپس در نوار جستجوی سمت چپ، عبارت «Instagram Downloader» را تایپ کنید تا با انبوهی از عناوین مرتبط مواجه شوید. جهت نصب هم تنها کافی است تا روی کلید Add to Chrome کلیک نمایید.

اساس کار بیشتر افزونه‌های موجود برای دانلود فیلم از اینستاگرام مشابه است و پس از دریافت و نصب آن‌ها، با کلید دانلود در کنار پست‌ها و استوری‌ها (مانند تصویر پایین) مواجه خواهید شد. از افزونه‌های محبوب در میان کاربران می‌توان به FastSave for Instagram و IG Downloader برای گوگل کروم اشاره کرد که امکان استفاده از آن‌ها در سایر مرورگرهای مبتنی بر هسته کرومیوم (مثل اپرا و اج) هم وجود دارد. همچنین دومین افزونه گفته شده، دارای نسخه مخصوص فایرفاکس هم هست که کاربران مرورگر موزیلا می‌توانند از آن بهره بگیرند.

دانلود ویدیوهای اینستاگرام با بات تلگرام

بات‌های تلگرام از دیگر شیوه‌های مرسوم و محبوب برای دانلود تصاویر و ویدیوها از اینستاگرام محسوب می‌شوند که در پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی قابل استفاده هستند. البته این بات‌ها محدودیت‌هایی را هم دارند؛ برای مثال اغلب آن‌ها نمی‌توانند اقدام به دانلود استوری‌ها یا ریلز نمایند. همچنین کار با آن‌ها کمی زمانبرتر است و به دلیل تعداد کاربر زیاد و منابع محدود ممکن است گاهی اوقات به درستی کار نکنند.

بات instasave_bot@ یکی از موارد محبوب در نزد کاربران فارسی زبان است که به راحتی می‌توانید از آن برای دانلود فیلم از اینستاگرام یا حتی تصاویر پروفایل دیگر افراد، کمک بگیرید. شایان ذکر است که این بات‌ها نمی‌توانند به محتوای حساب‌های کاربری شخصی (Private) دسترسی داشته باشند؛ در نتیجه اگر به دنبال دانلود ویدیو از چنین اکانت‌هایی هستید، بهتر است از روش‌های اشاره شده در قسمت‌های قبلی استفاده کنید.

ذخیره ویدیوهای اینستاگرام با ابزارهای آنلاین

آخرین روش برای دانلود فیلم از اینستاگرام در لیست ما، بهره‌ گرفتن از وب سایت‌های اختصاصی جهت انجام این کار است. استفاده از چنین وب سایت‌هایی بسیار آسان است و نیازی به نصب نرم افزار یا اپلیکیشن خاصی وجود ندارد. تنها کافی است وارد آن‌ها شوید و سپس آدرس محتوای مورد نظر خود را وارد کنید. بیشتر آن‌ها قادر هستند تمامی محتوای موجود در اینستاگرام مانند ریلز، استوری‌ها و IGTV را در کنار پست‌ها دانلود نمایند؛ به شرط اینکه حساب کاربری وارد شده به صورت عمومی (Public) در دسترس باشد.

به برخی از وب سایت‌های دارای ابزار دانلود فیلم از اینستاگرام در فهرست زیر اشاره شده است؛ اگرچه می‌توانید با جستجوی عبارت «Instagram Downloader» در گوگل به موارد بسیار بیشتری هم دسترسی پیدا کنید. برخی آن‌ها امکان دانلود فایل با کیفیت‌های مختلف را هم ارائه می‌دهند.

  • Igram.io
  • W3toys.com
  • Snapinsta.app
  • Instafinsta.com
  • Instadownloader.co

استفاده از کد منبع (Source Code) اینستاگرام و نرم افزارهای مختص کامپیوتر از دیگر روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان اقدام به دانلود تصاویر و ویدیوها از اینستاگرام کرد؛ اما به دلیل پیچیدگی یا سهولت استفاده نامناسب، در این مطلب به آن‌ها پرداخته نشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا